در خودروهای هیبرید مهم‌ترین قطعه بعد از موتور، باتری است. باتری برای عمل کردن درشرایط آب‌وهوایی مختلف‌ نیازمند یک دمای مطلوب و مشخص است.

 گاهی شنیده می‌شود در فصل گرما خودروهای هیبرید، به‌ویژه تاکسی‌ها که تردد بیشتری در معابر شهری دارند با مشکل کاهش شارژ باتری مواجه می‌شوند؛ درصورت صحت این ادعا، این مساله تاچه‌میزان درعملکرد و قدرت خودرو تاثیرگذار است؟
 به گزارش «اخبار خودرو»،در خودروهای هیبرید مهم‌ترین قطعه بعد از موتور، باتری است. باتری برای عمل کردن درشرایط آب‌وهوایی مختلف‌‌ نیازمند یک دمای مطلوب و مشخص است. از آنجایی که محل قرارگیری باتری خودروهای هیبرید در داخل صندوق‌عقب است، دمای آن‌ها افزایش می‌یابد. هرچند که شارژ و دشارژ شدن باتری نیز تاثیر فراوانی در افزایش دمای باتری دارد. مهندسان برای کاهش دمای باتری دراین‌مدل خودروها، فن‌ها و کانال‌های جریان هوا را درآن طراحی و تعبیه کرده‌اند که بتواند دمای کاری باتری را افزایش یا کاهش دهد. کانال‌های مذکور تنها برای انتقال هوای سرد یا گرم کابین خودرو به‌سمت باتری به‌ترتیب در فصل‌های گرم و سرد سال در آن تعبیه شده است. بنابراین سیستم کنترل دمای باتری یکی از مهم‌ترین سیستم‌های خودروهای هیبرید و الکتریکی به‌شمار می‌رود که مانع از افزایش یا کاهش دما در آن خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =