بورس

روز گذشته گروه خودرویی بازهم رکورد جابه‌جا کرد، به‌طوری‌که در معاملات دیروز در این صنعت بورسی طی 72هزار و 573 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 174میلیون سهم به ارزش 469 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت .

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته گروه خودرویی بازهم رکورد جابه‌جا کرد، به‌طوری‌که در معاملات دیروز در این صنعت بورسی طی 72هزار و 573 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 174میلیون سهم به ارزش 469 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی در پایان دادوستدهای روز سه‌شنبه بالغ‌بر 50هزارو756 میلیارد تومان شد.  این در حالی است که نمادهای گروه خودرویی نیز روز گذشته با صف خرید مواجه شدند و شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، سایپا آذین، گروه بهمن، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت‌صنعت، بهمن‌دیزل، سازه‌پویش، فنرسازی خاور و تولید محور خودرو مثبت ‌شدند و درمقابل نمادهای فنرسازی زر، آهنگری‌ تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افزایش 2460 واحدی در تراز 57هزار و 167 واحدی قرار گرفت.
 
   صف‌های خرید میلیونی برای ایران‌خودرو و سایپا
به نظر می‌رسد ابلاغ آیین‌نامه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها اثر خود را به‌خوبی در گروه خودرویی گذاشته است. 
با توجه به این موضوع دیروز صف‌های خرید میلیونی برای دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تشکیل شد و بر این اساس، آن‌ها رشد 5درصدی را تجربه کردند. 
به نظر می‌رسد روند ورود نقدینگی به گروه خودرویی تسریع شده است و طی روزهای آتی نیز باید منتظر بیشتر سرمایه به این صنعت بورسی باشیم. از سوی دیگر، باید گفت تا پایان سال روزهای بسیار جذابی پیش روی شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز حاضر در تالار حافظ خواهد بود. بر اساس این گزارش، شاخص‌کل بورس تهران نیز روز گذشته با افزایش 3918 واحدی به کانال 396هزار واحدی وارد شد و به نظر می رسد در معاملات امروز سقف 400 هزار واحدی را پشت سر گذارد؛ اتفاقی تاریخی که شاید از ابتدای سال هیچ‌کس چنین فضایی را باور نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =