ام وی ام ۳۱۵

ام‌وی‌ام 315 قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین رقبای این هاچ‌بک فرانسوی شناخته می‌شود. این محصول که از اوایل دهه 90 پا به میدان رقابت گذاشت، به‌دلیل طراحی مدرن، قابلیت‌های فنی چشمگیر و همچنین مصرف سوخت اقتصادی سروصدای بسیاری به راه انداخت.

به گزارش «اخبار خودرو​»،تحریم‌های یک‌جــــانبه بین‌المللــی و محدودیـت‌های موجود باعث شده‌اند در شرایط کنونی، بازار و صنعت خودرو کشور با محدودیت همراه شود. افزایش تقاضا برای خرید خودرو طی دهه‌های گذشته باعث شده است در ایران نیز مانند سایر بازارهای جهانی، تنوع محصول و کلاس‌بندی‌ خودروها با تغییرات اساسی روبه‌رو شود. به همین‌دلیل خودروهای هاچ‌بک بیشترین تقاضا را در میان خریداران به خود اختصاص داده‌اند.
باتوجه به گسترش شهرنشینی، افزایش ترافیک کلان‌شهرها و محدودیت‌های فضای پارک در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، تقاضا برای خرید خودروهای هاچ‌بک و کوچک افزایش یافته و افراد بسیاری برای خرید چنین خودروهایی اقدام می‌کنند. ازیک‌سو باتوجه به اقتصادی بودن این خودروها، علاوه‌بر عموم خریداران، اقشار متمول جامعه نیز از آنها به‌عنوان خودرو دوم یا سوم خود استفاده می‌کنند.سهم عمده‌ای از بازار خودروهای هاچ‌بک در ایران به پژو 206 اختصاص دارد، البته این خودرو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای هاچ‌بک اروپایی شناخته می‌شود. حضور این محصول در بازار ایران تقریبا به 2دهه می‌رسد و همین امر موجب شده به‌عنوان یکی از پرتیراژترین هاچ‌بک‌های بازار نیز شناخته شود.  البته نسخه دیگری از این محصول به‌نام 207 نیز طی سال‌های گذشته به بازار عرضه شد تا طیف بیشتری از خریداران را به‌سوی خود جلب کند.
اما سوی دیگر میدان، ام‌وی‌ام 315 قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین رقبای این هاچ‌بک فرانسوی شناخته می‌شود. این محصول که از اوایل دهه 90 پا به میدان رقابت گذاشت، به‌دلیل طراحی مدرن، قابلیت‌های فنی چشمگیر و همچنین مصرف سوخت اقتصادی سروصدای بسیاری به راه انداخت.
طراحی ایتالیایی و مدرن ام‌وی‌ام 315 که بسیاری آن را با محصولات روز هیوندای از جمله مدل i30 مقایسه می‌کردند، به‌دلیل بهره‌گیری از پلت‌فرم معروف نسل دوم فولکس‌واگن‌گلف یکی از دلایل اصلی موفقیت این محصول به‌شمار می‌رود. همچنین شرایط مناسب عرضه، خدمات پس‌ازفروش استاندارد و شبکه گسترده نمایندگی‌ها در سطح کشور باعث شد ام‌وی‌ام315 هاچ‌بک رقابت را به‌طور جدی با تنها هاچ‌بک مطرح بازار در رده قیمتی متوسط ( پژو206-207) آغاز کند.
حال ایران‌خودرو بعد از تحریم‌ها  باردیگر مدل 207 را که در اصل 206 آی‌پلاس و درواقع فیس‌لیفت مدل 206 بر مبنای 207 است، بعد از عرضه کوتاه در فاصله سال‌های 89 تا 91 دوباره از سال 95 آغاز کرد. البته این‌بار با امکانات رفاهی بیشتر و ظاهری مدرن و به‌روزتر پا به عرصه رقابت گذاشت. همچنین سهم داخلی‌سازی قطعات آن نیز نسبت‌به گذشته افزایش چشمگیری یافته است. اما ازسوی‌دیگر سومین فیس‌لیفت ام‌وی‌ام 315 با جعبه‌دنده 4سرعته اتوماتیک، تغییرات ظاهری و تغییر کلی نمای داخلی نیز قصد دارد به‌زودی وارد بازار شود تا رقابت میان هاچ‌بک‌های متوسط و تقریبا مدرن بازار باردیگر جانی تازه بگیرد. 
رقابت میان یک محصول خوشنام چینی که از خدمات پس از فروش مناسب و شبکه گسترده نمایندگی‌ها در سطح کشور برخوردار است با محصولی اصالتا فرانسوی که سابقه درخشانی در ذهن خریداران دارد، یقینا جذابیت‌ خواهد داشت. حال باید دید خریداران؛ یک خودرو فرانسوی دگرگون‌شده با بهره‌گیری از قطعات داخلی‌سازی‌شده را انتخاب خواهند کرد یا یک خودرو مدرن با قوای محرکه جدید، ظاهر تغییریافته و ایمن را به سبد خرید خود اضافه خواهند کرد.

  تاریخچه ام‌وی‌ام 315
از سال 1391 تاکنون ام‌وی‌ام 315 به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین هاچ‌بک‌ها در بازار ایران عرضه شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. تاکنون دو نسخه فیس‌لیفت از این خودرو به بازار آمده و این‌بار مدیران‌خودرو قصد دارد تا فیس‌لیفت سوم این‌ هاچ‌بک محبوب را نیز راهی بازار کند. ام‌وی‌ام ٣١٥ خودرویی موفق دربازار ایران است که باتوجه به شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش شرکت مدیران‌خودرو تاکنون از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده که البته رضایت مشتریان در کنار میزان تقاضای بالا، نشان از خودرویی محبوب و موفق دارد. 
علاوه‌بر تغییرات ظاهری خودرو در برخی نماها و تغییر کلی داخل خودرو، آپشن‌های جدید و قابل‌توجهی بر اساس نیاز بازار به آن اضافه شده است. 315پلاس مدیران‌خودرو با جعبه‌دنده 4سرعته اتوماتیک که مورد تقاضای بسیاری از خریداران خودروهای هاچ‌بک شهری به‌دلیل‌ سهولت بیشتر در ترافیک است،  عرضه خواهد شد. 
همچنین موتور 1.5لیتری این خودرو با قدرت 107 اسب‌بخار بسیار کم مصرف بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. در کنار آن جعبه‌دنده اتوماتیک نیز می‌تواند لذت بیشتر از یک هاچ‌بک مدرن شهری را به‌ارمغان بیاورد. این خودرو دارای آپشن‌های رفاهی جدید مانند سانروف، سیستم راهیاب ماهواره‌ای (GPS) و سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) است. طراحی زیبا و مدرن، ابعاد مناسب، موتور کم‌مصرف و توانمند در کنار سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، خدمات پس از فروش و شبکه گسترده نمایندگی‌های مدیران‌خودرو می‌تواند ام‌وی‌ام315پلاس را به یک انتخاب معقول تبدیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =