محصولات جديد ايران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای پاسخ‌گویی به سلیقه و نیاز شهروندان‌، محصولات جدیدی را در سال جهش تولید به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای پاسخ‌گویی به سلیقه و نیاز شهروندان‌، محصولات جدیدی را در سال جهش تولید به بازار عرضه خواهد کرد. بنا به گفته کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، این گروه صنعتی در سال جاری محصولات جدید رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما دستی و اتوماتیک و K132 را روانه بازار می‌کند. همچنین تولید و عرضه چهار محصول صندوق‌دار K132، کراس اوور K125و هاچ‌بک K121 و دنای برقی از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ در دستور کار این خودروساز قراردارد.

  جزئیات 4 محصول جدید
تولید خودرو K132 که حاصل تفکر و دانش ایرانی است، برپایه پلت‌فرم ایران‌خودرو با ۹۲ درصد ساخت داخل در بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود. این خودرو به گیربکس اتوماتیک و موتور EF7 توربوشارژ مجهز خواهد شد. خودرو ۲۰۷ پانوراما نیز در نیمه اول امسال عرضه شده و در نیمه دوم سال جاری به گیربکس اتوماتیک تجهیز می شود. درخصوص توسعه قوای محرکه هیبرید و برقی این خودرو باید گفت؛ محصول رانا و دنا پلاس برای تولید در این بخش در نظرگرفته شده‌اند و دنای برقی هم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ قابل عرضه است.
دنا پلاس به‌عنوان اولین محصول به گیربکس شش‌سرعته در سال جاری تجهیز می شود. همچنین طبق برنامه قرار است در سال جاری ۱۰هزار گیربکس دستی شش‌سرعته تولید شود. بر این اساس، تولید گیربکس AMT شش‌سرعته اتوماتیک با ۶۰ درصد داخلی‌سازی در سه ماه پایانی سال جاری آغاز می‌شود و قرار است در این سال یک‌هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود. بنا بر این گزارش، پلت‌فرماختصاصی ایران‌خودرو قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرو شامل سدان، وانت، هاچ‌بک و کراس‌اوور را خواهد داشت.

  توسعه بازار محصولات آپشنال
از سوی دیگر، بنا بر گفته کیوان وزیری، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو)، این شرکت برای ارائه قطعات آپشن در محصولات صادراتی ایران‌خودرو در سال جهش تولید فعالیت خواهد کرد. وی در این‌باره گفت: «به‌منظور کسب سهم مناسبی از بازارهای منطقه در صددیم  در سال جاری قطعات آپشن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.» وی افزود: «آپکو متناسب با روحیه و گروه سنی افراد، محصولات ایران‌خودرو را به قطعات آپشن تجهیز می‌کند. همچنین این شرکت براساس خواست مشتریان 53 قلم آپشن را به‌صورت نقد و اقساط عرضه خواهد کرد.» 
وزیری با بیان این‌که یکی از ابزارهای خودروسازی برای افزایش سهم بازار توجه به قطعات آپشن است، خاطرنشان کرد: «آپکو برنامه توسعه‌ای ترسیم کرده و در سال جاری رویکردهای متنوعی در مسیر بهبود رضایت مشتریان به اجرا خواهد گذاشت.»  وی تاکید کرد: «آپکو با نیازسنجی از مشتریان محصولات ایران‌خودرو، خودرو را با قطعات آپشن و با رعایت استانداردهای روز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.»
 مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو یادآوری کرد: «حدود 100 نمایندگی شرکت آپکو و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو آماده عرضه قطعات آپشن به مشتریان هستند و این قطعات دارای شناسنامه کیفیت هستند که نشان‌دهنده فرآیندهای طراحی و مهندسی است.»

  طراحی پلت‌فرم خودرو برقی
در همین حال، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از طراحی پلت‌فرم خودرو برقی خبر داده و گفته است: «با جدیت درحال توسعه محصولات هستیم.» به گفته فرشاد مقیمی، محصول 405 نیز طبق برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده در تابستان از مدار تولید خارج خواهد شد و تولید این محصول صرفا برای انجام تعهدات ادامه خواهد داشت.» 
وی ضمن تاکید بر فرارسیدن زمان برای نمود اثرات برنامه‌ها و اقدامات اجرایی گفت: «در روزهای پایانی سال 98 از گیربکس شش‌سرعته دستی و اتوماتیک رونمایی کردیم که در نیمه امسال نوع دستی آن وارد بازار خواهد شد. برنامه تولید گیربکس شش‌سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) نیز برای بهمن ماه امسال هدف‌گذاری شده است.» مقیمی تصریح کرد: «کاهش 2 تا 2.5 لیتر مصرف سوخت بخشی از نتایج محیط‌زیستی بهره‌برداری از این نوع گیربکس است.»

  سورن گازسوز با پیمایش بالا
در روز نوزدهم فروردین‌ماه امسال، وزیر نفت از خودرو سورن گازسوز ایران‌خودرو با پیمایش 400 کیلومتر در پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرد که این خودرو مورد توجه و استقبال وی قرار گرفت. بیژن نامدار زنگنه در این بازدید با اشاره به همکاری مشترک این وزارتخانه با شرکت ایران‌خودرو در توسعه اولین موتور پایه‌گازسوز EF7 خواستار تولید بیش‌تر خودروها با این موتور با هدف جایگزینی 20 تا 30 میلیون مترمکعب گاز طبیعی با بنزین شد.  وی سوخت ملی ایران را گاز طبیعی اعلام کرد و از علاقه وزارت نفت به توسعه موتورهای پایه‌گازسوز نیمه‌سنگین و سنگین خبر داد و گفت: «گاز طبیعی به‌صورت مایع (LNG) می‌تواند جایگزین مناسبی برای سوخت دیزل در حمل‌ونقل تجاری باشد. 
در جریان این بازدید، مهدی رجبعلی؛ مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو نیز گفت: «سورن گازسوز با پیمایش بالا از دو جهت مطلوبیت برای مشتری را بالا برده است؛ اول این‌که‌ این خودروها تنها از طریق گاز می‌توانند بیش از 400‌کیلومتر پیمایش داشته باشند و عملا تعداد مراجعه رانندگان به جایگاه‌های توزیع CNG کمتر می‌شود. دوم؛‌ مخازن گاز آن در زیر خودرو و در کف کار شده و فضای صندوق آن کاملا در دسترس بوده و باز است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =