باشگاه مشتریان

حدود ۹‌هزار دستگاه از ۱۵هزار خودرو به فروش‌رفته در این طرح را تحویل داده‌ایم و تا پایان تیرماه باقیمانده خودروها را نیز تحویل خواهیم داد. به این ترتیب دو ماه زودتر از موعد تعیین‌شده خودروها به دست مشتریان می‌رسند.

به گزارش «اخبار خودرو»،صبح روز گذشته نشست‌خبری قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست قائم‌مقام مدیرعامل در بازاریابی‌و‌فروش، معاون بازاریابی‌و‌فروش،‌ مدیر‌عملیات فروش، مدیر‌تحویل و لجستیک، مدیر بازاریابی و شبکه فروش و رئیس پشتیبانی و زیرساخت فروش پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

محسن ناقدی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه در سالن اجتماعات ساپکو از تحویل ۶۰‌درصدی خودروهای ثبت‌نامی در طرح فروش فوق‌العاده ۱۵‌هزار دستگاه خودرو خبر داد و گفت: «حدود ۹‌هزار دستگاه از ۱۵هزار خودرو به فروش‌رفته در این طرح را تحویل داده‌ایم و تا پایان تیرماه باقیمانده خودروها را نیز تحویل خواهیم داد. به این ترتیب دو ماه زودتر از موعد تعیین‌شده خودروها به دست مشتریان می‌رسند».
وی ضمن استقبال از توسعه تعاملات با رسانه‌ها، بر تعریف فعالیت‌های ایران‌خودرو در مسیر خلق ارزش افزوده برای مشتریان تاکید و بیان کرد: «در‌حال‌حاضر موضوعات مبتلابه و جاری حوزه فروش و بازاریابی با سرعت بالا درحال حل‌و‌فصل است و امیدواریم به‌زودی سامان‌دهی شود.»

   راه اندازی باشگاه مشتریان ایران خودرو
ناقدی از راه‌اندازی باشگاه مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: «به‌دنبال ایجاد میز کار مشتری هستیم تا امکان اتصال هر یک از مشتریان از درگاه مشخص به بخش‌های مختلف ایران‌خودرو ازجمله فروش‌، امدادخودرو و مدیریت ارتباط با مشتری به‌صورت آفلاین یا آنلاین فراهم شود. در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری فروش و پس‌از‌فروش اقدامات موثری آغاز شده است که امیدواریم نتایج خوبی کسب کنیم».
وی موفقیت در هر بخش را حاصل کار تیمی و جمعی دانست و ضمن دعوت از رسانه‌ها برای کمک به توسعه صنعت خودرو تصریح کرد: «باید بتوانیم اطلاعات صحیح و کامل را از طریق رسانه‌ها به جامعه منتقل کنیم. رسانه‌ها به‌عنوان چشمان تیزبین جامعه در شناسایی نقاط بهبود، به کمک صنعت خودروی کشور بیایند».
وی در ادامه از سرعت بالای کاهش تعهدات معوق خبر داد و گفت: «افزایش تولید در سال جهش تولید در مقایسه با سال گذشته سبب کاهش تعهدات معوق شد. گروه صنعتی ایران‌خودرو، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در فروش و تحویل خودرو، به‌دنبال واقعی کردن قیمت‌ها و برقراری عدالت در توزیع خودرو است».

   استقبال از فروش محصول جدید
ناقدی در پاسخ به سوال درباره قیمت محصول پروژه K132 گفت: «این خودرو در بخش‌بندی بازار،‌ مشتریان خاص خود را دارد. ثبت‌نام بیش‌از ۶۰‌هزار نفر در «فروش مشارکت در تولید»  نشان‌دهنده اقبال بازار به این خودرو است».
وی تصریح کرد:‌ «مبلغ تعیین‌شده در طرح مشارکت در تولید این محصول، به‌صورت علی‌الحساب تعیین شده و قیمت نهایی آن پس از ارائه مستندات از‌سوی ایران‌خودرو، توسط مراجع ذی‌صلاح در قیمت‌گذاری تعیین خواهد شد. ایران‌خودرو براساس قیمت مصوب نهادهای مرتبط محصول را به فروش خواهد رساند.» ناقدی افزود:‌ «این خودرو در‌مقایسه‌با خودروهای هم‌کلاس و مشابه، با سطح قیمتی رقابتی، مناسب و عادلانه‌ای به مشتریان عرضه خواهد شد.

   افزایش تولید در سال جهش تولید
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این نشست از تولید ۱۴۲هزار دستگاه انواع خودرو سواری و وانت از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه خبر داد و گفت:‌ «درمقایسه با همین مدت در سال گذشته رشد ۳۱درصدی را تجربه کرده‌ایم».
بابک رحمانی تصریح کرد:‌ «از ابتدای سال تا ۲۱تیرماه ۹۵هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده‌ایم که نسبت به سال گذشته ۲۱درصد رشد را نشان می‌دهد». وی با تشریح دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش گفت: «شرایط کرونا سبب ایجاد و توسعه خدمات الکترونیک در فعالیت‌های حوزه بازاریابی و فروش ایران‌خودرو و ارائه خدمات غیرحضوری و غیرمتمرکز شد. در همین راستا ۴۵خدمت تعریف شده که به‌صورت غیرحضوری درحال ارائه است».
وی مدیریت تعهدات با هدف جلوگیری از ایجاد تعهدات معوق و افزایش سطح مکانیزه بودن فرآیندهای فروش را از‌جمله دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش عنوان کرد و گفت: «تکلیف واگذاری برخی خودروهایی که دیگر امکان تولید ندارند، از‌جمله سوزوکی، دانگ‌فنگ و تندر90 را با رضایت کامل خریداران، درحال به‌سرانجام رساندن هستیم. تعهدات پژو ۲۰۰۸ را نیز با تدابیری که در زنجیره تامین اندیشیده شد، توانستیم به صورت کامل اجرا کنیم».

   به‌روزآوری تحویل 13 محصول
رحمانی ضمن تاکید بر تحویل خودروها براساس صف مشتریان بدون تقدم و تأخر، گفت: «تاکنون توانسته‌ایم تعهدات ۱۳محصول را به‌روز کنیم». وی ضمن تشریح بهبودهای صورت‌گرفته در حوزه لجستیک خودرو، توسعه فعالیت‌های حوزه شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو را نیز ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده دانست و گفت:‌ «خدمات پاسخگویی را از طریق مرکز تماس ایران‌خودرو توسعه داده‌ و پروژه‌هایی را برای ارتقای خدمات فروش در نمایندگی‌ها به اجرا گذاشته‌ایم».
رحمانی در پاسخ به سوال درباره تعداد خودروهای دارای کسری و نوع قطعات کسری گفت: «باتوجه به شرایط کنونی، تامین برخی قطعات با تاخیر مواجه شده اما خوشبختانه با ترخیص قطعاتی که عمدتا های‌تِک هستند،‌ ماندگاری خودروها محدود و کوتاه است و در کمترین زمان ممکن به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسند».

   قرعه‌کشی؛ مناسب‌ترین مسیر
رحمانی در پاسخ به سوال دیگر درباره میزان اثربخشی روش‌های پیش‌فروش، فیلترهای تعیین‌شده و قرعه‌کشی در شناسایی مشتریان واقعی گفت: «ما به‌عنوان خودروساز خود را موظف می‌دانیم پاسخگوی نیازهای مشتریان و بازار خودرو باشیم، در ماه‌های اخیر با افزایش تقاضا، فیلترهایی برای شناسایی مشتریان واقعی تعیین شد‌ اما باتوجه به بالا بودن تقاضا نسبت‌به عرضه ناچار به استفاده از روش‌هایی مانند قرعه‌کشی شده‌ایم».
معاون بازاریابی و فروش تصریح کرد:‌ «قرعه‌کشی سبب شد خودرو به بهترین شکل ممکن میان افرادی که مشتریان واقعی هستند، توزیع شود. زیرا واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع مهم است و ایران‌خودرو تلاش کرد با حذف واسطه‌گری و جلوگیری از سودجویی و همچنین محدودیت‌های طرح‌های فروش و قرعه‌کشی در این مسیر گام بردارد».
رحمانی درباره عرضه محصول جدید K132 نیز ادامه داد: «از برنامه فروش مراقبت کرده‌ایم تا خودرو در زمان اعلام‌شده وارد بازار شود. پروژه K132؛ یک محصول استراتژیک و متفاوت از سایر محصولات ایران‌خودرو است.  عرضه آن در آینده افزایش خواهد یافت و با قیمت رقابتی سهم مناسبی از بازار را نیز کسب خواهد کرد.»

   صدور دعوتنامه دناپلاس‌اتوماتیک در مردادماه
رحمانی درباره زمان تحویل خودرو دناپلاس اتوماتیک گفت: «به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات در تامین برخی قطعات، تحویل خودرو با تاخیر مواجه شد. اما این وعده را می‌دهیم اوایل مردادماه دعوت‌نامه‌های مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال خواهد شد».
وی در ادامه از ارسال مستندات بهای تمام‌شده برای به‌روز‌رسانی قیمت خودروها در سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: «به‌محض اعلام قیمت‌ها که به‌زودی مورد بازنگری قرار خواهند گرفت، تعهدات اجرا خواهند شد.»

   تعهدات گازسوزها
در ادامه، قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در بازاریابی و فروش نیز درباره تعهدات معوق تصریح کرد: «از حدود 50هزار تعهد معوق و باقیمانده، حدود 20هزار خودرو متعلق به افرادی است که یک دستگاه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، مابقی مشتریانی هستند که بیش‌از یک خودرو ثبت‌نام کرده‌ و خودرو اول خود را هم تحویل گرفته‌اند. تعهد معوق بخش اصلی، مربوط به افرادی است که بیش‌از یک دستگاه ثبت‌نام کرده‌اند که خودرو آنها نیز با ساز‌و‌کار تعریف‌شده‌ تحویل خواهند شد».
ناقدی درباره تعهدات خودروهای گازسوز نیز بیان کرد: «با این که هدف،‌ تولید و توزیع بیشتر خودروهای گازسوز بود، اما الزاماتی برای آن تعریف و  در‌نهایت شماره‌گذاری محصولات دوگانه‌سوز با مشکل مواجه شد. درحال حاضر مشکل تاکسی و وانت رفع شده است اما برای سایر خودروها رایزنی وزارت صنعت با سازمان محیط‌زیست برای رفع مشکل ادامه دارد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =