کیا استینگر

امسال نیز از هفته‌ها قبل شاهد ورود برخی خودروها به کشور بوده‌ایم. اما این میان برخی خودروهای گذرموقت هستند که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کنند. «کیا استینگر» یکی از این خودروهاست که این روزها موردتوجه علاقه‌مندان خودروهای اسپرت قرار گرفته، درحال‌حاضر دو دستگاه از این خودرو با رنگ‌های قرمز و سفید به‌صورت گذرموقت به کشور وارد شده‌اند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، شاهد ورود قابل‌توجهی خودرو گذرموقت به کشور خواهیم بود. از این رو طی سال‌های گذشته خودروهای خاص و جذابی در ایام پایانی سال به‌صورت گذرموقت پا به خاک ایران گذاشته‌اند. امسال نیز از هفته‌ها قبل شاهد ورود برخی خودروها به کشور بوده‌ایم. اما این میان برخی خودروهای گذرموقت هستند که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کنند. «کیا استینگر» یکی از این خودروهاست که این روزها مورد‌توجه علاقه‌مندان خودروهای اسپرت قرار گرفته، درحال‌حاضر دو دستگاه از این خودرو با رنگ‌های قرمز و سفید به‌صورت گذرموقت به کشور وارد شده‌اند و در تهران در‌حال تردد هستند. نکته قابل‌توجه درخصوص این خودرو، کاور بدنه قرمز مات است که توسط یکی از مجموعه‌های خدماتی تهران اجرا شده، این خودرو که از کشور روسیه راهی ایران شده است، به‌دلیل جذابیت‌های ظاهری بالا، نگاه‌ها را در خیابان به خود جذب می‌کند. استینگر یکی از تولیدات جدید کمپانی کیاموتورز کره‌جنوبی است که تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو، شانس عرضه گسترده به بازار ایران را داشت. زیرا به‌دلیل داشتن پیشرانه چهار سیلندر دولیتری در لیست قابل‌عرضه، می‌توانست به‌عنوان خودرویی اسپرت و لوکس، رقبای اروپایی را در بازار نه‌چندان وسیع کشور به چالش بکشد. اما با آغاز دور جدید تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو، هرگز شاهد ورود رسمی این محصول جذاب به کشور نبودیم.

  روح آسیایی در کالبد اروپایی
کیاموتورز برای اولین‌بار با به نمایش درآوردن یک کانسپت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011 خبر از تولید محصولی اسپرت داد تا 6سال بعد در نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 شاهد معرفی رسمی استینگر توسط مدیران کیاموتورز باشیم. این محصول جذاب توسط پیتر شرایر که سابقه حضور در برندهای مطرح جهانی از‌جمله دپارتمان M کمپانی ب‌ام‌و را در کارنامه کاری خود دارد، طراحی شده است. استینگر برای موفقیت بیشتر در بازار جهانی با سه‌نوع پیشرانه متنوع عرضه می‌شود که شامل موتور چهار‌سیلندر دو لیتری خطی GDi موسوم به تتا، 3.3لیتری V6 توربو دوقلو از نوع GDi موسوم به لامبدا، و 2.2 لیتری سری R-line دیزلی می‌شود.
نسخه پایه کیا استینگر با پیشرانه‌ چهار سیلندر ۲لیتری مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ارائه می‌شود که قادر به تولید نیرویی معادل ۲۵۵اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۲نیوتون‌متر است. اما نسخه قوی‌تر که با پسوند GT شناخته می‌شود، از یک موتور V6 با حجم 3.3 لیتر مجهز به توربوشارژهای دوگانه بهره می‌گیرد که قادر است قدرتی معادل 365اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 510نیوتون‌متر را فراهم کند. جعبه‌دنده 8‌سرعته اتوماتیک در این خودرو وظیفه انتقال نیروی تولید‌شده موتور به چرخ‌های عقب را برعهده دارد.

  چهره خشن و جذاب
استینگر را می‌توان جزو نخستین محصولات کیا دانست که از زبان طراحی جدید این برند بهره برده زیرا با حفظ اصالت، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که تا پیش‌از آن در هیچ‌یک از محصولات کیا مشاهده نشده،؛ به‌عنوان‌مثال در نمای جلو با ظاهری متفاوت مواجه هستیم که در نگاه نخست ما را به یاد محصولات برندهای اروپایی نظیر آئودی می‌اندازد، زیرا جلوپنجره بزرگ و کشیده در امتداد چراغ‌های پیشانی باریک نقش بسته و ظاهری با ابهت و جذاب را پدید آورده است. همچنین ارتفاع کم این خودرو نسبت‌به زمین از دیگر مواردی است که به تبعیت از کمپانی‌های اسپرت‌ساز رعایت شده، در نمای جانبی، آنچه بیشتر توجه را به خود جلب می‌کند، فرم کوپه‌مانند خودرو است که با امتداد یافتن سقف به قسمت عقب، با کاهش ارتفاع همراه شده  همچنین وجود دریچه هوا روی گلگیرهای جلویی این خودرو از دیگر مواردی است که ظاهر استینگر را از یک سدان معمولی متمایز می‌کند.
در نمای عقب نیز با طرحی ‌دور از انتظار مواجه هستیم زیرا چراغ‌های کوچک و باریک را در بالاترین قسمت صندوق جا داده است. همچنین دیفیوزر مشکی‌رنگ نصب‌شده زیر سپر و چهار خروجی اگزوز به‌خوبی توانسته‌اند ظاهر اسپرتی را به این محصول جدید ببخشند. از‌سوی‌دیگر دو محفظه خروجی هوا که در طرفین سپر مشاهده می‌شوند، ظاهری شبیه خودروهای اسپرت اروپایی را به‌وجود آورده‌اند.

  کابین با کیفیت و مدرن
نکته قابل‌تاملی که درخصوص این خودرو وجود دارد، عدم تطابق طراحی کابین با ظاهر خودرو است. به عبارت دیگر زمانی که وارد کابین استینگر می‌شوید، ناگهان تمام توقعات شما به هم می‌ریزد و با فضایی کاملا اقتصادی مواجه می‌شوید. الگوبرداری از خودروسازان اروپایی در بخش‌هایی از کابین به‌خوبی قابل‌مشاهده است که این موضوع از نظر بسیاری از کارشناسان و همچنین مصرف‌کنندگان، چندان خوشایند نیست. با این حال استینگر با ارائه امکانات رفاهی مناسب می‌تواند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. از آپشن‌های مهم استینگر می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی لمسی و سیستم صوتی آمپلی‌فایر‌دار با ۹بلندگو از برند هارمن کاردون اشاره کرد که در نمونه‌ GT با نسخه‌ حرفه‌ای ۷۲۰ وات و ۱۵ بلندگو قابل‌ارائه است.همچنین باید به  فناوری‌ خودران در سطح کروزکنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، ترمز خودکار، هشدار اجسام در نقطه‌ کور و قابلیت هدایت خودرو بین خطوط اشاره کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =