واردات تایرهای سنگین

الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروش تایرهای سنگین درسامانه تجارت از یک سو و عدم صدور حواله و رسوب تایر در انبارها، ‌داوری برای حل این مشکل را به نهاد ریاست‌جمهوری کشاند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروش تایرهای سنگین درسامانه تجارت از یک سو و عدم صدور حواله و رسوب تایر در انبارها، ‌داوری برای حل این مشکل را به نهاد ریاست‌جمهوری کشاند. شاید این سریع‌ترین دستاورد سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به استان اردبیل باشد که قرار است مشکلات فعالان صنف فروش تایر در سراسر کشور برای فروش تایرهای باری- اتوبوسی حل شود تا با خروج فروش این تایرها از سامانه تجارت، بخش عظیمی از سرمایه‌های حبس‌شده در انبارها بار دیگر به جریان بیــــــفتد. 
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» با اینکه ماه‌هاست فعالان صنف فروش تایر در کشور بارها از عدم صدور حواله برای فروش و عرضه تایر به رانندگان خودروهای سنگین گلایه دارند و از رسوب تایرها در انبار و راکد ماندن سرمایه‌هایشان می‌گویند، اما وزارت صمت به‌عنوان متولی اصلی این اتفاق واکنش مثبتی به خواسته بازار نشان نداده است.  حال اما با سفر دکتر روحانی به استان اردبیل گویا رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان این استان پیش‌دستی کرده و درنامه‌ای به رئیس‌جمهور، ‌هم از نامه تقدیمی خود در مهرماه امسال به وزیر صمت و بی نتیجه ماندن آن سخن گفته و هم اینکه به رسوب بیش‌از 15هزارحلقه تایر سنگین در انبارهای اردبیل و عدم صدور حواله فروش اشاره کرد که باعث شده است علاوه‌بر رسوب تایرها در انبار مشکلات فراوانی برای فعالان این صنف پدید آید.
 مشکلاتی مانند منقضی شدن مهلت گارانتی تایرها به‌دلیل گذشت دو سال از تاریخ تولیدشان و بلوکه شدن سرمایه کسبه به‌دلیل صادر نشدن حواله‌ها.
وی درنامه خود به رئیس‌جمهور با اشاره به مختل شدن ادامه فعالیت تایرفروشان اردبیلی از رئیس‌جمهور خواسته بود برای حل مشکل بزرگ خارج کردن تعداد تایرهای سنگین از سامانه تجارت چاره‌ای بیندیشد. در همین حال و با فاصله سه‌روز از ارائه این درخواست به رئیس‌جمهور، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور کار را در نهاد ریاست‌جمهوری به جریان انداخته و معاون هماهنگی پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت،معدن‌و‌تجارت و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به این موضوع شده است. 
موضوعی که بارها ازسوی فعالان صنفی و حتی انجمن صنفی صنعت تایر به گوش وزیر صمت رسیده بود.حال باید دید صدور دستور رسیدگی از دفتر رئیس‌جمهور می‌تواند مشکلات فعالان این صنف را حل کند و آسیبی را که واردات بی‌رویه تایرهای کم‌کیفیت چینی در سایزهای 385،‌315و 12-24به این بازاروارد کرد، تا حدودی التیام ببخشد یا خیر. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =