کد خبر: 229389
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده درنهایت قبول کرد که درخواست فیات-کرایسلر (FCA) برای ممنوعیت فروش آفرودر ماهیندرا روکسور (Roxor) را در این کشور به‌اجرا بگذارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده درنهایت قبول کرد که درخواست فیات-کرایسلر (FCA) برای ممنوعیت فروش آفرودر ماهیندرا روکسور (Roxor) را در این کشور به‌اجرا بگذارد. دراعلامیه‌ای که این آژانس دولتی در وب‌سایت خود منتشر کرده، تغییرات ماهیندرای هندوستان برای این خودرو را کافی ندانسته و ظاهر این خودرو را کپی جیپ رانگلر دانسته است. 
به‌همین‌خاطر باوجود رای ترامپ به‌ممنوعیت اعمال برخی قانون‌های داخل کشور برای محصولات صادراتی، اما فروش روکسور باید متوقف شود. براساس اطلاعاتی که «اتونیوز» منتشر کرده، شانس اعتراض به این رای بسیار کم است و وکلای فیات-کرایسلر در پرونده خود به‌طور قاطع اعلام کرده‌اند که محصول روکسور «کپی کاملا مشخص» از جیپ رانگلر است. به‌خصوص درمورد طراحی بدنه جعبه‌ای و فرم بین گلگیر و کناره‌های بدنه که درنهایت تبدیل به‌کاپوت شده است.» ماه نوامبر ۲۰۱۹ بود که کامرون الیون، وکیل تجاری فیات-کرایسلر پرونده‌ خود را مبنی‌بر شباهت شش نقطه درطراحی خودرو بین محصولات جیپ و ماهیندرا رکسور به‌دادگاه فرستاد. 
درنهایت ماهیندرا پرونده اولیه را با شکست به‌پایان رساند و تنها اقدام به‌اعمال تغییرات در جلوپنجره رکسور کرد. البته ماهیندرا حتی قصد داشت نمونه‌‌های اولیه‌ای را که با جلوپنجره سابق تولید شده بودند نیز به دست مشتریان برساند که FCA مانع این تصمیم شد و درنهایت هندی‌ها مجبور شدند پیش از تحویل خودرو از کیت‌های ارسالی برای اعمال تغییرات در خودرو استفاده کنند. 
در ماه ژانویه شرکت هندی نسخه کاملا تغییریافته‌ای از این خودرو را معرفی کرد که به‌طور کامل جلوپنجره متفاوتی داشت؛ اما هنوز ظاهر جعبه‌ای و گلگیرهای پایین‌تر از کاپوت این خودرو وجود داشتند. گفتنی است که نسل اول رانگلر برای استفاده‌های نظامی طراحی شده بود و به‌همین علت راهی ارتش هندوستان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =