کد خبر: 227158
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کارلوس‌ گون

مدیر سابق اتحاد رنو-نیسان در صحبت‌های اخیر خود شکست این اتحاد در ادغام با گروه فیات-کرایسلر را شایسته تاسف دانست.

به گزارش «اخبار خودرو»، او که در روزهای پایانی سال گذشته میلادی موفق به‌فرار از ژاپن شده بود، بالاخره روز چهارشنبه لب به‌سخن گشود و طی کنفرانس عمومی به‌مصاحبه با خبرنگاران پرداخت.

او در بیروت فاش کرد که پیش از اتفاقات سال ۲۰۱۸ با جان الکان به‌عنوان یکی از مدیران ارشد خانواده گروه فیات-کرایسلر به‌توافق رسیده بود.

او گفت: «در سال ۲۰۱۷ اتحاد ما در بین گروه‌های خودروسازی جایگاه نخست را داشت.  کمپانی سودآور و درحال رشدی داشتیم و آماده بودیم فیات-کرایسلر را به‌گروه خود اضافه کنیم و به‌همین خاطر من با جان الکان به‌توافق رسیده بودم که چگونه فیات-کرایسلر به‌ما بپیوندد. من با فیات-کرایسلر ارتباط برقرار کردم و اطلاعات زیادی از آن‌ها در اختیار داشتیم و صحبت‌های خیلی خوبی انجام شد. متاسفانه پیش از رسیدن به‌نتیجه نهایی، من دستگیر شدم.»

همچنین او اضافه کرد قرار بود در ژانویه ۲۰۱۹ نتیجه‌نهایی انجام این ادغام به‌صورت عمومی منتشر شود. 

پس از دستگیری گون در توکیو در نوامبر ۲۰۱۸، رنو-نیسان دچار سرطان مدیریتی شد و حتی از لحاظ مالی صدمات زیادی را متحمل شد. 

برنامه ادغام فیات-کرایسلر و رنو به‌عنوان برنامه‌ای ۳۵ میلیارد دلاری که درواقع گون آن را پایه‌ریزی کرده بود، درماه می ۲۰۱۹ دراختیار رسانه‌ها قرار گرفت، اما ۱۰ روز پیش از انجام آن، فیات‌-کرایسلر از این برنامه خارج شد.

طبیعی است اتحاد رنو-نیسان از عدم‌انجام این ادغام نیز ضربه زیادی خوردند؛ پروژه‌ای که می‌توانست از آن‌ها سومین خودروساز جهان را بعد از تویوتا و فولکس‌واگن بسازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =