اینفینیتی QX80

ازجمله جدیدترین خودروهای گذرموقت یک دستگاه اینفینیتی QX80 است که شاید کمتر کسی نمونه‌ مشابه آن را در کشور دیده باشد. این خودرو که به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این برند ژاپنی شناخته می‌شود، یکی از نمونه‌های نسبتا کمیاب در ایران است و می‌توان گفت این مدل نیز به تعداد بسیار کمی وارد مناطق آزاد کشور شده است. ا

 به گزارش «اخبار خودرو​»،زمانی که صحبت از خودروهای گذرموقت می‌شود، نخستین تصویری که به ذهن مخاطبان می‌آید، خودروهای اسپرت و خاص هستند که شاید کمتر در خیابان‌های کشور مشاهده شده باشند. اما در این میان برخی نمونه‌ها به‌رغم خاص بودن اما چون سوپراسپرت نیستند، جزو نمونه‌های خاص و کمیاب محسوب می‌شوند که در بازار ایران هم کمتر دیده شده‌اند. 
ازجمله جدیدترین خودروهای گذرموقت یک دستگاه اینفینیتی QX80 است که شاید کمتر کسی نمونه‌ مشابه آن را در کشور دیده باشد. این خودرو که به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این برند ژاپنی شناخته می‌شود، یکی از نمونه‌های نسبتا کمیاب در ایران است و می‌توان گفت این مدل نیز به تعداد بسیار کمی وارد مناطق آزاد کشور شده است. البته خودرو موردنظر به منطقه آزاد اروند اختصاص دارد و پس از دریافت مجوز مرخصی سالانه، اقدام به دریافت پلاک گذرموقت کرده و راهی خاک اصلی کشــــور شده است.
اینفینیتی QX80 که در رده شاسی‌بلندهای فول‌سایز ایفای نقش می‌کند، نسبت به رقبای دیرینه خود تفاوت‌هایی دارد که همین‌امر باعث می‌شود مخاطبان خاص خود را داشته باشد. این خودرو علاوه‌بر ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های حرکتی، نسبت به رقبای خود از ارتفاع بیشتری نسبت‌به زمین برخوردار است. 
فاصله کف QX80 از زمین 23‌سانتی‌متر است که در کنار سیستم 4WD، قابلیت‌های حرکتی آفرودی آن را دوچندان می‌کند. طول این خودرو نیز 5.3 متر است که تقریبا از تمامی رقبای خود به جز مدل‌های ویژه ناویگیتور L و اسکالید ESV، طویل‌تر محسوب می‌شود.
البته طراحی ظاهری این خودرو بسیار ساده و شکیل است و به‌خوبی حس‌وحال یک شاسی‌بلند لوکس ژاپنی را به بیننده القا می‌کند. چراغ‌ کوچک نسبت‌به ابعاد بدنه از ویژگی‌های ظاهری این خودرو است که تقریبا در تمامی نسل‌ها به‌چشم می‌خورد. 
لوگو اینفینیتی نیز در وسط جلوپنجره که توسط نوارهای کرومی احاطه شده است، خودنمایی می‌کند. البته استفاده از نوارهای کرومی در قسمت عقب خودرو باردیگر لوکس بودن آن را به بیننده گوشزد می‌کند.
نمای جانبی نیز با بهره‌گیری هرچه کمتر از خطوط شکسته طراحی شده است اما در کنار سادگی این قسمت، رینگ های 20اینچی آلومینیومی با طراحی جذاب خودنمایی می‌کنند. البته بسته به نوع سفارش‌گذاری‌ها افزایش سایز رینگ‌ها تا 22 اینچ نیز امکان‌پذیر است. در کابین این شاسی‌بلند؛ ترکیبی از تریم چرم و چوب استفاده شده است. به همین‌دلیل با فضای لوکس و جادار با بهره‌گیری از المان‌های خاص طراحی روبه‌رو می‌شویم که ظاهری شکیل و مدرن را فراهم کرده است.
اینفینیتی QX80 را می‌توان نسخه لوکس نیسان آرمادا برشمرد زیرا به‌دلیل طراحی خاص و لوکس‌تر و همچنین بهره‌مندی از قوای محرکه قوی‌تر، موردتوجه خاص‌پسندان قرار گرفته، این خودرو دارای امکانات رفاهی کاربردی است که باعث می‌شود در مقایسه با برخی رقبا یک گام جلوتر به‌نظر برسد. با این‌حال باید گفت طرفداران اینفینیتی QX80 به مراتب کمتر از سایر برندها هستند.
تامین نیروی پیشرانه برای به حرکت درآوردن اینفینیتی QX80 سه‌تنی برعهده یک موتور هشت سیلندر Vشکل 5.6لیتری 32سوپاپه است که می‌تواند حداکثر توان 400اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور 542 نیوتون‌متری را تولید کند. 
این نیرو توسط جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ این خودرو انتقال می‌یابد و باعث می‌شود قابلیت‌های خارج جاده‌ای قابل‌توجهی را ارائه کند البته کمتر کسی با این شاسی‌بلند لوکس اقدام به آفرود و رانندگی خارج جاده‌ای می‌کند. مصرف سوخت اینفینیتی در هر یک‌صد کیلومتر پیمایش شهری و بزرگراهی به ترتیب برابر با 16.9 و 11.9 لیتر است که در مقایسه با رقبا چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

آخرین اخبار