خطوط مونتاژی زامیاد

به‌تازگی مدیر پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد با اشاره به روند رو به رشد تولید انواع محصولات در سال گذشته، از کاهش توقفات اضطراری نگهداری و تعمیرات در سالن مونتاژ در این شرکت خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، گرچه انتظار می‌رفت سال 99 برای صنایع مختلف از جمله خودروسازی کشور، سختی‌های بسیاری به همراه داشته باشد، اما به نظر می‌رسد خودروسازان به دنبال راهی برای ادامه فعالیت خود به ویژه در بخش تجاری هستند؛ بخشی که پیش از این نیز متاثر از تحریم‌های اولیه، هنوز نتوانسته بود آن طور که باید و شاید به چرخه تولید بازگردد. برخی از این تولیدکنندگان در نخستین‌ ماه‌های سال جاری تمام تلاش خود را به کار بستند تا دوباره تولید را به برندهای خود بازگردانند. در همین راستا، زامیاد نیز به‌عنوان یکی از تجاری‌سازان کشور و زیرمجموعه خودروسازی سایپا فعالیت‌های خود را از سرگرفته است؛ تا آن‌جا که به گفته مدیر پشتیبانی و خدمات فنی این شرکت، توقف اضطراری در خطوط مونتاژی زامیاد طی دو سال اخیر از 114 دقیقه به 9 دقیقه کاهش پیدا کرده است. در ادامه این گزارش نگاهی به نخستین اقدامات زامیاد در سال 99 خواهیم داشت که از برگزاری دوره‌های آموزشی تا فعالیت‌های خیرخواهانه گسترده شده است.

   کاهش توقفات اضطراری در خطوط مونتاژ زامیاد
به‌تازگی مدیر پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد با اشاره به روند رو به رشد تولید انواع محصولات در سال گذشته، از کاهش توقفات اضطراری نگهداری و تعمیرات در سالن مونتاژ در این شرکت خبر داد. محمدمهدی آقامحمدی با اعلام این خبر گفت: «با روند افزایش میزان تولید در این شرکت، توقفات در خطوط مونتاژ، روند نزولی و کاهش چشمگیری داشت؛ به‌نحوی‌که سهم توقفات اضطراری نگهداری و تعمیرات در سالن مونتاژ به ازای هر هزار دستگاه تولید سبک در دو سال اخیر از 114 دقیقه در سال 96 به 9 دقیقه در سال 98 رسید.» وی با مهم دانستن سیستم نگهداری و تعمیرات در یک سازمان، خاطرنشان کرد: «به‌کارگیری سیستم نگهداری و تعمیرات در یک سازمان می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش قیمت تمام‌شده محصول نهایی ایفا کند؛ به‌طوری‌که تاثیرات این موضوع، تنها محدود به هزینه نبوده و در سرعت ارائه محصول در کل زنجیره تامین، کیفیت محصول، قابلیت اطمینان و چابکی سازمان تاثیرگذار است.» مدیر پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد، نگاهداشت دارایی‌ها را بخش‌جدایی ناپذیر تولید دانست و افزود: «استفاده از سیستم‌ها و فرآیندهای روش‌مند برای نگهداری و توسعه هدفمند آن‌ها می‌تواند موجب تاثیرگذاری مثبت در فرآیندهای تولیدی و در نتیجه استراتژی‌های کسب‌وکار شود.» 

   برگزاری دوره آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
گرچه زامیاد نیز در سال جاری مانند سایر خودروسازان با بحران کرونا روبه‌رو شده است اما به نظر نمی‌رسد این شرایط، عزم این خودروسازی را برای ارتقای دانش پرسنل کم کرده باشد. در همین راستا، دوره آموزش آشنایی و عیب‌یابی کیت گازسوز وانت نیسان، با همکاری شرکت دانش‌بنیان قاره سبز و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مرکز آموزش خدمات پس از فروش زامیاد برگزار شد. مرکز آموزش خدمات پس از فروش شرکت زامیاد به منظور تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید» و در راستای گسترش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، با رویکرد افزایش داخلی‌سازی قطعات محصولات تولیدی خود، اقدام به برگزاری دوره آموزش آشنایی و عیب‌یابی کیت گازسوز وانت نیسان زامیاد ویژه کارشناسان و مدرسان سایپایدک و کارشناسان زامیاد کرد. در این دوره که با هدف ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب و به منظور افزایش رضایت‌مندی مشتریان محصولات زامیاد برگزار شد، فراگیران ضمن آشنایی با نحوه نصب، راه‌اندازی و تعمیر کیت گازسوز، تفاوت‌های قطعه داخلی‌سازی شده را با نمونه مشابه آن به صورت تئوری و عملی روی خودرو مورد بررسی قرار دادند. همچنین هم‌زمان با تولید و عرضه محصولات Euro5 در شرکت زامیاد، دوره‌های متعدد آموزشی جدید برای سطوح مختلف نیز برگزار شده که این موضوع، موجب شده است شاهد ارتقا در کیفیت ارائه خدمات، افزایش جلب رضایت‌مندی مشتریان و همچنین کاهش هزینه و زمان خدمت در حوزه خدمات پس از فروش شرکت زامیاد باشیم.

   برگزاری دوره آموزش آشنایی با وانت پادرا پلاس
پیش‌تر نیز در سال جاری اداره آموزش خدمات پس از فروش شرکت زامیاد با هدف معرفی محصول و آشنایی مدرسان فنی و کارشناسان اداره برنامه‌ریزی و مهندسی سایپا یدک، دوره آموزش آشنایی با وانت پادرا پلاس را برگزار کرد. این دوره در راستای آشنایی مدرسان فنی، کارشناسان اداره برنامه‌ریزی و مهندسی سایپایدک و از سوی اداره آموزش خدمات پس از فروش شرکت زامیاد با همکاری تیم مدیریت پروژه وانت پادرا پلاس، برگزار شد. هدف از برگزاری این دوره ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب و به منظور افزایش رضایت‌مندی مشتریان محصولات زامیاد بود. لازم به ذکر است، دوره آموزش آشنایی با «وانت پادرا پلاس» در شرکت زامیاد توسط مربیان داخلی این شرکت برگزار شد.

   طرح «کمک مومنانه» زامیاد اجرا شد
در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نیز نخستین مرحله از طرح «کمک مومنانه» در شرکت زامیاد با همکاری پایگاه بسیج شهید مهدیخانی این شرکت و سازمان بسیج کارگری استان تهران در سال جاری انجام شد. هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در طرح «کمک مؤمنانه» به اقشار آسیب‌پذیر، پایگاه شهید مهدیخانی شرکت زامیاد با حمایت‌های مدیریت ارشد این شرکت پا به عرصه گذاشت و در نخستین مرحله از اجرای طرح «کمک مومنانه»، اقدام به توزیع بسته معیشتی کرد. این طرح در قالب توزیع بسته‌های معیشتی در شرکت زامیاد کماکان ادامه دارد. زامیاد با پشتوانه سال‌ها تجربه در عرصه تولید خودروهای کاروتجاری و ایجاد اشتغالزایی برای اقشار مختلف جامعه، همواره کمک‌رسانی به هموطنان در مقاطع مختلف (اعم از حوادث غیرمترقبه و...) را از اولویت‌های کاری و برنامه‌های اصلی خود دانسته و در این زمینه با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توانسته است هرچند اندک، مرحمی بر دل مردم آسیب‌دیده از حوادث باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =