افتتاح کارخانه تولید تایرهای تمام‌ سیمی آرتا ویل‌ تایر با حضور رئیس‌ جمهور

آرتا ویل‌ تایر به جمع تولیدکنندگان تایرهای رادیال باری-اتوبوسی پیوست. این مجموعه تولیدی به‌عنوان دومین تولیدکننده تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در کشور،‌ روز چهارشنبه با حضور رئیس‌ جمهور در اردبیل افتتاح شد تا ایران یک گام به  خودکفایی در تولید این گروه از تایرها نزدیک شود. 

به گزارش «دنیای‌ خودرو» ‌کارخانه تولید تایرهای TBRدر اردبیل که کار ساخت و تجهیز آن از یک سال قبل آغاز شده بود، سرانجام در بدترین شرایط تحریمی آغاز به کار کرد.

صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن ازجمله تایر جزو صنایعی بودند که رئیس‌جمهور آمریکا تحریمشان را در اولویت قرار داد و هیچ یک از کشورهای صاحب تکنولوژی حتی چینی‌ها حاضر به فروش تکنولوژی و تجهیزات به شرکت‌ های ایرانی نشدند. با این حال چهارشنبه هفته گذشته روز بزرگی برای صنعت تایر ایران بود تا دومین کارخانه بزرگ تولید لاستیک‌های رادیال باری-اتوبوسی در ایران با ظرفیت تولید سالانه 25هزار تن تایر افتتاح شود و 300هزار حلقه از نیاز بازار به انواع تایرهای کامیونی، ‌اتوبوسی و کامیونت‌ها را در سال تامین کند. 

اگرچه تا امروز دولتی‌ها بدون حمایت از صنایع تایرسازی داخلی برای توسعه خطوط تولید خود تنها به واردات تایرهای آماده از خارج کشور اکتفا کرده‌اند و با تخصیص بیش از نیم‌میلیارد دلار ارز دولتی، ‌منابع لازم برای تولید چند کارخانه تایرسازی را به جیب تولیدکننده ‌های چینی سرازیر کرده‌اند، ‌اما این کارخانه بزرگ با سرمایه هزار و 200میلیارد‌تومانی بخش‌خصوصی با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور افتتاح شد. آرتاویل‌تایر تا پیش‌از این با هزار و 100نیروی کار تولید تایرهای رادیال سواری، باری و کشاورزی بایاس را در برنامه خود داشت که با افتتاح کارخانه جدید 400نفر دیگر در این مجموعه تایرسازی مشغول به کار خواهند شد.

آرتا ویل‌ تایر که با سرمایه‌گذاری مستقیم گروه صنعتی رازی احداث و به بهره‌برداری رسیده است با ورود به فاز تولید رسمی روزانه هزار حلقه تایر باری-اتوبوسی تمام سیمی تولید خواهد کرد و در کنار گروه صنعتی بارزقادر به تامین  60درصد از نیاز بازار خواهد بود. 

محمدرضا تقی‌گنجی، مدیرهماهنگی گروه صنعتی رازی حجم سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این پروژه را هزار و 200میلیارد تومان اعلام کرد که 200میلیارد تومان آن توسط بانک‌های ملی و صنعت‌‌‌ومعدن در قالب وام تامین و هزار میلیارد دیگر نیز به صورت مستقیم توسط گروه صنعتی رازی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

در این مراسم که روز چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور،‌ رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد،‌حسن روحانی و هیئت همراه از مراحل مختلف تولید تایرهای تمام سیمی باری-اتوبوسی در اردبیل بازدید کردند و جلسه شورای اداری استان اردبیل را نیز در محل کارخانه آرتاویل‌تایر برگزار کردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =