شورولت کامارو 2014

یکی از جدیدترین گذرموقت‌ها، شورولت کامارو مشکی‌رنگی است که با دریافت این پلاک، توانسته است در مدت زمانی محدود در جاده‌های کشور تردد کند. خودرو مذکور که چندی پیش در خیابان‌های تهران رویت شد، اکنون در مناطق شمالی کشور به‌سر می‌برد.

به گزارش «اخبار خودرو»، هرسال با آغاز فصل زمستان، شاهد ورود مسافران و گردشگران از کشورهای عربی به ایران هستیم. امسال نیز طبق روال گذشته بسیاری  با خودرو شخصی به ایران سفر کرده‌اند. از این رو خودروهای خاص و جذاب که امکان واردات آن‌ها به‌صورت رسمی در سال‌های گذشته به کشور وجود نداشته، با دریافت پلاک گذرموقت اقدام به تردد در جاده‌های کشور کرده‌اند. یکی از جدیدترین گذرموقت‌ها، شورولت کامارو مشکی‌رنگی است که با دریافت این پلاک، توانسته است در مدت زمانی محدود در جاده‌های کشور تردد کند. خودرو مذکور که چندی پیش در خیابان‌های تهران رویت شد، اکنون در مناطق شمالی کشور به‌سر می‌برد.
شورولت کامارو یکی از باسابقه‌ترین خودروهای گذرموقتی است که طی سال‌های گذشته پا به خاک ایران گذاشته، از طرفی محبوبیت این خودرو در مناطق آزاد نیز از دیگر مواردی است که باعث می‌شود علاقه‌مندان به خودروهای خاص و اسپرت توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. علت آن  نیز طراحی اسپرت و جوان‌پسند است. بدنه کامارو عضلانی بوده و اصالت نسل اولیه خود را کاملا حفظ کرده است.
علاقه‌مندان به خودروهای آمریکایی با کلاس پونی‌کار کاملا آشنا هستند و می‌دانند مشخصه اصلی آن‌ها، درِ موتور بلند و اتاق جمع‌وجور است. سه‌آمریکایی و سه رقیب دیرینه این کلاس شورولت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر هستند. هر سه برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار، خط فکری نسبتا مشابهی دارند و با مشخصاتی نزدیک به هم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. کمپانی شورولت در سال 2014 تغییرات اندکی در ظاهر کامارو ایجاد و نمونه فیس‌لیفت آن‌را معرفی کرد. بیشتر طرفداران کامارو پس از رونمایی نسخه فیس‌لیفت 2014 از چهره جلویی آن راضی بودند اما انتقاد بسیاری از چراغ‌های عقبی LED آن شد زیرا این سبک طراحی از  ابهت اسطوره کاسته بود.
کامارو 2014 ، طول 4836 میلی‌متری دارد که 48 میلی‌متر بلندتر از فورد موستانگ و 186 میلی‌متر کوتاه‌تر از چلنجر است. کامارو  با پهنای 1917 میلی‌متری، 40 میلی‌متر از موستانگ عریض‌تر و 6 میلی‌متر جمع و جورتر از چلنجر است. ارتفاع کامارو حدود 1376 سانتی‌متر بوده و از هر دو خودرو رقیب خود ارتفاعی کمتر دارد؛ به‌گونه‌ای که 41 میلی‌متر کوتاه‌تر از موستانگ و 76 میلی‌متر کوتاه‌قدتر از چلنجر است. اما درمجموع تمام این اعداد و ارقام یک پکیج دوست‌داشتنی به نام کامارو را روانه بازار کرده است که باتوجه به انتقاداتی که در برخی زمینه‌ها به آن وارد است، اما بازهم یکی از ماسل‌کارهای محبوب به حساب می‌آید. طراحی داخلی از نظر استفاده از مواد پلاستیکی و متعلقات با کیفیت پایین، کمی ضعیف به نظر می‌رسد اما از نظر جاگذاری و ارگونومی عملکرد مثبتی دارند. در کامارو 2014 برخلاف نمونه‌های قبلی از یک مانیتور 7اینچی لمسی تمام رنگی استفاده شده که توسط آن می‌توان سیستم صوتی BOSE خودرو، سیستم بلوتوث و نقشه سفری را انتخاب کرد. خودروهای کلاس پونی نمای داخلی بسیار ساده و مختصری دارند و رفته‌رفته با تکنولوژی روز دنیا آشنا می‌شوند مانند کامارو 2014 که با حذف سیستم مانیتور آبی‌رنگ قدیمی یک مانیتور 7اینچی چندکاره را جای‌گذاری کرده است.  از کامارو 4 نفره نمی‌توان توقع فضای کامل و مناسبی داشت زیرا فضای پا و شانه‌ها در این نوع خودروها بسیار نزدیک به هم هستند.
پیشرانه کامارو RS مدل 2014 از نمونه موتورهای LFX 6 سیلندر خورجینی، 24سوپاپ با حجم 6/3 لیتر است. این موتور می‌تواند در 6800 دور در دقیقه حداکثر قدرت 323 اسب‌بخار و 380 نیوتون‌متر گشتاور در 4800 دور در دقیقه تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همین موضوع باعث شده است کامارو به گزینه‌ای مناسب برای انجام حرکات نمایشی از قبیل دریفت تبدیل شود. طبق اعلام کمپانی، کامارو می‌تواند در مدت 5.9 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 245 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =