کامران شاکری، مدیرعامل شرکت خدمات و تجارت «بم‌خودرو»

طرح هوای پاک ویژه محصولات «JAC» از تاریخ ۲۸ دی ماه لغایت سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با هدف کاهش مخاطرات مربوط به‌آلاینده‌های هوا و ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به‌هوای پاک اجرا می‌شود.

شرکت خدمات و تجارت بم‌خودرو در سال  ۱۳۸۴/۷/۱۲ فعالیت خود را با رسالت ارائه خدمات پس از فروش به‌محصولات شرکت کرمان‌موتور آغاز کرد و توانسته است با گسترش و توسعه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در سطح کشور و بهره‌گیری از دانش فنی پرسنل متخصص و مدیران مجرب، موفق به کسب رتبه ۲ از سازمان بازرسی و کیفیت وزارت صنایع شود.

کامران شاکری، مدیرعامل شرکت خدمات و تجارت «بم‌خودرو» درخصوص جزئیات «طرح هوای پاک» گفت: «طرح هوای پاک ویژه محصولات «JAC» از تاریخ ۲۸ دی ماه لغایت سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با هدف کاهش مخاطرات مربوط به‌آلاینده‌های هوا و ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به‌هوای پاک اجرا می‌شود.

برهمین اساس مشتریان محترم محصولات جک می‌توانند درتاریخ اعلام‌شده با مراجعه به‌نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور در سراسر کشور و انجام سرویس‌ ویژه «طرح هوای پاک» مشمول تخفیف ۲۰ درصدی قطعات یدکی و اجرت شوند.

سرویس ویژه طرح هوای پاک شامل تخفیف در قطعات و اجرت «تعویض فیلترهوای اتاق»، «تعویض فیلتر هوا»، «تعویض روغن موتور»، «تعویض فیلتر روغن» و «تعویض فیلتر بنزین» است.»

 رویکردهای جنابعالی به‌عنوان مدیرعامل شرکت برای رسیدن به‌اهداف کلان گروه صنعتی کرمان‌خودرو چیست؟

شرکت خدمات و تجارت « بم‌ خودرو » به‌عنوان پیشتاز درارائه خدمات پس از فروش به‌مشتریان محترم شرکت کرمان‌موتور، یکی از ارکان کلیدی جهت دستیابی به‌اهداف کلان گروه صنعتی کرمان‌خودرو است. این جمله که «بهترین بازاریاب فروش، خدمات پس از فروش مطلوب است» گویای نقش مهم شرکت بم‌خودرو در این زمینه است. بنده و همکارانم در شرکت بم‌خودرو ‌باید علاوه‌بر تلاش مضاعت جهت رفع نقاط ضعف خود و سازمان، بستری فراهم کنیم تا مشتریان با خاطری آسوده از خدمات پس از فروش به‌هنگام و مطلوب، محصولات شرکت کرمان‌موتور را انتخاب کنند. 

 هدف شرکت بم‌خودرو از اجرای طرح هوای پاک چیست و نحوه برگزاری این طرح چگونه است؟

به‌طور حتم آلاینده‌های زیست‌محیطی، سلامت انسان عصر حاضر را تهدید می‌کند. با افزایش حجم آلودگی هوا در تهران و دیگر کلان‌شهرها که عمدتا در فصول سرد سال به‌اوج خود می‌رسد، اجرای اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی به‌ویژه در صنعت خودرو می‌تواند به‌بهبود شاخص کیفیت هوا (AQI) یاری رساند.

شرکت خدمات و تجارت بم‌خودرو به‌عنوان نماینده خدمات پس از فروش محصولات کرمان‌موتور نیز در همین راستا  قصد دارد با اجرای «طرح هوای پاک» در این رسالت اجتماعی سهیم باشد. 

طرح هوای پاک ویژه محصولات «JAC» از تاریخ ۲۸ دی ماه لغایت سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با هدف کاهش مخاطرات مربوط به‌آلاینده‌های هوا و ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به‌هوای پاک اجرا می‌شود. بر همین اساس مشتریان محترم محصولات جک می‌توانند درتاریخ اعلام‌شده با مراجعه به‌نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور درسراسر کشور و انجام سرویس‌ ویژه «طرح هوای پاک» مشمول تخفیف ۲۰ درصدی اجرت و قطعات یدکی شوند.

 در صورت مراجعه مشتریان به‌نمایندگی‌های کرمان‌موتور چه فعالیت‌هایی برای خودرو انجام می‌شود؟

همان‌طور که اطلاع دارید اجرای سرویس ادواری درمیزان مصرف سوخت و تولید آلایندگی آن بسیار موثر است. به‌طور مثال اگر از یک فیلترهوای مرغوب در خودرو استفاده شود، علاوه‌بر افزایش طول عمر خودرو،  منجر به‌کاهش آلایندگی ناشی‌ از احتراق نیز خواهد شد.

هدف ما نیز در این طرح تمرکز بر انجام سرویس ویژه طرح هوای پاک است. سرویس ویژه طرح هوای پاک شامل «بازدید سنسورهای مرتبط با آلایندگی‌ها و مصرف سوخت»، «تعویض فیلترهوای اتاق»، «تعویض روغن‌موتور»، «تعویض فیلترهوا»، «تعویض فیلتر روغن» و «تعویض فیلتر بنزین» است.

 چرا بر مراجعه مشتریان به نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور تاکید دارید؟

بنده در مصاحبه‌های گذشته نیز چندین‌بار این موضوع را مطرح کردم که متاسفانه افراد سودجو درپی فروش محصولات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار هستند. اما شرکت خدمات و تجارت بم‌خودرو به‌عنوان تنها نماینده خدمات پس از فروش کرمان‌موتور واردکننده قطعات اصلی و با کیفیت محصولات جک و لیفان است. کارشناسان شرکت به‌صورت مستمر با شرکت‌های تولیدکننده اصلی در ارتباط هستند و تمامی قطعات مصرفی در خودرو را مورد ارزیابی و تست‌های استاندارد قرار می‌دهند.

به‌منظور اجرای مطلوب طرح مذکور، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ارسال قطعات مورد نیاز به‌نمایندگی‌های تمامی استان‌ها از چندین‌ماه گذشته انجام شده است و با وجود تکنسین‌های مجرب و آموزش‌دیده و تجهیزات استاندارد در نمایندگی‌های مجاز، مشتریان محترم از کیفیت و گارانتی خدمات پس از فروش اطمینان خاطر داشته باشند.

پس از مراجعه خودرو به‌نمایندگی‌های کرمان‌موتور، کارشناسان پذیرش ما علاوه بر تست اولیه خودرو سایر عیوب فنی خودرو را نیز که از دید مشتری پنهان مانده نیز رفع می‌کنند. همچنین نکات آموزشی درباره استفاده از آپشن‌ها (که شاید بسیاری از مشتری‌ها نسبت به‌آن‌ها آگاهی ندارند) آموزش داده خواهد شد.

 به‌نظر شما دلیل مراجعه برخی مشتریان به‌تعمیرگاه‌های غیرمجاز چیست؟

برخی مشتریان تصور دارند با مراجعه به‌نمایندگی‌ها ‌باید هزینه بیشتری را متحمل شوند. تصوری اشتباه که از گذشته نیز وجود داشته است. اینجا ذکر یک نکته ضروری است که تعمیر یا انجام سرویس محصولات کرمان‌موتور به‌دلیل داشتن آپشن‌ها و سنسورهای متعدد به‌دانش فنی بالا و مهارت کافی نیاز دارد.

بدیهی است سطح دانش تکنسین‌ها و تجهیزات استاندارد مورد تایید شرکت‌های تولیدکننده اصلی که در نمایندگی‌های ما وجود دارد تفاوت بسیاری با تعمیرگاه‌های غیرمجاز دارد. مشتریان محترم ‌باید به این نکته توجه داشته باشند که تعمیر غیراصولی توسط تعمیرکارهای متفرقه ممکن است خسارت‌های فراوانی را درپی داشته باشد.

 آیا امدادخودرو نیز در این طرح مشارکت دارد؟

خوشبختانه طی سال‌های اخیر با توسعه ناوگان امداد و استفاده از تکنسین‌های مجرب، امدادخودرو کرمان‌موتور توانسته به‌همراه نمایندگی‌ها خدمات ویژه و به‌موقعی را جهت کسب رضایت مشتریان ارائه کند. در طرح هوای پاک نیز ناوگان امدادخودرو و سرویس در محل درشهر تهران مشارکت خواهند داشت.

با چه‌ چالش‌ هایی درمسیر تامین قطعات خودرو مواجهید؟ 

همان‌طور که مستحضرید تحریم‌های صنعت‌خودرو بر کیفیت و سرعت خدمات پس از فروش تاثیرگذار خواهد بود. شرکت خدمات پس از فروش بم‌خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما همکاران من درواحد بازرگانی به‌رغم مشکلات موجود دربوروکراسی عملیات ثبت و سفارش، تخصیص ارز و ترخیص از گمرک‌های کشور  تمام توان خود را برای تامین قطعات یدکی استاندارد از شرکت‌های معتبر به‌کار می‌گیرند.

 آیا برای خودکفایی در تامین قطعات برنامه‌ای دارید؟

قطعا همین‌طور است. شرکت بم‌خودرو به‌پشتوانه دانش فنی کارشناسان خود و پتانسیل موجود درشرکت‌های قطعه‌ساز داخلی، برنامه‌های خودکفایی قطعات را از ابتدای سال آغاز کرده است و امروز خوشبختانه توانستیم برخی قطعات محصولات جک و لیفان را با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای شرکت‌های تولیدکننده اصلی تولید کنیم.

 لطفا اشاره‌ای به‌ارتباطات میان یک شرکت ارائه‌کننده خدمات مانند شرکت بـم‌خودرو و یک شرکت تولیدکننده بفرمایید و اینکه از بین آن‌ها کدامیک اثر مستقیم یا غیرمستقیم بر نحوه ارائه خدمات مطلوب به‌مصرف‌کننده دارد؟ 

ارتباط بین تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدمات پس‌ازفروش یک ارتباط دوسویه و برپایه اهداف و منافع مشترک است. این اشتراکات قوی سبب می‌شود تا تمامی طرح‌ریزی‌ها با درنظرگرفتن امکانات و محدودیت‌های طرف مقابل باشد. 

اما آنچه زمینه‌ساز موفقیت شرکت تولیدکننده می‌شود، قدرت پیش‌بینی شرکت ارائه‌دهنده خدمات است. به‌اعتقاد بنده، شرکت خدمات پس‌ازفروش ‌باید افق دید وسیع‌تری نسبت به‌شرکت تولیدکننده داشته باشد و درزمینه اخذ بازخورد مشتری پیشگام باشد. اگر چنین باشد، شرکت تولیدکننده می‌تواند در فرآیندهای تکوین و توسعه محصول موفق‌تر عمل کرده و درنهایت همگرایی فعالیت‌های این دو شرکت به‌جلب رضایت و وفـــــاداری مشتری منجر می‌شود.

 همان‌طور که می‌دانید تولید، موتور محرکه اقتصاد کشور است؛ به نظر شما نقش و جایگاه خدمات پس از فروش در رونق تولید چگونه است؟

از دید من و همان‌طور که در پاسخ به‌سوال قبلی گفتم، هرچقدر خدمات پس از فروش موفق‌تر عمل کند، تصویر ذهنی مشتریان آن برند بهبود یافته و اعتماد ایشان به‌تولیدکننده جلب می‌شود. 
واضح است که ارتقای جایگاه برند در اذهان عمومی سبب می‌شود با تبلیغات دهان‌به‌دهان مصرف‌کنندگان، به‌تدریج برشمار خریداران افزوده شده و درصورتی که تولیدکننده کماکان قادر به‌حفظ و ارتقای کیفیت محصول خود باشد، قطعا شاهد رونق تولید در آن مجموعه و به‌صورت زنجیره‌وار در صنعت کشور خواهیم بود.

با ارزش‌ترین دارایی‌های شما در شرکتی که مسئولیت آن را عهده‌دار شده‌اید، چیست و به‌عنوان مدیرعامل برای ادامه مسیر و حفظ این سرمایه‌ها چه‌برنامه‌هایی دارید.

با ارزش‌ترین دارایی شرکت بم خودرو «کارشناسان و تکنسین‌های متخصص و خلاق» هستند. تمرکز بر مسیر رشد و مهارت کارمندان نمونه و آینده‌ساز و تامین نیازهای ایشان از مهمترین برنامه‌های شرکت بم‌خودرو برای حفظ سرمایه‌های خود است. بدیهی است شرکت ‌باید از هم‌اکنون با شناسایی پرسنل با استعداد، نسل بعدی مدیران خود را برای روزهای سخت پرورش دهد. 

 مشتریان از چه طریق می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شما درمیان بگذارند؟

 واحد امور مشتریان کرمان‌موتور به‌عنوان بازتاب‌دهنده صدای مشتریان همواره یکی از قسمت‌های فعال شرکت است. شرکت کرمان‌موتور با راه‌اندازی مرکز تماس خود با شماره ۴۲۷۲۴-۰۲۱ ، ضمن ثبت درخواست‌ها و نظرات و پیشنهادهای مشتریان، میزان رضایت ایشان از کیفیت خدمات ارائه‌شده را از طریق نظرسنجی پایش می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردم، درخواست‌های مشتریان پس از دسته‌بندی و بررسی به‌خط تولید کارخانه جهت اتخاذ تصمیمات اصلاحی ارسال می‌شود. 

درزمینه اصلاح ساختار درحوزه خدمات نیز این فرآیند با اهمیت بیشتری انجام می‌شود. امید است با اتکا به‌خداوند متعال و تلاش جمعی تمامی پرسنل گروه خودروسازی کرمان‌خودرو، بتوانیم با افتخار شاهد موفقیت روز افزون این شرکت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =