مرسدس‌بنز S65 AMG

هر سال با آغاز نوروز شاهد ورود خودروهای گذرموقت به کشور بودیم که به منظور سپری کردن تعطیلات و همچنین سفرهای نوروزی رهسپار جاده‌ها و شهرهای کشور می‌شدند. اما امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین اعمال محدودیت‌های شدید ترافیکی در سراسر کشور، حجم ورود خودروهای گذرموقت به شدت کاهش یافت و تنها شاهد تردد خودروهای گذرموقتی هستیم که پیش‌از شیوع این بیماری توانسته‌اند پا به داخل مرزهای کشور بگذارند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،هر سال با آغاز نوروز شاهد ورود خودروهای گذرموقت به کشور بودیم که به منظور سپری کردن تعطیلات و همچنین سفرهای نوروزی رهسپار جاده‌ها و شهرهای کشور می‌شدند. اما امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین اعمال محدودیت‌های شدید ترافیکی در سراسر کشور، حجم ورود خودروهای گذرموقت به شدت کاهش یافت و تنها شاهد تردد خودروهای گذرموقتی هستیم که پیش‌از شیوع این بیماری توانسته‌اند پا به داخل مرزهای کشور بگذارند. یکی از خاص‌ترین خودروهای گذرموقتی که اواخر سال گذشته موفق شد به کشور راه پیدا کند، یک دستگاه مرسدس‌بنز S65 AMG با کد کلاس W221 بود که به‌دلیل دارا بودن پیشرانه دوازده سیلندر، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای خاص را به خود جلب کرد. اما متاسفانه باید گفت این خودرو خاص و جذاب به ‌دلیل بروز مشکلات فنی متعدد، مدت‌زمان قابل‌توجهی را در یکی از مراکز خدماتی تهران سپری کرده است.


این نسخه قوی‌ترین و جذاب‌ترین نمونه تولید‌شده این خودرو بوده که در بسیاری از کشورها خودرویی خاص و کمیاب است. این نسل از S کلاس که با کد اتاق W221 است، در بازار ایران به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین سدان‌های فول سایزی است که توانسته طی سال‌های متمادی به صورت قانونی به بازار عرضه شود. اما نکته‌ مهم اینکه نمونه‌های واردشده به کشور از نوع S500 و S350 است که از پیشرانه‌های هشت و شش سیلندری برخوردار بوده‌اند. به‌همین‌دلیل این خودرو گذرموقت یکی از نمونه‌های بسیار خاص و نادر در کشور به‌شمار می‌رود.
مرسدس‌بنز اتاق دویست‌و‌بیست‌و‌یک برای اولین‌بار در سال 2005 رونمایی و در سال 2006 وارد بازار شد. این اتاق توسط طراح ارشد کنونی مرسدس‌بنز، گوردن واگنر طراحی شده  است که در طراحی خارجی  آن چراغ‌های کلاسیک عقب با جداره همرنگ بدنه دیده می‌شود. همچنین در کابین نیز کیفیت ساخت به نسبت نسل پیشین بسیار با کیفیت‌تر بوده و استفاده بهینه از چوب، چرم و جزییات لوکس همچون ساعت آنالوگ زیبایی آن را دو چندان کرده است. نکته جالب توجه در ارائه این مدل استفاده از برترین تکنولوژی‌های مرسدس بنز همچون دید در شب و سیستم ترمز اضطراری (بریک اسیست) است. درنهایت این اتاق در سال 2009 دستخوش فیس‌لیفت شد که ظاهری اسپرت‌تر به آن بخشید اما در سال 2014 با نسل بعدی خود جایگزین شد. در ایران نیز این اتاق طرفداران بسیاری دارد. اما در بین این نمونه‌ها گاه دیده می‌شود مدل‌های قبل‌از فیس‌لیفت با تغییرات فراوان غیر‌استاندارد ظاهری مواجه شده‌اند که دربرخی موارد اصالت این خودرو ها را از بین برده است.
خودرو موردنظر نیز نسخه فیس‌لیفت‌شده از اتاق W221 است که دارای پیشرانه دوازده سیلندر خطی با حجم دقیق 5980سی‌سی است. حداکثر توان تولیدشده توسط این نیروگاه عظیم 621اسب‌بخار در 4800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن نزدیک به یک‌هزارنیوتون‌متر است. این اعداد باورنکردنی برای یک سدان مجلل با وزنی بیش‌از دو تن بسیار حیرت‌انگیز است. زیرا توان خروجی این خودرو برابر با سوپراسپرت‌های دونفره‌ای است که تنها قابلیت رانندگی اسپرت یا شرکت در مسابقات را دارند. بنابراین می‌توان گفت مهندسان مرسدس‌بنز در تلاش بوده‌اند محصولی شگفت‌انگیز با دو شخصیت مجزا تولید کنند. درواقع دو روح اسپرت و جاه‌طلب در کالبد S کلاس جای گرفته‌اند. به‌همین‌خاطر باید گفت این خودرو یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات این کمپانی آلمانی است.
البته این محصول مجهزترین و کامل‌ترین نمونه تولیدی توسط کمپانی مرسدس‌بنز است که درزمان خود به جدیدترین و کامل‌ترین تجهیزات و امکانات رفاهی ان زمان مجهز بوده است.  اگر بخواهیم به برخی مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات این خودرو اشاره کنیم می‌توان از سیستم کمک‌پارک خودرو، کامپیوتر داخلی، کنترل دمای هوا در عقب، صندلی گرمکن و سردکن عقب و جلو، سنسور پارک جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور باران، سیستم کم کردن باد تایر(درمواقع ضروری) کروزکنترل، کمک‌فنرهای ایروماتیکی، رادار، سقف جیر، سیستم مکش درها یا همان وکیوم، یخچال، جعبه خنک‌نگهدارنده و دوربین دید شب اشاره کرد. از تجهیزات ایمنی نیز می‌توان به 6 کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای نام برد. در بخش ترمز و سیستم‌های پایداری نیز می‌توان به سامانه‌های BAS - ABS - ASR - ESP – ABC اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =