ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. در وهله نخست توصیه می‌شود کیفیت و سطح روغن‌گیربکس و فیلتر آن بررسی شود و درصورت عدم‌بروز اشکال در موارد مذکور می‌توان گفت گیربکس اتوماتیک این خودرو معیوب شده است.

 خودرو کیا اپتیما 2013 دارم و مدتی است حس می‌کنم دنده‌های آن به‌خصوص زمانی که دورموتور پایین است و روی پدال گاز فشار چندانی وارد نمی‌کنم، زودتر از موعد تعویض می‌شود؛ مشکل چیست؟  

 به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. در وهله نخست توصیه می‌شود کیفیت و سطح روغن‌گیربکس و فیلتر آن بررسی شود و درصورت عدم‌بروز اشکال در موارد مذکور می‌توان گفت گیربکس اتوماتیک این خودرو معیوب شده است و سیستم‌های هیدرولیکی  درست عمل نمی‌کنند. به‌عبارت دیگر اگر سوپاپ‌های هیدرولیکی و تنظیم‌کننده‌ها معیوب شده باشند قادر نخواهند بود دنده را دروقت معین و به‌درستی تعویض کنند. درواقع سوپاپ‌های هیدرولیکی، فشار مناسب و کافی را برای گیربکس فراهم نمی‌کنند و درادامه چنین مشکلی ایجاد می‌شود. در این‌صورت برای رفع مشکل باید به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید تا ضمن باز شدن گیربکس خودرو، سیستم‌های هیدرولیکی و تنظیم‌کننده‌های آن تعمیر یا تعویض شود. هرچند که گاهی ممکن است در اثر خرابی قطعات الکتروهیدرولیکی یا الکترونیکی نیز چنین‌مشکلی درخودرو ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =