بورس

روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 201هزار نوبت معاملاتی، 2.5میلیارد سهم به ارزش 1074میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 185هزارو367 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، زامیاد، الکتریک‌خودرو شرق، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی خاور، چرخشگر، کمک‌فنر ایندامین، تولید محور خودرو و سازه‌پویش مثبت شدند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، رادیاتور ایران، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس و فنرسازی زر منفی خوردند. 
همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 201هزار نوبت معاملاتی، 2.5میلیارد سهم به ارزش 1074میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 185هزارو367 میلیارد تومان شد.

   نمادهای خودرویی دوباره جذاب شدند
پس از اصلاح قیمتی که شامل سهم‌های خودرویی شد، نمادهای آن‌ها دوباره برای سرمایه‌گذاران جذاب شدند، به‌طوری‌که در اواخر دادوستدهای دیروز صف خرید 500میلیونی برای سهام سایپا تشکیل شد. 
حال به‌نظر می‌رسد با بازگشایی ایران‌خودرو، روند معاملاتی این گروه وضعیت بهتری را تجربه کند. 
بر اساس این گزارش، روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران با کاهش 794واحدی در تراز یک‌میلیون و 118هزار واحدی قرار گرفت.

   اصلی‌ترین تهدید بازار
در مورد وضعیت این روزهای بازار سهام باید گفت بورس همیشه با ریسک و تهدیدهای مربوط به خود همراه است، اما برخی اوقات این ریسک‌ها قوی و جدی می‌شوند و نیاز به شفاف‌سازی و رفع ابهام دارند. 
اکنون نیز در مورد سهام عدالت این اتفاق در حال رخ دادن است و سهام عدالت در کنار مدیریت درستی که صورت گرفت، در حال فروش است، در حالی که عدم مدیریت صحیح فروش سهام عدالت سهامداران خرد ازجمله مسایلی است که می‌تواند به‌شدت روند معاملات بورس در بازار را مورد تهدید قرار دهد که این موضوع به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید بازار تلقی می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =