مرسدس‌بنز E200

دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در سال 1396، میزبان ستاره‌های آلمانی بود که توسط شرکت ستاره ایران، نماینده رسمی محصولات سواری مرسدس‌بنز در ایران به نمایش درآمده بودند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در سال 1396، میزبان ستاره‌های آلمانی بود که توسط شرکت ستاره ایران، نماینده رسمی محصولات سواری مرسدس‌بنز در ایران به نمایش درآمده بودند. در آن زمان قرار بود مرسدس‌بنزE و C کلاس در ابتدا به‌صورت وارداتی به بازار کشور عرضه شوند و کمی بعد E کلاس وارد خط‌تولید این شرکت (تاپ‌خودرو؛ متعلق به شرکت ایران‌خودرو) شود و به‌صورت مونتاژی به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برسد. همچنین این شرکت در نظر داشت علاوه‌بر این دو محصول، سایر مدل‌های مرسدس‌بنزنظیر GLA و CLA را راهی بازار کشور کند.
اما متاسفانه به‌دلیل تغییر در قوانین واردات خودرو، بسته شدن سایت ثبتارش و پس از آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شاهد متوقف شدن پروژه‌های شرکت ستاره ایران بودیم و محموله‌های وارداتی آن پشت درهای بسته گمرکات کشور ماندگار شدند. تا اینکه سرانجام پس از نزدیک به دوسال، چندی‌پیش آخرین بازمانده‌های مرسدس‌بنزE200 با مدل‌های 2017 و 2018 این شرکت که همگی به سفارش ایران تولید شده‌اند، توانستند از گمرکات ترخیص شوند و مراحل قانونی شماره‌گذاری را پشت‌سر بگذارند. به‌همین‌منظور شرکت ستاره‌ایران در تاریخ بیستم بهمن‌ در یک مراسم خصوصی، از فعالیت مجدد خود با عرضه مرسدس‌بنز E کلاس جدید خبر داد. طبق اعلام این شرکت، تمام E کلاس‌های عرضه‌شده توسط این شرکت مدل 2017 و 2018 و دارای دو سال یا 40هزارکیلومتر گارانتی هستند.
همین اتفاق باعث شد قیمت این سدان لوکس آلمانی در بازار با جهش قابل‌توجهی همراه شودو نمونه‌های فول‌آپشن سه کلید این خودرو با مدل 2018 با قیمتی نزدیک به چهارمیلیارد و هفتصد میلیون تومان خود را به مرز 5 میلیارد تومان رساندند. این در حالی است که تا پیش از این نمونه‌های موجود در بازار که با تعداد بسیار محدودی عرضه شده‌ بودند، قیمتی حدود 3میلیاردتومان داشتند.

  ویژگی‌های مرسدس‌بنزE200
نسل پنجم مرسدس‌بنزE کلاس نخستین‌بار در سال 2016 با کد اتاق W213 راهی بازارهای جهانی شد. این محصول که با تیپ‌های گوناگون شامل پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و همچنین تریم رفاهی متنوع راهی بازارهای جهانی شده است، تنها با نسخه E200 توانست با تعداد محدودی به بازار ایران راه پیدا کند. این مدل با بهره‌گیری از زبان طراحی مدرن مرسدس در آن زمان، توانست نظر بسیاری از علاقه‌مندان به سدان‌های سایز متوسط لوکس را جلب کند و ادامه‌دهنده موفقیت نسل‌های پیشین خود باشد.
مرسدس‌بنزE200 اتاق W213 مجهز به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi است که می‌تواند نیرویی معادل ۱۸۱اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰نیوتون‌متر تولید کند. جعبه‌دنده ۹سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی تولیدشده توسط موتور به چرخ‌های عقب در این خودرو را برعهده دارد. بنابراین شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر این سدان 1.7تنی 7.7ثانیه و حداکثر سرعت آن 240‌کیلومتر بر ساعت است.
طراحی فضای داخل کابین این خودرو شباهت‌های بسیار زیادی با برادران بزرگ‌تر و کوچک‌تر خود یعنی S و C کلاس دارد. از ویژگی‌های بارز کابین این خودرو می‌توان به استفاده سخاوتمندانه از چرم و چوب اشاره کرد که ظاهری لوکس و شکیل به آن بخشیده است. ترکیب چرم و جیر در تودوزی این خودرو زیبایی آن را دوچندان کرده است. همچنین تریم داخلی آن می‌تواند بسته به نوع سفارش‌گذاری، یکی از انواع مختلف چوبی، گرانیتی، پیانویی، فیبرکربنی و نقره‌ای باشد.

  امکانات رفاهی و آپشن‌ها
در زمینه امکانات و تکنولوژی، مرسدس‌بنزکلاس E را باید از خودروهای سرآمد کلاس خود دانست. زیرا حتی نسخه‌های پایه این خودرو هم به امکانات ایمنی و رفاهی متعددی مجهز هستند. همچنین دوربین‌ها و رادارهای متعددی که در برخی تیپ‌های آن تعبیه شده‌اند، موجب می‌شود رانندگی نیمه‌خودکار را برای راننده فراهم کنند. البته سامانه‌هایی نظیر ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمکی فرمان نیز تا حد چشمگیری از بروز حادثه در این خودرو جلوگیری می‌کنند.
همان‌طور که گفته شد شرکت ستاره‌ایران نیز مرسدس‌بنزهای E200 را با مدل‌های 2017 و 2108 در تیپ‌های آپشنی گوناگونی عرضه می‌کند، بر این اساس نمی‌توان به طور دقیق آپشن‌های موجود در نمونه‌های حاضر در بازار را مورد بررسی قرار داد از همین‌رو می‌توان به‌طور خلاصه به امکاناتی نظیر ۹کیسه هوا، سیستم صوتی حرفه‌ای، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه HUD، سیستم هشدار نقطه‌کور، سیستم رادار بین خطوط، سیستم پارک خودکار، رانندگی خودکار، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های هوشمند جلو، تابلوخوان، کروزکنترل هوشمند، صندلی‌های برقی جلو، قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای جلو و عقب، سامانه پیشگیری از تصادف، ساعت آنالوگ بنز، سیستم تهویه اتوماتیک سه‌گانه، موس وسط لمسی، سیستم تعلیق هوشمند، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایش اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

آخرین اخبار