فیات 124 اسپایدر

ی فیات که همکاری مستقیمی با مزدای ژاپن دارد، برای توسعه سبد محصولات و همچنین احیای یکی از مدل‌های پرفروش خود در سال‌های گذشته، اقدام به توسعه پلت‌فرم مزدا MX-5 کرد و به‌این‌ترتیب فیات 124 اسپایدر راهی بازار شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،مناطق آزاد کشور چند سالی است که به‌دلیل واردات و عرضه خودروهای خاص میان علاقه‌مندان خودرو شهرت یافته‌اند. در این میان برخی مناطق سهم بیشتری از خودروهای خاص را به خود اختصاص داده‌اند که جزیره‌ کیش در صدر آن‌ها قرار دارد. منطقه آزاد ماکو یکی از مکان‌هایی است که کمتر کسی شناخت کافی درخصوص آن دارد و خودروهای خاصی در آن‌جا تردد می‌کنند که حتی در کشور نمونه مشابه آن‌ها یافت نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال فیات 124  از جمله این خودروهاست که یک دستگاه از آن در کشور حضور دارد و در منطقه آزاد ماکو در حال تردد است.

  مشخصات فنی فیات 124 اسپایدر
کمپانی فیات که همکاری مستقیمی با مزدای ژاپن دارد، برای توسعه سبد محصولات و همچنین احیای یکی از مدل‌های پرفروش خود در سال‌های گذشته، اقدام به توسعه پلت‌فرم مزدا MX-5 کرد و به‌این‌ترتیب فیات 124 اسپایدر راهی بازار شد. به‌همین‌دلیل در سال 2015 تولید آن باردیگر آغاز و در سال 2016 میلادی عرضه شد. این خودرو ادای احترام به پنجاه‌ساله ‌‎شدن مدل افسانه‌ای 124 است. همان‌طور که گفته شد، پلت‌فرم مشترک این خودرو با مزدا MX-5 سبب شباهت‌های بسیاری میان این دو خودرو شده است. اما از لحاظ فنی و پیشرانه به‌کار رفته تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. فیات 124 اسپایدر که در طول؛ 12.4 سانتی‌متر از نسل چهارم مزدا mx5 میاتا بلندتر است، روی پلت‌فرم مشترک با این خودرو و - طراحی براساس مدل مشهور فیات 124 (که نخستین‌بار در سال 1966 تولید شد و یکی از خودروهای پرفروش فیات بود) ساخته شده است. این اسپایدر که از طراحی ریترو و کلاسیک فیات سود برده، با استفاده از چراغ‌های LED جلو که به سیستم روشنایی روز مجهزند، جلوه‌ای خاص و متفاوت یافته است. همچنین یک جلوپنجره شش‌ضلعی با یک توری ضخیم محفظه موتور را از سپر جلو مجزا می‌کند. داخل کابین نیز تنها تفاوت میان فیات 124 اسپایدر و مزدا MX-5 لوگوی نصب‌شده روی غربیلک فرمان است. در واقع سایر بخش‌های کابین با یکدیگر مشترک هستند.
در زیر کاپوت این مدل و در مدل پایه، 124 از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد. همچنین یک موتور 1.4لیتری مولتی‌ایر و توربوشارژ نیز برای 124 تدارک دیده شده است. این موتور می‌تواند به‌راحتی 160‌اسب‌بخار قدرت و در دور موتور 2500‌دور در دقیقه؛ 250نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اما مدل ABARTH کمی قدرتمندتر است هرچند این مدل نیز از پیشرانه‌ مشابهی استفاده می‌کند اما پیشرانه‌ مدل ABARTH اندکی ارتقا یافته است و می‌تواند ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. با این حساب، فیات 124 در زمانی حدود ۶.۵ تا ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت.

  امکانات رفاهی و آپشن‌ها
ابتدا با مدل پایه‌ این خودرو آغاز کنیم که با نام فیات 124 اسپایدر کلاسیکا شناخته می‌شود. این مدل به‌صورت استاندارد به یک سیستم مولتی‌مدیا مجهز شده و دارای نمایشگر ۷‌اینچی است. البته رنگ خاکستری سرامیکی را می‌توان برای بدنه‌ این مدل سفارش داد. امکان سفارش رادیوی ماهواره‌ای Sirus XM و نوارهای مرکزی روی بدنه نیز در مدل کلاسیکا وجود دارد. تیپ بعدی 124 اسپایدر، لوسو است. تغییرات آن در مقایسه با نسخه‌ پایه کمی بیشتر است. یکی از نکات مثبت فیات 124 لوسو استفاده از سیستم اگزوز اسپرت مونزاست زیرا صدای جذابی تولید می‌کند. روی گلگیرهای جلوی این مدل نیز نشان ABARTH نصب شده است. ‌گران‌ترین مدل فیات 124 نیز نسخه‌ ABARTH است. روی این نسخه، پکیجی به نام Veleno Apprearance group عرضه شده است که شامل سپر جلو و عقب ارتقایافته، قاب‌آینه‌های جانبی متفاوت و قلاب یدک‌کشی می‌شود. این پکیج همچنین شامل کفپوش‌های ABARTH و پدال‌های آلومینیومی براق است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیزاده IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    به به چه ماشینی، کجا بریم چندتا عکس ازش بگیریم؟ ای کاش اون روز می رسد که چنین ماشین های روز و اسپرتی رو تو ایران دید عالین خدای باید اینجا ی خسته نباشید بگم بهتون واقعا کارتون حرف نداره دنیای خودروی ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =