خودرو های خارجی

نوسانات نرخ ارز و ورود دلار به کانال ۱۳هزارتومان، بار دیگر بازار خودروهای وارداتی را دچار تغییر کرد؛ به طوری که قیمت بسیاری از خودروها با افزایش قیمت مواجه شدند. این در حالی است که در هفته پایانی آذرماه میانگین قیمتی خودروهای وارداتی در بازار آزاد با کاهش ۵ تا ۱۵میلیون تومانی همراه بود.

روز گذشته گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌ خودرو» از بازار خودروهای وارداتی در سطح شهر تهران، از افزایش ۱۵ تا ۴۰میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی پرتقاضا حکایت دارد.

با بررسی جداول قیمتی خودروهای وارداتی صفرکیلومتر در بازار و مقایسه آن با آذرماه، درمی‌یابیم اکثر خودروهای خارجی پرفروش در بازار با افزایش قیمت همراه شده‌اند. به‌عنوان مثال هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ حدود ۸۶۵ تا ۸۹۰میلیون‌تومان و نسخه فول ۶رادار آن حدود ۹۲۰میلیون‌تومان در بازار ارزش‌گذاری شد.

قیمت هیوندای توسان نیز حدود ۷۳۰ تا ۷۶۰میلیون‌تومان و هیوندای النترا ۵۳۵ تا ۵۶۰میلیون‌تومان تخمین زده شد. هیوندای سوناتا هیبرید GLSپلاس نیز روز گذشته در بازار برچسب قیمتی ۸۶۰میلیون‌تومان را به خود دید، این در حالی است که تا پیش از این خودرو مذکور در بازه قیمتی کمتر از ۸۰۰میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شد.

آزرا گرنجور ۲۰۱۹ ازجمله جدیدترین خودروهای وارداتی بازار در تازه‌ترین نوسانات قیمتی، باردیگر به بهای یک‌میلیاردتومان نزدیک شده و حدود یک‌میلیارد تا یک‌میلیاردو۲۰میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

ازسوی‌دیگر کیا سورنتو در بازار قیمتی حدود یک‌میلیاردو۱۵۰ تا یک‌میلیاردو ۲۵۰میلیون‌تومان دارد. کیا اسپورتیج GT لاین مدل ۲۰۱۷ با قیمتی حدود ۸۴۰ تا ۹۰۰میلیون‌تومان و مدل ۲۰۱۸ آن با قیمت ۹۴۰میلیون‌تومان قابل‌خریداری است، درحالی‌که اوایل پاییز، قیمت این کراس‌اوور کره‌ای حدود ۸۳۰ تا ۸۸۰میلیون‌تومان برآورد می‌شد.

همچنین کیا اپتیما GT  لاین با قیمتی حدود ۷۵۰ تا ۷۶۰میلیون‌تومان و کیا سراتو دو لیتری وارداتی با قیمتی حدود ۵۲۰ تا ۵۵۰میلیون‌تومان در بازار موجود است. لکسوس NX نیز یکی دیگر از محصولات وارداتی خوش‌اقبال در بازار ایران است که پس از عرضه به بازار، آمار فروش قابل‌توجهی را ثبت کرد.

به‌همین‌دلیل این محصول بلافاصله پس‌از نوسانات نرخ ارز، واکنش نشان داد و با تغییر قیمت همراه ‌شد. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت این کراس‌اوور ژاپنی با افزایش حدودا ۱۰درصدی همراه شده است.

نسخه هیبرید این خودرو که با پسوند ۳۰۰h شناخته می‌شود، در حال حاضر حدود یک‌میلیاردو۳۰۰میلیون‌تومان تا یک‌میلیاردو۶۳۰میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود.  

از فرانسوی‌های پرتقاضا در بازار نیز می‌توان به رنو تلیسمان و رنو کولئوس اشاره کرد که اکنون به ترتیب با قیمتی حدود ۷۸۰ و ۹۱۵میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شده‌اند. همچنین پژو ۵۰۸ در بازار با قیمتی حدود ۵۳۰ تا ۶۰۰میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود.

البته محصولات لوکس در بازار با افزایش بیشتری همراه شده‌اند، به‌ گونه‌ای که قیمت انواع مدل‌های ب‌ام‌و نسبت‌ به اوایل پاییز در بازار آزاد با رشد مضاعفی روبه‌رو شد.

به‌عنوان مثال ب‌ام‌و ۷۳۰i مدل ۲۰۱۸ در بازه قیمتی ۲‌میلیاردو۹۵۰میلیون‌تومان تا ۳میلیاردو ۵۳۰میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود که این اختلاف قیمت بسته به نوع تیپ‌بندی و آپشن‌ها متغیر است. البته این خودرو با سال ساخت ۲۰۱۷ قیمتی به مراتب پایین‌تر دارد و با بهایی حدود ۲میلیاردو۲۳۰میلیون‌تومان تا ۲میلیاردو۸۰۰میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود.

همچنین مرسدس‌بنز E۲۰۰ مدل ۲۰۱۷ از دیگر خودروهای لوکس بازار بوده که همچنان نمونه‌های صفرکیلومتر آن موجود و قابل خریداری است. این سدان سایزمتوسط آلمانی در حال حاضر در بازار آزاد با قیمتی حدود ۲میلیاردو۲۳۰میلیون‌تومان تا ۲میلیاردو۸۴۰میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

تنوع آپشن در این خودرو نیز باعث شده است بازه قیمتی آن در بالاترین و پایین‌ترین نقطه، اختلافی حدود ۸۰۰ میلیون‌تومان داشته باشد. نسخه ۴ کلید این خودرو به همراه سیستم صوتی برمستر، قیمتی بیش‌از ۳‌میلیاردو۳۰۰میلیون‌تومان دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =