معمولا توصیه می‌شود در صورت استفاده از خودرو دارای هر نوع گیربکس اتوماتیک، اگر در ترافیکی به‌سر می‌برید که مجبور هستید بیشتر از 4 دقیقه در آن توقف کنید، دنده را از حالت D خارج کرده و در وضعیت خلاص قرار دهید.

 خودرو چینی مجهز به‌گیربکس سی‌وی‌تی دارم و این‌گونه شنیده‌ام که باید دنده خودرو را در ترافیک‌های سنگین خلاص کرد؛ مگر اینکه مدت توقف در ترافیک کمتر از 5 دقیقه باشد. این موضوع چقدر صحت دارد و آیا خلاص نکردن دنده دراین مدل خودروها در افزایش استهلاک گیربکس تاثیر دارد؟ 

به گزارش «اخبار خودرو»،معمولا توصیه می‌شود در صورت استفاده از خودرو دارای هر نوع گیربکس اتوماتیک، اگر در ترافیکی به‌سر می‌برید که مجبور هستید بیشتر از 4 دقیقه در آن توقف کنید، دنده را از حالت D خارج کرده و در وضعیت خلاص قرار دهید. زیرا این حالت مانع از افزایش دمای کاری روغن گیربکس و قطعات آن می‌شود. هرچند که کارشناسان همواره توصیه می‌کنند دراین‌گونه مواقع درصورت مجهز بودن گیربکس به‌حالت کنترل دستی، وضعیت آن را روی این حالت قرار دهید تا در زمان‌ لازم دنده مناسب را انتخاب کنید. چراکه تعویض دنده به‌صورت مکرر در هر شماره‌ای که باشد، سبب افزایش دمای روغن گیربکس می‌شود و به‌مرور زمان پدیده تقه را در گیربکس ایجاد می‌کند. از آنجا که دنده‌های یک و 2 دارای بیشترین میزان گشتاور هستند، اگر به‌صورت مکرر این دو دنده تعویض شود، باتوجه به‌آنچه گفته شد در درازمدت سبب خارج شدن گیربکس از حالت تنظیم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =