کد خبر: 227229
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

خانواده پژو به‌ دنبال افزایش سهام خود در گروه «PSA» هستند تا پس از ادغام فیات-کرایسلر و این گروه سهم بیشتری دراین خودروساز مرکب داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خانواده پژو به‌دنبال افزایش سهام خود در گروه «PSA» هستند تا پس از ادغام فیات-کرایسلر و این گروه سهم بیشتری دراین خودروساز مرکب داشته باشند. با توجه به‌ سهم ۱۲.۴ درصدی خانواده پژو در «PSA» درشرایط فعلی این خانواده درخودروساز ادغام شده و ۶.۲ درصد سهام خواهد داشت. ماه گذشته بود که به‌طور رسمی توافق میان فیات-‌کرایسلر و «PSA» برای تشکیل خودروسازی ۵۰ میلیارددلاری درجایگاه چهارم خودروسازان جهانی اعلام شد. البته روند تکمیل این ادغام ۱۲ تا ۱۵ ماه طول خواهد کشید. درجزئیات این توافق آمده است خانواده پژو می‌توانند با خرید ۲.۵ درصد از سهامی که دراختیار بانک «Bpi» فرانسه یا خودروسازی دانگ‌فنگ موتور است، سهم کلی خود را از این شرکت افزایش دهند. روزنامه فرانسوی «L’Est Republicain» درباره این تصمیم از «ژان فلیپ پژو» به‌عنوان بزرگ این خانواده و موسسه کمپانی هولدینگ پژو «Freres» سوالاتی پرسیده است. پژو درپاسخ به‌این روزنامه گفت: «شرایط توافقی پیچیده‌ای به‌جهت بررسی ‌احتمالات وجود دارد و نمی‌توانیم از حالا درباره تصمیم نهایی توضیح دهیم. زمانی که ادغام کامل شد، خانواده ما نشانه‌هایی از تصمیم خود را آشکار خواهد کرد.» 
سخنگوی «PSA» اعلام کرده است درتعامل با سهام‌داران کمپانی است تا توافقی را به‌امضا برسانند که به‌نفع همه باشد. 
گفتنی است خانواده پژو ممکن است به‌طور کامل از کمپانی جدید خارج بشوند. فلیپ پژو گفت: «من فکر نمی‌کنم این به‌معنی حضور ابدی ما درآنجا باشد و تا زمانی که احساس کنیم نیروی کار فرانسوی امنیت شغلی دارند، به‌این همکاری ادامه خواهیم داد.» البته او توضیح داده علاقه ‌ندارد همچون  دانگ‌فنگ به‌یکباره همکاری خود را با «PSA» متوقف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =