این مشکل در موتورسیکلت‌های مجهزبه‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد؛ اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت هنگام استارت و روشن شدن موتور اگر چراغ‌چک به‌صورت ثابت روشن بماند، تنها به‌کافی نبودن هوای دورآرام موتور منوط می‌شود.

موتورسیکلت سی‌اف‌موتو 150NK  با کارکرد حدود 22 هزار کیلومتر دارم و درزمان استارت و روشن شدن موتور (زمانی که پیشرانه گرم بوده، اما مدت نسبتا طولانی از خاموش بودن آن گذشته) چراغ‌چک روی صفحه‌کیلومتر به‌صورت ثابت روشن می‌ماند و موتور به‌سختی روشن می‌شود. این‌درحالی‌است‌که اگر پیشرانه کاملا سرد باشد، چنین مشکلی به‌وجود نمی‌آید. از سویی هنگام حرکت درسرعت 50 کیلومتر برساعت و بیشتر از آن، هنگام ترمزگیری فرمان دچار لرزش می‌شود؛ علت چیست؟

  به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل در موتورسیکلت‌های مجهزبه‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد؛ اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت هنگام استارت و روشن شدن موتور اگر چراغ‌چک به‌صورت ثابت روشن بماند، تنها به‌کافی نبودن هوای دورآرام موتور منوط می‌شود. به‌بیان دیگر در دورموتورهای آرام هوای مورد نیاز ‌پیشرانه به‌آن نمی‌رسد و در این حالت برای رفع مشکل باید پیچ تنظیم هوا بررسی و مجدد تنظیم شود. توجه داشته باشید که برای رفع عیب و عیب‌یابی دقیق باید به‌نمایندگی مربوطه مراجعه شود یا از تکنسین و کارشناس فنی که از ‌مراحل عیب‌یابی موتورسیکلت ‌انژکتوری کاملا آگاه است، کمک بگیرید. از طرفی درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت با وجود اینکه در سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری سیستمی تعبیه شده تا با برگشت دادن بخارات بنزین میزان راندمان موتور را افزایش و میزان آلایندگی را کاهش دهد، احتمال دارد درچنین‌حالتی بخارات بنزین به‌درستی برگشت داده نمی‌شود که باید ضمن بررسی سیستم مذکور درصورت وجود اشکال آن را برطرف کرد. البته این مورد منوط بر این است که پمپ‌بنزین سالم باشد. همچنین از دیگر عوامل موثر در به‌وجود آمدن چنین مشکلی، کوئل و شمع موتور است. زیرا اگر این قطعات معیوب شده باشند، وظیفه خود را درسیستم جرقه‌زنی به‌درستی انجام نمی‌دهند و در زمان گرم بودن موتور، روشن کردن مجدد آن به‌سختی صورت می‌گیرد که برای رفع این مشکل باید شمع و کوئل بررسی و در صورت نیاز هر دو قطعه تعویض شوند. مورد سوم پیکاپ سیستم جرقه‌زنی است که احتمال دارد معیوب شده باشد و برای رفع مشکل ابتدا باید با دستگاه‌ عیب‌یاب وضعیت بررسی شود و ممکن است درادامه خرابی پیکاپ آشکار شود که برای رفع مشکل باید این قطعه الکترونیکی تعویض شود. همچنین درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت لرزش فرمان، آن هم تنها در زمان ترمزگیری ناشی از خرابی سیستم ترمز و متعلقات آن است. به‌عبارتی اگر دیسک‌ترمز موتورسیکلت شما درمحور جلو به‌اصطلاح تاب برداشته باشد، در زمان ترمزگیری باعث لرزش فرمان می‌شود که در این صورت باید دیسک‌ترمز تعویض شود. اما این نکته را فراموش نکنید که شاید لنت‌ترمز موتورسیکلت شما نامرغوب بوده و هنگام ترمز گرفتن سبب ایجاد لرزش درفرمان می‌شود که باید ضمن بررسی این قطعه، برای رفع مشکل لنت‌ترمز مرغوب جایگزین نمونه نامرغوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =