کد خبر: 229727
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

خودروهای جدید با تکنولوژی بالا و به‌روز از سیستم شبکه هوشمند برق‌ مولتی‌پلکس بهره می‌گیرند که این سیستم منجربه عملکرد بهتر سیستم‌های الکترونیکی هوشمند و مصرف‌کننده‌های الکتریکی می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای جدید با تکنولوژی بالا و به‌روز از سیستم شبکه هوشمند برق‌ مولتی‌پلکس بهره می‌گیرند که این سیستم منجربه عملکرد بهتر سیستم‌های الکترونیکی هوشمند و مصرف‌کننده‌های الکتریکی می‌شود. یکی از مزایای این سیستم الکترونیکی هوشمند، عیب‌یابی ساده و البته درعین‌حال پیچیده‌ آن است که به‌کمک یونیت‌های کنترل کننده این امر تسهیل می‌شود. درواقع بخش‌های متعدد خودرو از یونیت‌های کنترلی بهره‌مند خواهند شد تا عملکرد را بهبود و عیب‌یابی را برای تکنسین یا شخص متخصص و مکانیک آسان کند. در خودرو هیوندای سانتافه نسل سوم موسوم به DM شبکه مولتی‌پلکس به گونه‌ای است که یونیت‌های کنترلی از اطلاعات یکدیگر استفاده می‌کنند تا عملکرد را بهبود و از طرفی عیب‌یابی را  آسان کنند. یکی از شایع‌ترین و بارزترین مشکلاتی که در سانتافه DM دیده می‌شود، خرابی سیستم ABS است و روی پنل خودرو چراغ ABS به‌همراه چراغ ESP و چراغ چهارچرخ‌محرک و اتوهلد نیز به‌صورت هم‌زمان روشن می‌شوند. این مشکل تنها به‌دلیل خرابی سنسور ABS است که درصورت خرابی و معیوب بودن این قطعه یونیت مربوطه خطا را در خود ذخیره کرده و یونیت‌های دیگر نیز باتوجه به‌این پارامتر روشن می‌شوند. بنابراین با سنسور ABS این اشکال مرتفع می‌شود و دیگر نیازی به‌بررسی پارامترهای دیگر نیست.  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس شهیدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام و وقت بخیر خدمت روزنامه دنیای خودرو و تیم خوبشون. بنده مهندسی مکانیک خوندم و در حال حاضر نمایندگی هیوندای هم دارم، عالی بود دمتون گرم که این چنین مخاطبانتون رو آگاه می کنید از زمان هفته نامه دنیای خودرو رو دنبال میکنم که واقعا عالی هستید. امری کاری داشتید مرکز تعمیرات کیا و هیوندای واقع در شمال غرب تهران در خدمتم. پاینده و سربلند باشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =