بورس

سرانجام روز گذشته سایپا پس از کش‌وقوس‌های فراوان مراحل تکمیل افزایش سرمایه را پشت سر گذاشت و آماده بازگشت به تابلوی معاملاتی بورس تهران شد. 

 به گزارش «اخبار خودرو​»،سرانجام روز گذشته سایپا پس از کش‌وقوس‌های فراوان مراحل تکمیل افزایش سرمایه را پشت سر گذاشت و آماده بازگشت به تابلوی معاملاتی بورس تهران شد. 
هرچند ابتدا اعلام شد سایپا بازگشایی می‌شود اما به‌دلیل هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام این خودروساز و تشکیل صف 11میلیارد سهمی به ارزش بیش از یک‌هزارمیلیاردتومان، ناظر بورس تهران اعلام کرد؛ این حجم از تقاضا قابل‌قبول نیست و بازگشایی نارنجی‌پوشان را به امروز 
موکول کرد.
  صف 11میلیارد سهمی برای 5میلیون سهم!
روز گذشته خبر ورود قریب‌الوقوع سایپا کاملا بورس تهران را تحت‌تاثیر خود قرار داد و بسیاری از سهام‌داران با فروش سهام خود به دنبال آن بودند تا در صف خرید سهام سایپا قرار بگیرند. 
اما نکته جالب این بود که تنها 5میلیون سهم سایپا برای فروش به ثبت رسیده و مشخص بود به اکثر کسانی که در صف هستند، سهامی نخواهد رسید. از سوی دیگر، اخبار نماد سایپا باعث شد برخی نمادهای بورسی با منفی قابل‌توجه‌ای روبه‌رو شوند و سهام‌داران خود را با زیان همراه کردند. حال باید دید در روز جاری آیا سایپا سرانجام بازگشایی خواهد شد یا این‌که قصه به‌شکل دیگری رقمی خواهد خورد.

  افزایش سرمایه ایران‌خودرو هم ثبت شد
روز گذشته افزایش سرمایه ایران‌خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها هم ثبت شد. حال باید دید با بازگشت ایران‌خودرو بازار سهام چه استقبالی از این خودروساز به عمل خواهد آورد.
 بر اساس این گزارش، روز گذشته اکثر نمادهای خودرویی روند مثبتی را سپری کردند، به‌طوری‌که گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران، نیرو محرکه، گروه بهمن، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، ایرکا پارت صنعت، مهندسی نصیر ماشین و چرخشگر با رشد بسیار خوبی همراه شدند و در مقابل نمادهای فنرسازی خاور و رادیاتور ایران منفی خوردند.
 همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 40هزار نوبت معاملاتی، 186میلیون سهم به ارزش 273میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 125هزارو307 میلیارد تومان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =