لنت‌ترمزهای وارداتی

پیش از مراجعه به بازار قدم نخست شناسایی نوع لنت‌ترمز مصرفی در خودرو شماست. زیرا لنت‌ترمز از نظر ساختار و مواداولیه به‌چهار نوع تقسیم می‌شود که شامل ارگانیک (بدون آزبست)، نیمه‌فلزی، فلزی و نهایتا سرامیکی است.

 به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها خرید لوازم‌یدکی خودرو برای تعمیر یا انجام سرویس‌های دوره‌ای، چالش اصلی بسیاری از مالکان خودروهاست و اگر لوازم‌یدکی مورد نظر جزو قطعات مصرفی باشد، معضل مذکور تبدیل به دردسری بزرگ برای مالک خودرو خواهد شد. زیرا در زمان مراجعه به‌بازار وی با تعدد برند، تردید در اصل بودن قطعه و تفاوت قیمت زیاد میان قطعات موجود دربازار مواجه می‌شود و درچنین شرایطی نظر فروشنده به‌وی تحمیل خواهد شد. 
با این تفاصیل بهتر است هنگام خرید یک قطعه، آگاهی و دانش فنی مناسبی درمورد آن داشته باشیم تا بتوانیم قطعه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم. در این‌باره توجهتان را به‌نکاتی درمورد خرید یک لنت‌ترمز مرغوب و با کیفیت در بازار جلب می‌کنیم.
    نوع لنت خودرو خود را بشناسید
پیش از مراجعه به بازار قدم نخست شناسایی نوع لنت‌ترمز مصرفی در خودرو شماست. زیرا لنت‌ترمز از نظر ساختار و مواداولیه به‌چهار نوع تقسیم می‌شود که شامل ارگانیک (بدون آزبست)، نیمه‌فلزی، فلزی و نهایتا سرامیکی است. عمدتا لنت‌ترمز متداول در خودروهای داخلی از نوع نیمه‌فلزی است. برای شناسایی نوع لنت‌ترمز استفاده‌شده در خودرو، کافی است به‌دفترچه راهنما یا توصیه کمپانی خودروساز توجه کنید و به‌طور معمول عمرمفید لنت‌های ترمز 30 تا 70 هزارکلیومتر است؛ هرچند که این طول عمر متناسب با شرایط و رفتار رانندگی متغیر است.

    سازنده را جست‌وجو کنید
قدم دوم هنگام مراجعه به‌بازار، شناسایی برند و سازنده لنت‌ترمز است و درهمین‌راستا سابقه حضور یک برند در بازار نشان از اصالت و کیفیت آن دارد. معمولا برندهایی که توسط تولیدکنندگان معتبر لنت‌ترمز ساخته و به‌بازار ‌عرضه می‌شوند، دارای سابقه‌ای درخشان در بازار هستند. پس‌از آن توجه داشته باشید که سازنده آن کمپانی داخلی یا خارجی است. درسال‌های اخیر برخی قطعات بی‌کیفیت بانام‌های برگرفته‌شده از برندهای خارجی در بازار به‌وفور یافت می‌شود که سال‌ها از آخرین محموله واردشده به‌کشور از سوی کمپانی آن می‌گذرد و با توجه به‌تقلبی بودن این قطعات، کارشناسان توصیه می‌کنند از محصولات داخلی استفاده شود. زیرا مرجع و مرکز تولید آن مشخص است و درصورت بروز هرگونه مشکلی می‌توان با تولیدکننده ارتباط مستقیم داشت. 
گفتنی است طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز تمام مالکان خودروهای موجود درکشور بوده‌اند. همچنین در زمان خرید لنت‌ترمز دقت داشته باشید که تولیدکننده جزو تامین‌کنندگان نیاز خط خودروسازان «OEM» باشد. زیرا دراین‌صورت می‌توان به‌کیفیت محصولات اطمینان کامل داشت. درنهایت لنت‌ترمز قطعه‌ای با ‌ایمنی‌ بالا در خودرو محسوب می‌شود و دقت در انتخاب و خرید آن از مهم‌ترین عوامل حفظ ایمنی خودرو به‌حساب می‌آید.

    توجه به‌ بسته‌بندی
قدم بعدی در زمان انتخاب لنت‌ترمز، دقت در نوع بسته‌بندی و توجه به‌علامت استاندارد، کد اصالت کالا و نهایتا گارانتی آن است. یکی از راهکارهای فریب مشتریان در زمان خرید قطعه، شکیل بودن بسته‌بندی است. درهمین‌راستا بسته‌بندی‌هایی را که فاقد کد اصالت کالا، علامت استاندارد و... هستند، انتخاب نکنید. درهمین خصوص لنت‌های ترمز ساخت داخل دارای گارانتی و اغلب بهره‌مند از کد تایید اصالت کالا هستند. 

    مغلوب فروشنده نشوید!
در ‌بازار آشفته فعلی لوازم‌یدکی که تشخیص سره از ناسره برای اهل فن نیز گاهی مشکل است، سعی کنید در زمان خرید هرقطعه‌ای به‌ویژه قطعات مصرفی و ضامن ایمنی مانند لنت‌ترمز، از فروشنده کالا فاکتور مهرشده دریافت کنید. زیرا درصورت بروز هرگونه مشکلی، می‌توانید به‌آن فاکتور استناد کنید. گفتنی است در زمان خرید قطعه سعی کنید از اطلاعاتی که پیش از مراجعه به بازار کسب کرده‌اید، تمام و کمال استفاده کنید و به‌توصیه فروشنده چندان توجه نکنید. 
از سویی اگر قصد خرید لنت‌ترمز تولید داخل یا وارداتی دارای نمایندگی درکشور را دارید، حتما به‌نمایندگی یا سایت‌ رسمی شرکت مراجعه کنید. زیرا از این طریق خرید باکیفیت و مطمئنی خواهید داشت. درنهایت اگر جزو مالکانی هستید که صرفا به‌نمایندگی خودرو مراجعه می‌کنید، حتما به‌توصیه‌های کارشناس مربوطه درخصوص تهیه قطعه توجه داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =