آرتا ویل‌ تایر

کارخانه تولید تایرهای رادیال باری- اتوبوسی آرتاویل‌تایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اردبیل آغاز به‌کار کرد.

 به گزارش «دنیای‌ خودرو» این دومین مجموعه تایرسازی در ایران است که با هدف خودکفایی کشور در زمینه تولید و تامین نیاز بازار داخلی به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی احداث شده  و با ظرفیت ۲۵هزار تن در سال فعالیت خود را از  امروز آغاز می‌کند. 

این مجموعه بزرگ که بعد از گروه صنعتی بارز به‌عنوان اولین تولیدکننده تایرهای تمام‌سیمی باری- اتوبوسی در زمینه تولید این گروه از محصولات ایجاد شده است، ‌قابلیت تولید ۳۰۰هزار حلقه  تایر باری-اتوبوسی تمام‌سیمی را دارد. 

محمدرضا تقی‌گنجی، مدیرهماهنگی گروه صنعتی رازی به‌عنوان سرمایه‌گذار و مالک کارخانه تولید تایرهای سنگین آرتاویل‌تایر با اعلام این خبر به «دنیای‌ خودرو» گفت: تاکنون گروه صنعتی بارز به ‌عنوان تنها تولیدکننده تایرهای تمام‌سیمی باری-اتوبوسی ،‌۳۰درصد از نیاز کشور را تامین می‌کرد که با آغاز به‌کار این کارخانه جدید،۳۰درصددیگر از نیاز بازار ایران به این گروه محصول در داخل کشور تامین خواهد شد. 

وی بیان کرد: از این پس ۶۰درصد نیاز کشور توسط دو تولیدکننده داخلی تامین می‌شود و در صورت حمایت دولت،‌گروه صنعتی رازی آمادگی دارد تا سومین کارخانه تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی را در کردستان احداث کند و کشور برای همیشه از واردات تایرهای باری-اتوبوسی تمام‌سیمی بی‌نیاز شود.  

گنجی خاطرنشان کرد: این کارخانه امروز با حضور مقامات ارشد کشوری در اردبیل افتتاح می‌شود و با تولید ۹سایز انواع تایرهای باری-اتوبوسی و کامیونتی گام بلندی را درجهت خودکفایی کشور در زمینه تولید این تایرها برخواهد داشت. 

این درحالی است که طی دوسال گذشته به‌دلیل نیاز بالای بازار به این گروه از محصولات،‌ دولت حجم بالایی از منابع ارزی را به واردات تایرهای باری-اتوبوسی اختصاص داده است که با ورود محصولات این مجموعه به بازار،‌ واردات تایرهای سنگین با تعرفه پایین و ارز دولتی توجیهی نخواهد داشت.

مدیر هماهنگی گروه صنعتی رازی از ورود محصولات این کارخانه با نام و نشان تجاری جدید به بازار خبر داد و گفت: به‌زودی با به حدنصاب رسیدن تولیدات این تایرسازی،‌ دومین محصول رادیال باری-اتوبوسی ایرانی وارد بازار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

آخرین اخبار