کد خبر: 227842
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
جنسیس G90L

حال با ورود جنسیس G90L به کشور میتوان گفت لیست سدانهای لوکس تشریفاتی با پلاک دیپلمات در کشور کاملتر شده است. جنسیس برندی تازه تاسیس است که تا چند سال گذشته G90L؛ لیموزین لوکس کره ای در قالب محصولی لوکــس از برند هیوندای به بازار عرضه می شــد.

به گزارش «اخبار خودرو»،از اواخر سال 96 که واردات خودرو با مشکلات اساسی مواجه شد و رفته رفته به ممنوعیت در سال 97 انجامید، بازار خودروهای وارداتی نیز دچار شوک جدی شد و تعادل میان عرضه وتقاضا برهم ریخت. ازسوی دیگر بسیاری از مصرف کنندگان و شرکتهای واردکننده خودرو نیز طی این مدت چشم امیدشان به درهای بسته گمرکات کشور بود تا شاید با بازشدن آنها شــاهد بهبود اوضاع نابسامان صنعت و بازار خودرو کشور باشند. اما نکته جالب توجهی که در این میان مطرح بوده امکان واردات خودرو توســط ســفارتخانه های موجود در کشور اســت. درواقع به رغم مشکلات فعلی، ســفارتخانه ها میتوانند در سال باتوجه به نیــاز و کاربری، مجــوز واردات خــودرو را بدون هیچ محدودیتی دریافــت کنند. به همیــن خاطر طی مدت یادشده، بارها شــاهد ورود خودروهای خاص و جذاب به کشور بودیم که به مقصد ســفارتخانهها پا به خاک ایران گذاشتهاند. اینبــار نیز تعــداد قابلتوجهی خودرو به گمرک شــهر تهران رسیدهاند که بخش زیادی از آنها به سفارتخانه ها اختصاص دارد و بخش اندکی از آنها به صورت ترانزیتی راهی کشورهای همسایه خواهند شد. اما نکته جالب توجه در این باره، ترخیص بخشی از این خودروهاست که به تازگی صورت گرفته، از این رو میتــوان گفت یکی از مهمترین اتفاقات رخداده در هفته جاری به ترخیص و شماره گذاری دو دســتگاه خودرو هیوندای پالیسید و جنسیس G90L اختصــاص دارد. این دو خودرو کــره ای با دریافت پلاک دیپلمات راهی یکی از ســفارتخانه ها در تهران شده اند و از این پس توسط ســفیر و کارکنان آن در خیابانها تردد خواهند کرد. این در حالی است که تاکنون نمونه مشابهی از این دو خودرو یادشده به کشور وارد نشده است. پیشاز این نیز شاهد تردد خودروهای لوکسی نظیر میباخ S600 با پالک دیپلمات در شهر تهران بودیم که به منظور استفاده سفیر و کاردار کشــور آلمان در ایران، وارد شده است. حال با ورود جنسیس G90L به کشور میتوان گفت لیست سدانهای لوکس تشریفاتی با پلاک دیپلمات در کشور کاملتر شده است.

جنسیس برندی تازه تاسیس است که تا چند سال گذشته G90L؛ لیموزین لوکس کره ای در قالب محصولی لوکــس از برند هیوندای به بازار عرضه می شــد. اما بنا بر تصمیمات مدیران ارشــد این شرکت، جنسیس برای ســهم خواهی از بازار خودروهای لوکس به عنوان برندی مســتقل پا به میدان رقابت گذاشــت و توانست طی مدت کوتاهی خود را به برندهای کهنه کار در این زمینه برساند. از همین رو سال گذشته شاهد معرفی نســخه لیموزین جنســیس G90 بودیم که با نام G90L شناخته می شود. البته فروش وعرضه رسمی این محصول تاکنون اعلام نشده و بسیاری از کشورها و بازارهای هدف جنسیس نتوانسته اند از این محصول لوکس بهره مند شوند. اما همانطــور که پیش تر گفته شــد، درحال حاضر یک دستگاه از این خودرو لوکس و تشریفاتی وارد کشور شده و توانسته است با دریافت پلاک دیپلمات راهی خیابانهای پایتخت شود. این مدل نیز مانند نسخه اســتاندارد G90 از یک پیشرانه ۵لیتری V8 با قدرت ۴۲۰اســب بخار و 520 نیوتونمتر گشتاور استفاده می کند. انتقال نیرو هم در مدل لیموزین هیوندای پالیسید و جنسیس G90L زیر پای سفیران جدیدترین خودروهای واردشده به کشور، برای دریافت پلاک دیپلمات ترخیص شدند مانند مدل اســتاندارد با اســتفاده از جعبه دنده۸سرعته اتوماتیک و سیســتم چهارچرخ محرک انجام می شــود. نسخه استاندارد G90 با دو پیشرانه کوچکتر ۸.۳لیتری V6 و ۳.۳لیتری توئین توربو V6 مشــابه با کیا استینگر قابل ســفارش اســت اما مدل لیموزین تنها با قویترین پیشرانه به مشتریان عرضه خواهد شد. یکی دیگر از خودروهای تازه ترخیــص از گمرک تهران، پالیسید؛ بزرگترین شاسی بلند هیوندای هیوندای پالیسید اســت که همزمان با جنسیس G90L پلاک دیپلمات دریافت کرده اســت. پیش بینی می شود این خودروها توسط یک ســفارتخانه ثبت سفارش و وارد شده باشد. زیرا پلاک هر دو خودرو متعلق به یک سفارتخانه هستند. کمپانی هیوندای نخستین بار در سال 2018 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس اقدام به معرفی شاسی بلند فول سایز و لوکس خود یعنی پالیسید کرد. اما می توان گفت تنها چند ماهی اســت که این خودرو توانسته پا به بازارهای جهانی بگذارد و فروش رسمی خود را آغاز کند. پالیســید نیز مانند ســایر محصولات هیوندای با طیف متنوعی از پیشــرانه ها و امکانات رفاهی بــه بازار عرضه میشــود. این خودرو با دو نــوع پیشــرانه 3.3لیتری و 5.3لیتری بنزینی و 2.2لیتری دیزلی عرضه میشود که نمونه واردشده به کشــور که با پلاک دیپلمات تردد خود را در شهر آغاز کرده اســت، از یک پیشرانه شش سیلندر 8.3 لیتری بهره میگیرد که قادر به تولید نیرویی معادل 291اسب بخار و 335 نیوتونمتر گشتاور است. همچنین این خودرو یکی از فول آپشــن ترین نمونه های پالیسید به شمار می رود که به سیستم چهار چرخ محرک هیوندای موسوم به HTRAC مجهز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =