مسابقات مقدماتی

پس از برگزاری راند سوم مسابقات درگ در سطح قهرمانی کشور که حواشی زیادی برجای گذاشت، فدراسیون تصمیم گرفت همچون ادوار گذشته برگزاری این مسابقات را در پیست مجموعه سرزمین ایرانیان یا آیلند پیگیری کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از برگزاری راند سوم مسابقات درگ در سطح قهرمانی کشور که حواشی زیادی برجای گذاشت، فدراسیون تصمیم گرفت همچون ادوار گذشته برگزاری این مسابقات را در پیست مجموعه سرزمین ایرانیان یا آیلند پیگیری کند. به این ترتیب بسیاری از شرکت‌کنندگانی که نسبت‌به مسافت کوتاه مسیرهای مستقیم پیست مجموعه آزادی رضایت نداشتند و ترجیح دادند در راند سوم این مسابقات شرکت‌ نکنند اما با برگزاری راند چهارم در محل سابق، دوباره به جمع مدعیان قهرمانی کشوری پیوستند. درنهایت چهارمین راند از مسابقات قهرمانی درگ کشوری در ۷کلاس آقایان و یک کلاس بانوان برگزار شد.

  گزارش نتایج راند چهارم درگ
قرار بود رقابت در کلاس ۶ و ۴سیلندر اتمسفریک دیفرانسیل جلو در راند گذشته در سطح پایین‌تری برگزار شود اما در نهایت راند فعلی رقابت در سطح بالاتری برگزار شد و محمدرضا رضازاده جایگاه نخست را کسب کرد، پس از او محمد نوذری و سارمن اسکندری در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در کلاس بعدی که نسخه‌های توربوشارژ از موتورهای 6 و ۴ سیلندر توربوشارژ حضور داشتند؛ رضا متولی مقام نخست را کسب کرد، در مقام‌ دوم امیراحمد عبدالهی قرار گرفت و علیرضا هادی‌لو مقام سوم را به‌دست‌آورد. سپس نوبت به کلاس‌های دیفرانسیل عقب رسید که در هر دو پیشرانه اتمسفریک و پرخوران برگزار شدند. 
در کلاس پرخوران توربو؛ حامد کرمی‌زند مقام نخست را کسب کرد، کامیاب رضایی در رقابت مستقیم با کرمی‌زند شکست خورد و جایگاه دوم را کسب کرد، مقام بعدی این کلاس به شایان خسروی‌نژاد رسید. در انواع پیشرانه‌های شش و چهار سیلندر تنفس‌طبیعی شایان خسروی با شکست امیر ضیایی مقام نخست را کسب کرد و مقام سوم هم به شهریار کریمی رسید. در تنها کلاس هشت سیلندر علی کمالی جایگاه نخست را کسب کرد و فرید توفیقی با پذیرش شکست در جایگاه کنار او ایستاد. جایگاه سوم این کلاس هم به امیر ضیایی رسید. کلاس ۲۰۶ جی‌تی جزو کلاس‌هایی است که به دلیل قرابت با خودروهای شهری همیشه جزو پرطرفدارترین‌ها بوده و در نهایت هم شاهد رقابت نزدیکی بین محمد نوذری و بابک محموداوغلی بودیم که در نهایت نوذری موفق شد زودتر از خط پایان عبور کند، در رقابت رده‌بندی هم علی مشتاق عسکری مقام سوم کلاس پژو ۲۰۶ را کسب کرد. در کلاس اورال یا مجموع توان‌‌ها، علی شیخ‌رضایی کمترین زمان را ثبت کرد و پس از او رکوردها در اختیار علیرضا رضایی و شایان خسروی‌نژاد قرار گرفتند. 
در نهایت هم می‌توان به کلاس بانوان پرداخت که کمترین قوانین محدودکننده را درنظر گرفته بودند و به این ترتیب حلما ارسنجانی موفق به ثبت کمترین زمان این رقابت شد و پس از او تینا عربخانی و بهاره کهنگی در جایگاه‌‌های بعدی قرار گرفتند.

  نتایج راند ششم اسلالوم در یزد
به‌رغم‌آنکه بیشتر راندهای مسابقات درگ طی دوسال اخیر در پیست تکمیل‌نشده سرزمین ایرانیان برگزار می‌شود، اما مسابقات اسلالوم در سطح کشوری در هر دوره که یکی از هیات‌های استانی بانی برگزاری می‌شود، باعث شده است استعدادهای استان‌های مختلف شناخته و پرورش داده شوند. ششمین راند این مسابقات در استان یزد برگزار و نتایج آن به این ترتیب ثبت شد: در کلاس ۱۵۰۰سی‌سی به‌عنوان ضعیف‌ترین کلاس آقایان مهدی فرهام‌مهر از تیم آیلند کمترین زمان را ثبت کرد، مقام دوم در اختیار یکی دیگر از اعضای تیم آیلند به نام متین کوچک‌عظیمی و مقام سوم در اختیار اشکان اکبری از تیم میزبان‌های این راند قرار گرفت. در کلاس تا ۲۰۰۰سی‌سی میثم زمانی از یزد مقام قهرمانی این دوره را کسب کرد و پس از او نسیم راشدی از خوزستان و علی یزدان‌پناه از کرمان قرار گرفتند. در کلاس ۱۵۰۰سی‌سی بانوان، زینب دلداده راننده اصفهانی کمترین زمان را ثبت کرد و پس از او محبوبه واحدیان از کرمان و میترا فلاحی‌پور از یزد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. در کلاس تا ۲۰۰۰ سی‌سی بانوان یلدا مرادی از تیم آیلند نفر اول شد و دو نفر بعدی به نام‌های فاطمه احمدی و سیما یزدان‌پناه رانندگان کرمانی این رقابت بودند. در نهایت می‌توان به کلاس آزاد پرداخت که ارسام عسکری، دیگر راننده تیم آیلند مقام نخست را ثبت کرد و حسن منتظر از مازندران موفق به ثبت دومین زمان این دوره شد. نفر سوم این دوره هم منصور اسدالهی از کرمان بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =