رالی

جزیره مرجانی کیش که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قــطــــب‌های گردشگری کشور شناخته می‌شود، به‌دلیل خودروهای خاص و کمیاب، همواره مورد توجه ماشین‌بازها است.

 به گزارش «اخبار خودرو»، جزیره مرجانی کیش که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قــطــــب‌های گردشگری کشور شناخته می‌شود، به‌دلیل خودروهای خاص و کمیاب، همواره مورد توجه ماشین‌بازها است. محدودیت‌های سرعت، قوانین سختگیرانه، آرامش بی‌بدیل و وجود خودروهای جذاب از مشخصه‌های اصلی کیش به‌شمار می‌رود که باعث می‌شود سالانه بیش‌از دو‌میلیون گردشگر از سراسر ایران و کشورهای اروپایی رهسپار این جزیره زیبا شوند. همان‌طور که گفته شد یکی از ویژگی‌های بارز کیش، حضور خودروهای خاص و کمیابی است که امکان واردات رسمی آن‌ها به خاک اصلی کشور در سال‌های گذشته میسر نبوده، به‌همین‌خاطر این منطقه آزاد تجاری دارای پتانسیل بسیار بالایی درجهت برگزاری مسابقات موتور اسپرت است.
همچنین به‌دلیل زیرساخت لازم گردشگری و امکانات رفاهی فراوان، می‌توان کیش را به یکی از مناطق اصلی برگزاری مسابقات بین‌المللی موتوراسپرت نظیر درگ، آفرود سافاری، موتورکراس، کارتینگ و ... تبدیل کرد. اما متاسفانه طی سال‌های گذشته کمتر شاهد اقدامی درراستای توسعه این اهداف از سوی مدیران و مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش و هیات اتومبیلرانی استان هرمزگان بودیم. از طرفی استقبال مردمی از برگزاری مسابقات منطقه‌ای ازجمله رالی‌های تفریحی خانوادگی و مسابقات سرعت 400 که در سال‌های گذشته در این جزیره برگزار شده‌اند، نشان می‌دهد کیشوندان علاقه بسیاری به برگزاری مسابقات این‌چنینی دارند و می‌توانند در توسعه ورزش‌های موتوری کمک شایانی داشته باشند.

 برگزاری مسابقات رالی خانوادگی در جزیره
یکی از برنامه‌های رایج در جزیره کیش، برگزاری رالی‌های تفریحی خانوادگی است که هرساله شاهد برگزاری آن‌ها با حضور پرشور علاقه‌مندان هستیم. حسین نبوی، رئیس هیات اتومبیلرانی کیش، از برگزاری یک‌ دوره مسابقات مهیج و با نشاط رالی تفریحی خانوادگی و شتاب خبر داد. بر این اساس روز جمعه 27 دی‌ماه جاری شاهد برگزاری رالی تفریحی خانوادگی در جزیره کیش خواهیم بود. این مسابقه رأس ساعت ۹:۳۱ صبح از محل پارکینگ تالار شهر شروع و پس از حدود ۴ ساعت پایان می‌پذیرد. رالی خانوادگی کیش مانند سنوات گذشته در مسیری حدود ۱۰۰کیلومتری در مناطق شهری و دیدنی کیش برگزار خواهد شد. از نکات قابل‌توجه در خصوص این دوره از مسابقات، برگزاری کلاس‌های آموزشی نقشه‌خوانی در روزهای پیش از مسابقه است که علاوه‌بر بالا بردن کیفیت مسابقه، می‌تواند موجب آشنایی علاقه‌مندان به این رشته ورزشی نیز شود. همچنین خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقه باید قبل از شروع مسابقه، تائیدیه‌های لازم درخصوص ایمنی و مشخصات فنی را دریافت کنند.

 بازگشت مسابقه درگ پس از 2سال غیبت
مسابقه شتاب یا همان درگ یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در مسابقات اتومبیلرانی است که اتفاقا در جزیره کیش نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد. آخرین دوره این مسابقات 10 دی‌ماه 1395 در این جزیره برگزار شد که متاسفانه به‌دلیل بروز برخی مشکلات، شاهد برگزاری آن در سال‌های گذشته نبودیم. حال خبر خوشحال‌کننده برای علاقه‌مندان سرعت در جزیره کیش، برگزاری دور جدید این سری از مسابقات در تاریخ چهارم بهمن ماه 98 است. این مسابقه همچون سال‌های گذشته در باند فرودگاهی پاراگلایدر برگزار خواهد شد که مسیر استاندارد 400 متر را برای شرکت‌کنندگان مهیا خواهد کرد.
البته تایم‌گیری در این مسابقه به‌دلیل حساسیت‌های بالا، توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌‌شود و دقت اندازه‌گیری آن به هزارم ثانیه می‌رسد. همچنین داوران مجرب تحت نظارت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت که این موضوع نشان از اهمیت بالای این مسابقه دارد. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید در روزهای قبل از برگزاری، نسبت‌به دریافت تائیدیه‌های لازم درزمینه مسائل ایمنی و فنی از مسئولان برگزاری اقدام کنند.
دور قبلی مسابقات درگ در جزیره کیش، تحت عنوان جام زنده‌یاد عمید کمپانی برگزار شد که 119 شرکت‌کننده از استان‌های تهران، فارس، خوزستان و هرمزگان در 11کلاس مختلف، به مصاف یکدیگر رفته و رقابتی نزدیک و دیدنی با یکدیگر داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =