کد خبر: 228196
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

فولکس‌واگن روز دوشنبه اعلام کرد کارخانه‌های این شرکت در کشور برزیل که به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان بازار آمریکای شمالی شناخته می‌شوند تا پایان ماه آوریل بسته خواهند ماند. البته این برند خودروسازی هنوز تصمیمی برای بازگشایی کارخانه‌ها در ماه می نگرفته‌ است. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،فولکس‌واگن روز دوشنبه اعلام کرد کارخانه‌‌های این شرکت در کشور برزیل که به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان بازار آمریکای شمالی شناخته می‌شوند تا پایان ماه آوریل بسته خواهند ماند. البته این برند خودروسازی هنوز تصمیمی برای بازگشایی کارخانه‌ها در ماه می نگرفته‌ است. 
این خودروساز به‌تازگی با اتحادیه خودروسازان به‌توافق ابتدایی رسیده تا چگونه حقوق کارمندان خود را مدیریت کند. براساس این توافق حقوق ناخالص کارمندان کاهش پیدا خواهد کرد، اما دولت برزیل اختلاف ایجادشده را با اختصاص یارانه برطرف خواهد کرد. درصورتی‌که این توافق به‌تصویب برسد، کارمندان فولکس‌واگن شرایط بهتری نسبت به‌اصلی‌ترین رقیب یعنی جنرال‌موتورز خواهند داشت. حتی یارانه ۲۵ درصدی اختصاص‌داده‌شده را می‌توان به‌عنوان بخشی از کمک‌های دولت در پاسخ به‌ویروس کرونا در برزیل دانست. به‌دلیل شیوع ویروس خودروسازان مجبور شده‌اند کارخانه‌های خود را تعطیل کنند؛ اما هرچه وقفه در روند تولید بیشتر می‌شود، کمپانی‌ها برای کاهش هزینه‌های جاری خود بیشتر چانه‌زنی می‌کنند. همچنین خودروسازان حاضر دربرزیل قصد دارند از هرمسیری که شده دولت این کشور را مجبور به‌اهدای وام برای پرداخت حقوق کارمندان کنند. 
«رویترز» گزارش داده که درخواست اولیه این شرکت‌ها ۱۰۰ میلیاردرئال (معادل ۱۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار) بوده است. البته هیچ‌تضمینی برای پرداخت این رقم از سوی دولت وجود ندارد. رئیس بانک توسعه برزیل «BNDES» که منبع اصلی ارائه وام‌های دولتی به‌شرکت‌های خصوصی است، روز یکشنبه اعلام کرد مذاکرات برای وام خودروسازان باید تا پایان ماه می نهایی شود. در این میان پیرلی نیز روز دوشنبه اعلام کرده حتی در شرایط فعلی که تمام صنعت تعطیل نشده، می‌تواند به‌صورت محدود تولید را در دو کارخانه برزیلی خود با رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی دیگر، از سر بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =