نسل جدید کیا‌سراتو

آمار منتشرشده  خودروهای وارداتی طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد سهم عمده‌ای از خودروهای واردشده به کشور به برندهای کره‌ای اختصاص داشته‌اند که در این‌میان محصولات کیا و هیوندای در صدر جدول قرار دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»، آمار منتشرشده  خودروهای وارداتی طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد سهم عمده‌ای از خودروهای واردشده به کشور به برندهای کره‌ای اختصاص داشته‌اند که در این‌میان محصولات کیا و هیوندای در صدر جدول قرار دارند. محصولات کره‌ای به دلیل امکانات رفاهی مناسب، پیشرانه‌هایی با مصرف سوخت مناسب و توان خروجی معقول توانسته‌اند نظر مصرف‌کنندگان ایرانی را به خود جلب کنند.
در این میان سدان‌های سایزمتوسط مانند کیا سراتو طی سال‌های گذشته سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. ازهمین‌رو شاهد عرضه نسل‌های گوناگون آن طی سال‌های اخیر به کشور بوده‌ایم. اما از آن‌جاکه حدودا دوسال از ممنوعیت ثبت‌سفارش و واردات خودرو به کشور می‌گذرد، آخرین نسل از این سدان کره‌ای هرگز نتوانست به‌صورت رسمی پا به بازار ایران بگذارد. هرچند تعداد بسیار محدودی از آن پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو راهی مناطق آزاد کشور شده بود. حال به‌تازگی خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» توانسته است تصاویری از نسل جدید کیا سراتو را که با کد اتاق BD شناخته می‌شود، در خیابان‌های پایتخت به ثبت برساند. اما نکته قابل‌توجه درخصوص این خودرو، پلاک دیپلمات آن است که به منظور مجوز تردد در خیابان‌های کشور برای آن صادر شده، این بدان معناست که خودرو فوق در اختیار یکی از سفارتخانه‌هاست و می‌تواند به‌صورت دائم در کشور تردد کند.

    سدان خوش‌پوش کره‌ای
کمپانی کیا نخستین‌بار در سال 2003 از محصول جدید خود در رده سدان‌های سایزمتوسط شهری با نام سراتو یا فورته رونمایی کرد. تاکنون چهار نسل از این خودرو روی خط تولید کیا رفته‌ و به بازار جهانی عرضه شده، خودرو موردنظر نیز آخرین نسل آن است که در سال 2018 در نمایشگاه دیترویت برای اولین‌بار به بازار جهانی معرفی شد. کیا سراتو BD مدل 2019 اوایل سال گذشته توانست به بازارهای هدف کیا عرضه شود و به‌دلیل بهره‌گیری از زبان طراحی جدید این شرکت و همچنین امکانات رفاهی به‌روز، آمار فروش مناسبی را به ثبت رسانده است. نسل جدید سراتو ۸۱میلی‌متر نسبت‌به نمونه‌ پیشین خود افزایش طول را تجربه کرده تا فضای بیشتری را در اختیار کاربران و به‌خصوص سرنشینان بخش عقب قرار دهد. کیا دررابطه‌با سدان جدید خود اعلام کرد پلت‌فرم آن تغییرات گسترده‌ای به خود دیده است. ۵۴‌درصد از شاسی این خودرو از فولاد پیشرفته‌ فوق‌مقاوم تشکیل شده که ۱۶‌درصد نسبت به نمونه‌های پیشین مقاوم‌تر است. در بخش طراحی نیز شاهد تغییرات وسیعی در این محصول هستیم که باعث شده چهره نهایی آن بیش از هر زمان دیگری تکامل پیدا کند. ازهمین‌رو بسیاری از کارشناسان معتقدند نسل جدید کیا سراتو یکی از گزینه‌های موفق در این سگمنت به‌شمار می‌رود.

    ویژگی‌ها و مشخصات فنی
نسل جدید سراتو نیز مانند گذشته با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها و امکانات رفاهی به بازارهای گوناگون عرضه می‌شود. از این‌رو پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی و 1.6 لیتری پرفروش‌ترین نمونه‌های موجود در بازار خاورمیانه هستند. پیشرانه دو لیتری این خودرو قادر به تولید نیرویی معادل 147‌اسب‌بخار و 179نیوتون‌متر گشتاور است. همچنین کیاسراتو BD با جعبه‌دنده‌های دستی، اتوماتیک AT، اتوماتیک دوکلاچه و اتوماتیک پیوسته IVT (سامانه CVT گروه کیا-هیوندای) در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد.
این خودرو که به‌منظور تردد دیپلمات‌ها به کشور وارد شده، از نمونه‌های پایه بوده و به کمترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است. از این‌رو در این خودرو شاهد استفاده از قالپاق، تریم داخلی پارچه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دستی، ترمز کاسه‌ای عقب و حذف برخی امکانات نظیر سانروف، سیستم ورود بدون کلید هستیم. اما در صورت آزاد بودن واردات خودرو به کشور می‌توانستیم شاهد عرضه نمونه‌های فول‌آپشن‌ آن به بازار باشیم که از طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار هستند.از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی از قبیل شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، دنده پشت فرمان، کروزکنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار خطی و نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه کمکی پارک، سیستم کنترل پایداری، سانروف، رینگ آلیاژی، چراغ‌های هوشمند جلو، کیت بدنه جی‌تی‌لاین، صندلی برقی راننده با حافظه، سنسور باد لاستیک، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان و صندلی‌های عقب و… اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =