بورس

در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری برای دومین‌بار طی سه‌روز معاملاتی اخیر رکورد حجم و ارزش معاملات شکسته شد

به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری برای دومین‌بار طی سه‌روز معاملاتی اخیر رکورد حجم و ارزش معاملات شکسته شد، به‌طوری‌که دیروز در گروه خودرویی طی 85هزارو425 نوبت معاملاتی یک‌میلیاردو 193میلیون سهم به ارزش 477میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌ کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر 54 هزار و786 میلیاردتومان شد. این رشد و رکوردشکنی دوباره بورس تحت‌تاثیر رشد شاخص‌کل بورس تهران به بالای 400هزار واحد و افزایش سرمایه خودرویی‌ها ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. حال به‌نظر می‌رسد این روند حداقل در کوتاه‌مدت ادامه پیدا کند. این در حالی است که هم‌اکنون نقدینگی بسیار خوبی جذب گروه خودرویی شده و هر روز نیز بر این میزان نقدینگی افزوده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بهار گروه خودرویی این روزها فرا رسیده است.

 روی دور صعود
در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی‌نصیرماشین، زامیاد، چرخشگر، سایپاآذین، قطعات‌اتومبیل‌ایران، آهنگری‌تراکتورسازی‌ایران، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنرسازی‌ایندامین، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل تنها لنت‌ترمزایران منفی خورد. این گزارش حاکی است روز شنبه شاخص‌کل بورس تهران برای ششمین روز متوالی روند مثبتی را طی کرد، به‌طوری‌که نماگر اصلی بازار سهام با افزایش بیش از 10هزار واحدی در برای اولین‌بار در تراز 409هزار و 962 واحدی قرار گرفت. درحال‌حاضر باتوجه به افزایش نرخ تورم، نرخ ارز و نقدینگی این مثلث توانسته است موتور محرک رشد شتابان بازار سهام را رقم بزند، حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =