تویوتا فورچونر

در این میان برخی مدل‌های تویوتا هستند که به‌رغم برخورداری از مشخصات فنی قابل‌قبول و همچنین قابلیت‌های بالای آفرودی، چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. فورچونر ازجمله همین مدل‌هاست که در بازار جهانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،همواره محصولات شاسی‌بلند و دودیفرانسیل تویوتا به‌دلیل قابلیت‌های آفرودی فراوانی که دارند، مورد استقبال علاقه‌مندان این رشته مهیج قرار گرفته‌اند. اما در این میان برخی مدل‌های تویوتا هستند که به‌رغم برخورداری از مشخصات فنی قابل‌قبول و همچنین قابلیت‌های بالای آفرودی، چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. فورچونر ازجمله همین مدل‌هاست که در بازار جهانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
این شاسی‌بلند ژاپنی درحال‌حاضر دومین نسل خود را پشت‌سر می‌گذارد، البته نسل اول این خودرو به تعداد اندک توانست به بازار کشور راه پیدا کند اما برخلاف سایر مدل‌های تویوتا، با استقبال خوبی همراه نشد. حال به‌تازگی یک دستگاه تویوتا فورچونر نسل دوم با رنگ خاص و جذاب آبی‌کاربنی، به صورت گذرموقت در شهر تهران در حال تردد بوده و به‌دلیل ناشناخته بودن‌ برای بسیاری از افراد جالب‌توجه است.

  آشنایی با تویوتا فورچونر
تویوتا فورچونر یک شاسی‌بلند سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی شد و تولید آن تا سال 2015 ادامه پیدا کرد و پس از آن وارد نسل دوم خود شد. نسل اول فورچونر دو فیس‌لیفت را تجربه کرد؛ یک‌بار در سال 2008 که بیشتر تغییرات آن در نمای جلو رخ داد و بار دیگر در سال 2011 که عمده تحولات آن مربوط به گرافیک چراغ‌ها می‌شد. سرانجام در تاریخ 16جولای 2016 نسل دوم آن به‌طور هم‌زمان در تایلند و استرالیا رونمایی شد.

  ظاهر مدرن و جذاب
فورچونر برپایه پلت‌فرم تویوتا هایلوکس شکل گرفته است اما برخلاف انتظار هیچ‌ شباهتی با این پیکاپ محبوب ندارد. فورچونر درواقع از زبان طراحی جدید تویوتا الهام گرفته است زیرا ظاهری شبیه محصولات لکسوس دارد. در نمای جلو، جلوپنجره ذوزنقه‌ای شیبدار خودرو با زه کرومی ضخیمی احاطه شده و تا روی چراغ‌های تیز و تهاجمی جلوی خودرو ادامه یافته است. در نمای جانبی خودرو خطی مستقیم از گلگیر عقب تا گلگیر جلو ادامه یافته که البته از قسمت وسط درهای جانبی و زیر دستگیره‌ها عبور می‌کند. 
همچنین زه کرومی باریکی از آینه جانبی تا شیشه عقب خودرو کشیده شده است تا سقف خودرو به‌صورت شناور به نظر برسد. همچنین آنتن‌کوسه‌ای و دو ریل موازی به‌عنوان باربند روی سقف قرار گرفته‌اند. در قسمت زیرین درها رکاب‌های پا قرار گرفته‌اند و رینگ‌های اسپرت 17 یا 18 اینچی آلیاژی بنا به مدل خودرو به نمای جانبی ظاهر زیبایی بخشیده‌اند. در نمای عقب یعنی در قسمت عقب سقف و بالای شیشه، یک اسپویلر بزرگ و عریض قرار دارد و زه کرومی باریکی از گلگیرهای عقب خودرو و ستون عقب تا قسمت بالایی درِ منحنی عقب تعبیه شده است. یک زه براق شامل نام خودرو نیز روی در عقب و در زیر لوگو تویوتا نصب شده است و چراغ‌های مثلثی تیز LED عقب در دو طرف آن قرار گرفته‌اند.

  مشخصات فنی قوای محرکه
فورچونر مانند سایر محصولات تویوتا دارای انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی است. اما محبوب‌ترین نسخه این خودرو دارای پیشرانه 6سیلندر 24 سوپاپ و دارای حجم دقیق 3956سی‌سی است. 
این موتور قادر به تولید نیرویی معادل 235 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 376 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه است. نیروی تولیدشده موتور به کمک جعبه‌دنده 5سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد.

  امکانات رفاهی و آپشن‌ها
از امکانات این خودرو می‌توان به 7عدد کیسه هوا، سنسور پارک عقب، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای هوشمند، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با نمایشگر لمسی، سیستم اتصال Toyota Link، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برای ردیف‌های جلو و عقب، محفظه خنک‌کننده و گرم‌کننده نوشیدنی، سیستم ترمز ضدقفل ABS همراه با سیستم کمکی ترمز BAS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کمکی سراشیبی DAC  و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 0
    ..... خوشا به حال انهایی که سوار ش می شوند نه سوار لگن های ایرانی.....!!!!؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =