کد خبر: 228833
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

ووهان چین قصد دارد برای حمایت از شرکت‌های محلی حاضر در این منطقه که به‌تولید خودرو و لوازم خانگی مشغول هستند، یارانه‌هایی را برای کاهش قیمت تمام‌شده محصول ارائه دهد تا این شرکت‌ها اقتصاد خود را پس از ماه‌ها تعطیلی عمیق، احیا کنند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،ووهان چین قصد دارد برای حمایت از شرکت‌های محلی حاضر در این منطقه که به‌تولید خودرو و لوازم خانگی مشغول هستند، یارانه‌هایی را برای کاهش قیمت تمام‌شده محصول ارائه دهد تا این شرکت‌ها اقتصاد خود را پس از ماه‌ها تعطیلی عمیق، احیا کنند. براساس اطلاعیه منتشرشده از سوی مسئولین شهر ووهان در روز شنبه، آن‌ها برای افرادی که قصد خرید خودرو برقی دارند کاهش ۱۰ هزار یوآن (معادل یک‌هزار و ۴۱۵ دلار) را درنظر گرفته‌اند. همچنین خریداران خودروهای بنزینی نیز می‌توانند پنج‌هزار یوآن یارانه خرید دریافت کنند. 
اطلاعات این یارانه به‌صورت یک پیامک برای تلفن‌همراه شهروندان این شهر ارسال شده است. سال گذشته درشهرستان ووهان به‌عنوان مرکز اصلی دانگ‌فنگ‌موتور و جوینت‌ونچرهایش با هونداموتور، پژو و جنرال‌موتورز، 5/1 میلیون‌دستگاه خودرو تولید شد. همچنین سایک‌موتور نیز در این منطقه حضور فعالی دارد. این شهر 
۱۱ میلیون‌نفری به‌مدت ۷۶ روز به‌طور کامل تعطیل شده بود و حدود ۸۰ درصد از آمار ۴۶۰۰ نفر تلفات ویروس کرونا درچین، در این منطقه زندگی می‌کردند. این درحالی‌است که شاخص رشد ناخالص ملی (GDP) این منطقه نسبت به‌سه‌ماه سال قبلی میلادی حدود۴۰ درصد کاهش یافته است. 
تاکنون طی یک‌سال عادی، چین بیش از ۶ میلیون دستگاه خودرو جدید به‌فروش رسانده است. اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این میزان به‌حدود
 7/3 میلیون‌دستگاه رسیده است و اکنون دولت این کشور درحال ارائه کمک‌های نقدی است تا بتواند بزرگ‌ترین بازار خودرو درجهان را از این حالت خارج کند. براساس داده‌های منتشرشده در اواخر هفته گذشته توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، فروش خودرو در سه‌ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به‌سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =