زامیاد

این شرکت در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری تولید انواع محصول خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داد

خودروسازی زامیاد سال گذشته موفق به کسب سهم بالای ۵۰ درصد از بازار خودروهای تجاری «سبک» شده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، زامیاد سال گذشته رکورد تولید خود را شکسته و با افزایش ۴۳ درصدی تولید نسبت به سال ۹۷ سهمی بالغ بر ۴۷ درصد از کل بازار خودروهای تجاری کشور (اعم از سبک و سنگین) را در اختیار گرفته و رتبه نخست تولید را در این بخش حفظ کرده است. به گفته مدیرعامل گروه سایپا نیز زامیاد به‌عنوان بزرگ‌ترین تجاری‌ساز این گروه دارای جایگاهی ویژه در برنامه کلان این گروه در حوزه خودروهای کار است.

جایگاه ویژه زامیاد در برنامه‌ کلان سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از خطوط و سالن‌های تولید شرکت زامیاد بر تداوم عملکرد مناسب شرکت زامیاد در سال جاری به‌منظور دستیابی و تحقق شعار «جهش تولید» تاکید کرد.

سیدجواد سلیمانی در این بازدید با اشاره به عملکرد مناسب شرکت زامیاد در سال گذشته و سه‌ماهه ابتدایی سال جاری، خاطرنشان کرد: «این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز تجاری گروه سایپا با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و نیز دارا بودن سال‌ها تجربه در تولید ساخت خودروهای با استحکام و توانایی حمل بار مناسب، دارای جایگاهی ویژه در برنامه کلان گروه خودروسازی سایپا در حوزه خودروهای کار است.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: «فرآیند تولید و اجرای پروژه‌های متنوع توسعه‌ای و زیرساختی در این شرکت رشد قابل‌توجهی یافته است و امیدوار به تداوم این روند هستیم.»

وی افزایش تولید و توسعه سبد محصولات گروه سایپا را از اولویت‌های این گروه در سال «جهش تولید» بیان کرد و گفت: «باید با استفاده صحیح از امکانات و سرمایه‌های موجود، به سمت تولید بهره‌ور حرکت کرده و همزمان، با توسعه سبد محصولات به‌عنوان یکی از برنامه‌های استراتژیک و مهم در مجموعه گروه سایپا، خود را در مسیر سودآوری قرار دهیم.»

سهم ۵۱ درصدی زامیاد از بازار خودروهای تجاری در سال ۹۸

در این بازدید، همچنین بهروز غفاری؛ مدیرعامل شرکت زامیاد ضمن اشاره به روند افزایش تولید این شرکت اظهار داشت: «سیر صعودی تولید به همراه حفظ و ارتقای کیفیت یکی از مهم‌ترین اهداف فعلی زامیاد به شمار می‌رود و این امر با همکاری و اجماع تمامی شرکت‌های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا، در حال انجام است.» 

وی در ادامه از کسب بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای تجاری سبک کشور توسط شرکت زامیاد خبر داد و یادآور شد: «این شرکت در سال گذشته، ضمن افزایش ۴۳درصدی تولید نسبت به سال ۹۷ و کسب ۵۱ درصد از سهم بازار خودروهای تجاری سبک و متناسب با آن سهم ۴۷ درصدی از کل بازار خودروهای تجاری کشور، توانست رتبه نخست تولید را در این بخش حفظ کند و همچنین رکورد تولید سال‌های اخیر خود را نیز بشکند.»

افزایش ۱۴ درصدی تولیدی سبد محصولات زامیاد

شرکت زامیاد در سه‌ماهه ابتدایی «سال جهش تولید» توانسته است تولید انواع محصول خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دهد. 

بر اساس آخرین آمارها، شرکت زامیاد از فروش انواع محصولات خود تا پایان تیرماه سال جاری موفق به کسب ۷.۲۶۳ میلیارد ریال درآمد شده است. 

بر اساس گزارش منتشرشده از شرکت زامیاد در سامانه کدال، این شرکت از ابتدای سال تا پایان ماه چهارم سال جاری ۳هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو وانت NI (نیسان) یورو۴ تولید کرده و بیش از ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو را نیز به فروش رسانده است. 

درآمد زامیادی‌ها از فروش این خودرو ۱۶۹میلیارد تومان بوده است. همچنین زامیاد از ابتدای سال تا پایان تیرماه سال جاری ۶هزار و ۱۶۵ دستگاه از وانت NIB یورو۴ تولید کرده و بیش از ۴هزار و ۱۰۰ دستگاه آن را نیز به فروش رسانده است. درآمد زامیاد از این بخش نیز ۲۹۶میلیارد تومان بوده است.

زامیاد؛ سکاندار تولید وانت و ون

وانت پادرا دیگر محصول تجاری سبک شرکت زامیاد است که طی سال‌های اخیر مشتریان خاص خود را داشته است. تولید این محصول نیز درآمدی بیش از ۲۱میلیارد تومان برای زامیاد به همراه داشته است. 

از ابتدای سال تا پایان تیرماه، تولید این محصول بیش از ۴۸۰ دستگاه خودرو بوده و ۲۸۱ دستگاه از این محصول نیز به فروش رسیده است. وانت‌دیزل یورو۵ زامیادی‌های نیز جزو محصولات پرفروش این شرکت بوده است. 

طی ۴ ماه از سال جاری، یک‌هزار ۱۳۸ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده و درآمدی بیش از ۱۳۹میلیارد تومان برای این شرکت به همراه داشته است. پیکاپ ریچ دیگر محصول زامیاد است که این شرکت با فروش ۲۰۰دستگاه از آن تا تیرماه سال جاری درآمدی ۳۵میلیارد تومان را کسب کرده است. 

همچنین شرکت زامیاد طی ۴ ماه از سال جاری ۱۱۴ ون ۲۶۱۵A به فروش رسانده که درآمدی بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان را برای این شرکت به همراه داشته است. علاوه بر این، زامیاد از فروش قطعات و لوازم یدکی به درآمدی ۱۵میلیارد تومانی طی این مــــدت دست پیدا کرده است. 

به نظر می‌رسد زامیاد به‌عنوان سکان‌دار تولید خودروهای تجاری سبک در سال جاری نیز نه‌تنها سهم بازار خود را حفظ خواهد کرد، بلکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری سهم بازار بیشتری از این بخش به دست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =