بیست‌ و دومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

آخرین رتبه‌ بندی سازمان مدیریت صنعتی از شرکت‌ های فعال در ایران حکایت از جایگاه ویژه نفت بهران و ایرانول در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران دارد.

به‌ گزارش «دنیای‌ خودرو» ‌بیست‌ودومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایرانی روز گذشته توسط سازمان مدیریت صنعتی درمرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد که براساس آن دوتولیدکننده بزرگ روانکار درکشور امسال نیز دربین ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفتند.

رشد چهارپله‌ ای ایرانول نسبت به‌ سال قبل

براساس  این رتبه‌بندی که هرساله براساس میزان فروش و عملکرد مالی شرکت‌ها و موسسات تجاری و با استناد به‌صورت‌های مالی تاییدشده و ارزش افزوده، میزان دارایی و اشتغالزایی، سودآوری و ارزش بازار انجام می‌گیرد، نفت بهران رتبه ۶۲ را از آن خود کرد تا برای بیست‌ودومین سال جایگاه خود را در بین ۱۰۰ مجموعه برتر کشور حفظ کند.

شرکت نفت ایرانول نیز با ۲۱ پله اختلاف با بهران جایگاه ۸۳ را از آن خود کرد. با این تفاوت که ایرانول نسبت به‌سال گذشته رتبه خود را چهارپله افزایش داده است.

جدایی «توتال» از «به‌ تام» به‌نفع شرکت ایرانی

در بین شرکت‌های تولیدکننده روانکار، ‌به‌تام‌روانکار به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه نفت بهران و تولیدکننده محصولات «بی تی» تحت لیسانس رنوپارس نیز توانست با پنج‌ رتبه ارتقا از جایگاه ۲۱۳ در سال ۹۷ به‌رتبه ۲۰۸ برسد. 

آمارهای منتشرشده از این همایش ملی حکایت از جایگاه ششم نفت بهران در گروه فراورده‌های نفتی دارد و دراین گروه،‌ شرکت نفت ایرانول با سه‌ پله اختلاف درجایگاه نهم ایستاده است. پس از آن به‌تام‌روانکار است که به‌عنوان دوازدهمین شرکت برتر در گروه فراورده‌های نفتی معرفی شده است.

بیست‌ودومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران تحت عنوان IMI ۱۰۰ با حضور مقامات ارشد کشور، نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن، مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌ها و اساتید و صـــــــاحب‌نظران حـــوزه مدیریت و اقتصاد و جمع کثیری از فعالان و خبرگان صنعت، تولیـــــــد، خدمات و تجارت برگزار شد. 

گفتنی است سازمان مدیریت صنعتی هرساله اقدام به‌رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب‌وکار) گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به‌سیاست‌گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =