کد خبر: 228195
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

ماه گذشته برای بریتانیا نیز دوران بسیار سختی بود و شیوع ویروس کرونا تا تخت نخست‌وزیری این کشور نیز پیش رفت. درهمین ماه فروش خودروهای سواری در این کشور با کاهش 4/40 درصدی به ۱۳۲ هزار و ۲۸۱ دستگاه رسید که این میزان افت فروش از سال ۱۹۹۹ در بریتانیا بی‌سابقه بوده است.

روســیه
به گزارش «اخبار خودرو​»،روسیه جزو کشورهایی است که دیرتر خبر شیوع ویروس کرونا در آن منتشر شد و تا همین اواخر نیز محدودیت‌های جدی در آن رعایت نمی‌شد؛ به‌همین‌خاطر عجیب نیست که این کشور در ماه مارس با رشد فروش روبه‌رو بوده است. براساس گزارش کمیته خودروسازان روسیه بازار خودرو در این کشور در سومین‌ماه سال میلادی ۲۰۲۰ با فروش ۳۹۸ هزار و ۵۱۸ دستگاه خودرو به‌رشد 8/1 درصدی دست پیدا کرده است. در این ماه لادا به‌عنوان پرفروش‌ترین برند در روسیه موفق شد درمجموع ۳۲ هزار و ۸۰۸ دستگاه از محصولات خود را به‌فروش رساند. 
بریتانـــیا

  ماه گذشته برای بریتانیا نیز دوران بسیار سختی بود و شیوع ویروس کرونا تا تخت نخست‌وزیری این کشور نیز پیش رفت. درهمین ماه فروش خودروهای سواری در این کشور با کاهش 4/40 درصدی به ۱۳۲ هزار و ۲۸۱ دستگاه رسید که این میزان افت فروش از سال ۱۹۹۹ در بریتانیا بی‌سابقه بوده است. فروش خودروهای ناوگانی نیز 2/46 درصد از سهم بازار خودرو این کشور را تشکیل می‌دهند و کاهش 4/47 درصدی داشته است. فروش خودروهای تجاری نیز با رسیدن به رقم ۴ هزار و ۸۷۵ دستگاه، 1/61 درصد نسبت به‌مارس سال ۲۰۱۹ کاهش داشت. درمجموع براساس گزارش انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو در بریتانیا فروش خودرو در این کشور در ماه مارس 4/44 درصد کاهش داشته است. 
ایالات متحده آمریکا

 با رسیدن موج کرونا به آن طرف دنیا، فروش خودرو در ایالات‌متحده در سومین‌ماه میلادی کاهش ۳۲ درصدی را نسبت به‌مارس ۲۰۱۹ تجربه کرد که این بیشترین میزان افت در فروش از سپتامبر سال ۲۰۰۹ و بحران اقتصادی در دهه گذشته بوده است. در این ماه تمام برندهای فعال در بازار آمریکا افت قابل ملاحظه فروش را تجربه کردند و مدل‌های سواری درمجموع با ۳۲.۵ درصد افت در فروش و شاسی‌بلند‌ها و وانت‌های پیکاپ که 8/74 درصد از کل فروش خودرو در آمریکا را تشکیل می‌دهند، با افت 9/31 درصدی روبه‌رو شدند. هرچند این آخر کار نیست و با ادامه پیدا کردن قرنطینه و بحران اقتصادی می‌توان انتظار داشت که فروش خودرو در ماه آوریل از این هم کمتر باشد. 
چیـــن

یکی از نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصادی چین 
پس از تجربه دست‌اول بحران کرونا را می‌توان در فروش ماه مارس خودروهای سواری این کشور مشاهده کرد که نسبت به‌ماه فوریه بهبود قابل ملاحظه‌ای داشت. براساس گزارش انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) فروش خودروهای سواری در ماه گذشته نسبت به‌مارس ۲۰۱۹ با 8/40 درصد افت روبه‌رو بوده که این میزان از افت نسبت به‌افت ۸۰ درصدی فروش در ماه فوریه قابل قبول‌تر و امیدوارکننده‌تر به‌نظر می‌رسد. یکی از نکات شاید عجیبی که دراین ماه اتفاق افتاد این بود که فروش تسلا درچین به‌رقم ۱۰ هزار و ۱۶۰ دستگاه رسید که یک رکورد برای عملکرد این شرکت درچین محسوب می‌شود. 
هنـــد

هند که در آغاز پاندمی به‌عنوان یکی از کشورهای خوش‌شانس و مصون‌مانده از بحران به‌شمار می‌رفت نیز بالاخره زهر کووید-۱۹ را تجربه کرد و با تعطیلی سفت و سخت صنایع و مشاغل با رکودی قابل توجه روبه‌رو شد. براساس گزارش‌ها فروش خودرو در ماه مارس در این کشور به‌نصف میزان فروش در دوره مشابه سال قبل رسید. بحران کرونا درست زمانی گریبان صنعت‌خودرو هند را گرفت که بازار خودرو این کشور از مدت‌ها قبل شاهد رکود بود. براساس گزارش منتشرشده از سوی انجمن خودروسازان هند، فروش خودروهای سواری در ماه مارس با
۵۱ درصد کاهش به‌رقم ۱۴۳ هزار و ۱۴ دستگاه رسید. این درحالی‌است که فروش خودروهای تجاری با افت ۸۸ درصدی به ۱۳ هزار و ۲۷ دستگاه رسید. فروش دوچرخ‌های موتوری نیز در این ماه با رسیدن به رقم ۸۶۶ هزار و ۸۴۹ دستگاه، افت ۴۰ درصدی را تجربه کرد. 
مکـــــزیک

 بحران همه‌گیر کرونا که حالا حتی به‌آمریکای لاتین نیز رسیده، بر بازار خودرو مکزیک نیز تاثیر منفی گذاشته است. براساس گزارش انجمن توزیع‌کنندگان خودرو در مکزیک، با فراگیر شدن کووید-۱۹ و پایین آمدن تقاضا برای خودرو، فروش خودروهای جدید در این کشور افت ۲۵.۵ درصدی را نسبت به‌مارس ۲۰۱۹ تجربه کرده است.  این انجمن طی بیانیه‌ای اعلام کرده در مارس سال جاری مجموعا ۸۷ هزار و ۵۱۷ دستگاه خودرو در این کشور به‌فروش رسیده که این رقم کاهش قابل ملاحظه‌ای را نسبت به ۱۱۷ هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو فروخته‌شده در مارس ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این کاهش شدید بدین‌معناست که فروش سه‌ماهه نخست سال جاری خودرو در این کشور نسبت به‌دوره مشابه در سال قبل، 9/10 درصد کمتر شده است.      
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خایدالو IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    اونوقت بعضی ها تو ایران که تو عمرشون مدل های لادا رو ندیدن همش انتقاد بی مورد می کنند!!!! برید لادا وستا اسپورت، لادا اکس ری، لادا گرانتا رو ببینید تا خودروسازان بفهمند بهترین گزینه برای جایگزینی رنو لادا هست، چون لادا خودکفا هست و اصلا از آمریکا حساب نمی بره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =