کد خبر: 230631
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

زمانی بحث خودرویی مانند بنز ۴۰ هزار دلاری مطرح می‌شود که شرایط فروش متفاوتی نیز دارد. اما برای حل مشکل فروش نمی‌توان محصولی با قیمت پایین عرضه و برای آن در بانک حساب باز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،یک کارشناس صنعت‌خودرو درخصوص توقف تولید پراید و جایگزینی برای این خودرو گفت: «بحث قدرت و تناسب خرید شامل دو مساله می‌شود که در آن بحث قیمت کالا و شرایط فروش آن مطرح می‌شود. زمانی خودرویی مانند پراید را با ارزش ۴ هزار دلار به‌صورت نقدی می‌فروشیم و مشتری آن را نقد می‌خرد و در بدترین حالت آن را یک‌سال بعد دریافت می‌کند.»
فربد زاوه بیان کرد: «زمانی بحث خودرویی مانند بنز ۴۰ هزار دلاری مطرح می‌شود که شرایط فروش متفاوتی نیز دارد. اما برای حل مشکل فروش نمی‌توان محصولی با قیمت پایین عرضه و برای آن در بانک حساب باز کرد.»
این کارشناس صنعت‌خودرو با تاکید براینکه برای کاهش التهابات در بازار الزاما نباید محصولی با قیمت پایین تولید کرد، گفت: «در ایران اگر قیمت‌ها برمبنای نرخ ثابت سال ۹۶ لحاظ شود، باید دید دلار در آن زمان چقدر بوده است و هم‌اکنون چه‌میزان است.»
زاوه تشریح کرد: «چه‌اتفاقی افتاده که مردم نمی‌توانند بابت خرید خودرو ۱۰۰ میلیون‌تومان بپردازند؟ تیبا را اگر هم‌اکنون با نرخ روز دلار محاسبه کنیم، کمتر از قیمت پراید است. اما درکنار این مسائل باید این خودرو‌ها را با درنظر گرفتن میزان تورم عرضه کنیم.»
وی ادامه داد: «باید کاری کرد که درآمدها افزایش یابد تا افراد بتوانند بهتر خرید کنند که برای افزایش درآمد نیاز است تا سرمایه ایجاد شود. درگذشته یکی از اقداماتی که برای افزایش سرمایه ایجاد شده بود، دسترسی مردم به‌منابع بانکی بود و در آن زمان سود بانک‌ها زیاد بود و مردم به‌راحتی می‌توانستند هم خانه و هم خودرو بخرند.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    به‌جای تولید خودرو ارزان به‌مردم وام خرید دهید!!!!!!؟؟؟؟؟؟ .......یعنی کیفیت و قیمت فدای امیال خودرو سازان!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =