کوییک سایپا

تولید بیش از ۴۰هزار دستگاه در آذرماه که میانگین نزدیک به ۲هزار دستگاه تولید در روزهای کاری آخرین ماه پاییز است، نشان می‌دهد سایپا موفق شده است با برنامه‌ریزی مناسب، تکیه بر توان داخلی و اجرای موفق پویش ملی بومی‌سازی قطعات خودرو تا اندازه زیادی در حوزه‌های خودروهای قابل تولید تحریم‌های بین‌المللی را بی‌ اثر کند

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودروسازی سایپا با تولید ۴۰هزار و ۶۶۲ دستگاه انواع خودرو در آذرماه ۹۸، رشد ۲۵۴ درصدی تولید را نسبت به آذرماه ۹۷ ثبت کرد و موفق شد همچنان عنوان «خودروساز اول» کشور را برای خود حفظ کند. این در حالی است که از آذرماه ۹۷ و با تاثیرگذاری تحریم‌های ظالمانه بر صنعت خودرو، تیراژ تولید در گروه خودروسازی سایپا به‌شدت کاهش پیدا کرد، به‌گونه‌ای که خطوط تولید یا در بازه‌های زمانی مختلف متوقف بود یا در صورت تولید، به میانگین روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه در روز رسیده بود. حال اما آمارهای رسمی نشان می‌دهند فرآیندها و تیراژ تولید از بهمن‌ماه ۹۷ روند رو به بهبود یافته است، تا جایی که در آذرماه ۹۸ از میزان تولید در ماه مشابه سال پیش فراتر رفت و رشد چشمگیری را نشان داد. 

محصولات دارای بیشترین تیراژ تولید

بیشترین تیراژ تولید سایپا در آذرماه سپری‌شده به محصولات خانواده ایکس۱۰۰، ایکس۲۰۰ و ساینا و کوییک اختصاص داشته است. همچنین تولید بیش از ۴۰هزار دستگاه در آذرماه که میانگین نزدیک به ۲هزار دستگاه تولید در روزهای کاری آخرین ماه پاییز است، نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا موفق شده است با برنامه‌ریزی مناسب، تکیه بر توان داخلی و اجرای موفق پویش ملی بومی‌سازی قطعات خودرو، تا اندازه زیادی در حوزه‌های خودروهای قابل تولید، تحریم‌های بین‌المللی را بی‌اثر کند و به چالش بکشد.

تداوم «طرح هفت» با تکیه بر افزایش تولید

به لطف افزایش میزان تولید، با وجود استقبال هموطنان از پیش‌فروش هفت محصول گروه خودروسازی سایپا موسوم به «طرح هفت»، ظرفیت تخصیص‌یافته به خودروهای هفت‌گانه این طرح همچنان باقی است و عرضه محصولات گروه خودروسازی سایپا همچنان ادامه دارد. معاون بازاریابی و فروش سایپا در این خصوص اظهار داشت: «در طرح هفت، هفت محصول گروه خودروسازی سایپا به مدت هفت روز به‌شکل پیش فروش عرضه می‌شود.»

حسین کاظمی طرقی افزود: «این طرح پیش‌فروش از روز پنجشنبه، پنجم دی‌ماه آغاز شده و با وجود استقبال هموطنان گرامی، ظرفیت تخصیص‌یافته به‌گونه‌ای است که تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت.»

کاظمی با بیان این‌که هفت محصول کوییک، کوییک.آر، ساینا، تیبا۲، تیبا صندوقدار، تیبا۲پلاس و وانت سایپا۱۵۱ در این طرح پیش‌فروش عرضه شده‌اند، افزود: «به‌جز تیبا ۲ پلاس که در دی‌ ماه ۹۹ تحویل خواهد شد، سایر محصولات در تابستان و پاییز سال آینده تحویل خریداران خواهند شد، اما طبیعی است که هموطنانی که زودتر در این طرح ثبت نام کنند، می‌توانند زمان زودتری را برای تحویل محصولات خود برگزینند.»

معاون فروش سایپا بر اینترنتی‌بودن این طرح فروش تاکید کرد و گفت: «تمام مراحل ثبت نام در این طرح صرفا اینترنتی است.»

بیشترین تولید خودرو کشور در ۹‌ماهه سال جاری

در نه‌ماهه سال جاری سایپایی‌ها با نزدیک به ۳۳۸هزار دستگاه خودرو بیشترین سهم را از تولید خودرو در کشور داشته‌اند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد سایپا تا پایان نیمه دوم سال جاری نیز تولیدات بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد. همچنین بنابراعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تکمیل و تحویل تمام ۸۰هزار دستگاه خودرو ناقص مانده در کف کارخانه سایپا که از ابتدای سال ۹۸ تولید شده‌ بودند، در ماه گذشته به پایان رسید و از این به بعد عرضه و تحویل محصولات سایپا، منطبق با میزان تولید خواهد بود. بر این اساس، تعداد خودروهای تولیدشده قبلی سایپا که دارای کسری قطعه بودند به صفر رسیده است و تمامی پارکینگ‌هایی که خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا در آن‌ها پارک بودند، تخلیه شده‌اند. این در حالی است که ایران‌خودرو نیز در تلاش است تا ۷هزار دستگاه خودرو ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ کارخانه خود را به صفر برساند و انتظار می‌رود این مهم تا پایان دی‌ماه محقق شود. هرچند می‌توان گفت برنده رقابت به اتمام رساندن خودروهای کسری‌دار سایپا بوده است و در این زمینه نیز سایپا از دیگر خودروساز بزرگ کشور سبقت گرفته و جلو افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =