بیمه تامین اجتماعی

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند خود را بیمه خویش‌ فرما کنند؛ اما این بیمه در مقدار فرانشیز درمانی که توسط بیمه‌ شونده پرداخت می‌شود، با انواع دیگر بیمه خویش‌ فرما تفاوت دارد.

به‌گزارش «دنیای‌ خودرو» ، یکی از معضلات اساسی رانندگان و شاغلان کسب ‌و کارهای مجازی نداشتن بیمه بود و افراد شاغل در این عرصه تمایل داشتند حداقل از مزایا و حقوق دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند و هنگام بیماری مجبور نباشند تمام هزینه‌های درمانی را خودشان ب‍پردازند. این مسائل گاهی باعث می‌شد شغلشان را رها کنند و به‌ دنبال یافتن شغلی ثابت از نوع دولتی و اداری باشند. اما هفته گذشته رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور اعلام کرد رانندگان جدیدالورود به‌سازمان تاکسیرانی که بیمه نشده‌اند، از این پس می‌توانند برای دریافت بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند. این طرح درحالی مطرح شد که بسیاری از رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی نیز از خود پرسیدند آیا بیمه رانندگان شامل آن‌ها نیز می‌شود یا اینکه باید از طریقی دیگر برای گرفتن بیمه اقدام کنند. 

همه‌چیز درباره بیمه افراد شاغل درکسب‌ و کارهای مجازی 

 رضا الفت‌ نسب، سخنگو و عضو هیات‌ مدیره اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی، درباره سرانجام بیمه‌ های تاکسی‌های اینترنتی، به «دنیای‌خودرو» گفت: «مذاکراتی که از سال گذشته با بیمه داشتیم، درنهایت منجر به تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه شد. براین اساس کسانی که تمایل دارند بیمه شوند، می‌توانند بادریافت معرفی‌ نامه روند بیمه را طی کنند.»

وی تصریح کرد: «این خدمات بیمه‌ای مخصوص افراد شاغل دورکار در کسب‌ و کارهای مجازی است که درشبکه‌های اجتماعی یا به‌ طرق مختلف در این عرصه فعال هستند.»  

الفت‌نسب درمورد شرایط متقاضیان برای استفاده از خدمات بیمه‌ای گفت: «شرایط این بیمه شرایط خاص و متفاوتی نیست و تنها کافی است افرادی که تمایل دارند، علاوه بر معرفی‌نامه، هزینه بیمه را نیز پرداخت کنند.»  

وی درباره تفاوت این نوع بیمه با سایر بیمه‌ها ادامه داد: «رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند خود را بیمه خویش‌ فرما کنند؛ اما این بیمه در مقدار فرانشیز درمانی که توسط بیمه‌ شونده پرداخت می‌شود، با انواع دیگر بیمه خویش‌ فرما تفاوت دارد.»  

الفت‌نسب تاکید کرد: «یعنی سهم پرداختی آن‌ها دربحث درمان درنوع بیمه کسب‌وکارهای مجازی توسط بیمه‌ شونده پرداخت نمی‌شود.» 

تفاوت عمده این بیمه با بیمه کارگران و مدیران 

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره بیمه افراد شاغل دورکار در کسب‌وکارهای مجازی ادامه داد: «این نوع بیمه فاقد رابطه کارگر و کارفرمایی است.»  

وی درپاسخ به‌این پرسش که آیا تنها رانندگان می‌توانند به‌ اخذ این بیمه اقدام کنند، گفت: «خیر؛ تمام افراد دورکار درفضای مجازی می‌توانند به‌گرفتن این بیمه اقدام کنند. افراد مشمول می‌توانند درهرنوع کسب‌وکار اینترنتی فعال باشند.» 

به‌گفته الفت‌نسب این بیمه مانند بیمه تامین‌ اجتماعی برای افراد سابقه ایجاد می‌کند و آن‌ها هنگام خروج از کشور یا هنگام بازنشستگی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ درست برعکس بیمه خویش فرما. 

به‌گزارش «دنیای‌ خودرو» به‌گفته سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی سامانه اینترنتی این بیمه هنوز افتتاح نشده است؛ اما افرادی که تمایل به‌دریافت این نوع بیمه دارند، باید حضوری به‌دریافت معرفی‌نامه اقدام کنند.

نکته مهم دیگر این است که دراین نوع بیمه بازرس یا کارشناسی برای سرکشی و چرایی عدم بیمه شدن وجود ندارد.  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بشیر شهبازی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 2
    سلام وقت بخیر برای بیمه تامین اجتماعی تاکسی های اینترنتی چکار باید کرد راهنمایی کنید سپاس گذارم
  • حمید IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 2
    سلام منم میخوام بدونم بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی برم دفتر بیمه حله یا هنوز اوکی نشده خواهشها جواب بدید ممنون میشم
  • علی اکبر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    کجا باید بریم واسه بیمه اسنپ یا بیمه تامین اجتماعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =