تویوتا کمری

به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه تویوتا کمری 2018 با کیت بدنه اسپرت در شهر اصفهان منتشر شده که نشان می‌دهد این سدان ژاپنی با دریافت پلاک گذرموقت، مجوز تردد در مدت زمان مشخص در خاک اصلی کشور را دریافت کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو​»،نسل جدید تویوتا کمری به‌واسطه تغییرات بنیادی که در آن صورت گرفته، بسیار مورد توجه علاقه‌مندان است. درواقع پس از چند سال طراحی کسل‌کننده و ساده، طراحان تویوتا سنت‌شکنی کردند و با بهره‌گیری از المان‌های مدرن در طراحی این خودرو، ظاهری تهاجمی و مهیج را برای این سدان سایزمتوسط رقم زده‌اند. متاسفانه به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو و همچنین قوانین سختگیرانه در سال‌های گذشته، شاهد راهیابی نسل جدید این محصول به بازار کشور نبودیم. اما مناطق آزاد کشور رویه‌ای متفاوت داشته‌اند و توانستند تعداد نسبتا محدودی از این مدل را به بازار عرضه کنند. به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه تویوتا کمری 2018 با کیت بدنه اسپرت در شهر اصفهان منتشر شده که نشان می‌دهد این سدان ژاپنی با دریافت پلاک گذرموقت، مجوز تردد در مدت زمان مشخص در خاک اصلی کشور را دریافت کرده است.

  مشخصات فنی و ویژگی‌ها
تویوتا کمری اواخر دهه 1970 به سبد محصولات این خودروساز ژاپنی اضافه شد و پس از کسب موفقیت‌های گوناگون توانست لقب دومین محصول پرفروش این برند را ازآن خود کند. درواقع کمری سدانی است خانوادگی که در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران پروپاقرصی دارد. در ایران نیز این خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و طی سال‌های گذشته سهم قابل‌توجهی از واردات خودروهای خارجی را به خود اختصاص داده است. این محبوبیت تا جایی ادامه داشت که حتی نسخه هیبرید آن نیز توانست نسبت‌به تیراژ نسبتا محدود واردات، فروش قابل‌توجهی را تجربه کند.
آخرین نسل این خودرو در سال 2018 به با تغییرات اساسی به بازار معرفی شد. ظاهر این خودرو که دارای پیچیدگی‌ها و خطوط تندوتیزی است، به‌خوبی می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. علاوه‌بر آن، جادارتر شدن فضای کابین و همچنین استفاده از متریال باکیفیت‌تر ازجمله مواردی است که باعث می‌شود این خودرو نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد.

  مشخصات فنی قوای محرکه
کمپانی تویوتا برای کمری سه نوع پیشرانه درنظر گرفته که باتوجه به نوع سفارش‌گذاری‌ها قابل‌انتخاب است. تیپ پایه و استاندارد این خودرو از یک موتور چهارسیلندر خطی بنزینی با حجم 2.5لیتر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 208 اسب‌بخار در دور موتور 6600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 252نیوتون‌متری را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 8سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.
نسخه قوی‌تر آن از یک موتور 6سیلندر خورجینی 3.5لیتری سود می‌برد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 301اسب‌بخار در دور موتور 6600 دور در دقیقه را دارد که حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 362نیوتون‌متر است که البته از دور موتور 4700 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این پیشرانه، تویوتا کمری 2018 را در 6ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند البته حداکثر سرعت آن به‌گفته کارخانه سازنده حدود 210 کیلومتر در ساعت است. اما نسخه هیبرید این خودرو دارای یک‌موتور برقی و یک موتور بنزینی ۴سیلندر خطی ۲.۵لیتری است که ۲۰۳اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‎کند و به مجموعه جعبه‌دنده اتوماتیک CVT متصل شده است.

  امکانات رفاهی و آپشن‌ها
ازدیگر ویژگی‌های نسل جدید تویوتا کمری علاوه‌بر تغییرات اعمال‌شده در طراحی، تکمیل لیست امکانات رفاهی و آپشن‌هاست که باعث شده‌اند این سدان نیمه‌لوکس ژاپنی در این بخش نیز فاصله خود را با رقبای قدیمی کمتر از گذشته کند. از امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD )، چند درگاه USB، پکیج ایمنی Toyota Safety Sense شامل سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، کروزکنترل، هشدار انحراف مسیر، تغییر وضعیت نوربالا و پایین چراغ‌های جلو، سیستم هشدار نقطه‌کور، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب و 360‌درجه اشاره کرد. خریداران می‌توانند بسته به نوع نیاز خود، آپشن‌ها و امکانات دیگری را به لیست امکانات این خودرو کم یا اضافه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =