فولکس‌ واگن «پاسات»

فولکس‌واگن پاسات از یک پیشرانه چهارسیلندر خطی با حجم دقیق ۱۷۹۸سی‌سی مجهز به سیستم توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۸۰اسب‌بخار و ۲۵۰نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سدان‌های بزرگ نیمه‌لوکس عموما خودروهای پرطرفدار و پرفروشی به‌شمار می‌روند و به‌دلیل تنوع در بازارهای جهانی مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. اما این سگمنت در بازار ایران به‌دلیل محدودیت در عرضه مدل‌های متنوع، تا چند سال پیش به‌نوعی در انحصار برندهای کره‌ای قرار داشت. اما بازار رفته‌رفته با ورود برندهای اروپایی مانند رنو و فولکس‌واگن، تنوع بیشتری یافت و فضای رقابتی جذاب‌تری در آن ایجاد شد.

ازجمله محصولاتی که ورودش به بازار، فضای رقابتی را برای گزینه‌های قدیمی‌تر تنگ کرد، فولکس‌واگن پاسات است که تقریبا از دوسال پیش توسط شرکت ماموت‌خودرو عرضه شد. قیمت بسیار مناسب و رقابتی در بدو ورود باعث شد پاسات به‌سرعت جایگاه واقعی خود را بیابد و در میان خریداران به خودرویی محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. به‌همین‌دلیل تا زمانی که امکان واردات خودروهای خارجی به کشور فراهم بود، این شرکت توانست سهمی از این بخش بازار را از آن خود کند.

اکنون باتوجه به فرارسیدن روزهای پایانی تابستان و افزایش میزان سفرها، شاهد ورود تعداد قابل‌توجهی خودرو گذرموقت به کشور هستیم. البته سهم عمده این خودروها به مناطق آزاد کشور اختصاص دارند. زیرا خودروهای مناطق آزاد می‌توانند پس از دریافت مجوز مرخصی سالانه، پلاک گذرموقت بگیرند و به مدت یک‌ماه راهی خاک اصلی کشور شوند.

از این‌رو به‌تازگی یک دستگاه فولکس‌واگن پاسات نقره‌ای‌رنگ با پلاک گذرموقت در شهر تهران مشاهده شده است که باتوجه به مدت زمان تردد درج‌شده روی پلاک و همچنین کد محل صدور پلاک، می‌توان انتظار داشت از یکی از مناطق آزاد شمالی کشور راهی تهران شده باشد.

ویژگی‌های ظاهری پاسات

به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سدان نیمه‌لوکس آلمانی؛ سادگی آن است که در تمام بخش‌ها به‌خوبی قابل دیده می‌شود. چهره متین و باوقار پاسات قابلیت جلب‌توجه تمام اقشار جامعه را دارد. ازسوی‌دیگر مشخصات فنی و امکانات رفاهی متعدد این خودرو را به یک سدان اسپرت و جذاب تبدیل کرده است. فولکس‌واگن پاسات با داشتن طراحی کلاسیک نظر بسیاری از طرفداران خودروهای آلمانی و اصیل را به‌خود جلب کرده است.

زبان طراحی جدید محصولات فولکس‌واگن به‌گونه‌ای است که می‌توان تاحدودی آن را مدرن دانست، این درحالی است که به‌خوبی می‌توان رگه‌هایی از اصالت طراحی را در تمام بخش‌های آن مشاهده کرد. جلوپنجره کرومی که از چند نوار موازی تشکیل شده است، با امتداد درون چراغ‌ها، به آن‌ها جلوه‌ زیبایی بخشیده‌اند که درنهایت چهره‌ای خشن و تهاجمی به این سدان آلمانی بخشیده است. اما در نمای جانبی این خودرو نمی‌توان ویژگی بارزی یافت، زیرا از طرحی ساده و به‌دور از آلایش بهره گرفته است. هرچند نمی‌توان از تاثیر رینگ‌های اسپرت آلومینیومی در زیباتر شدن آن چشم‌پوشی کرد.

در نمای عقب این سادگی به‌خوبی دنبال می‌شود و هیچ‌ خطوط حجم‌دهنده‌ای روی پروفیل‌های بدنه مشاهده نمی‌شود. با این‌حال نمی‌توان گفت این بخش زیبا نیست و  نظر بیننده را به خود جلب نمی‌کند، زیرا طراحان فولکس‌واگن با ذکاوت فراوان توانسته‌اند هماهنگی قابل‌توجهی در سراسر قسمت‌های این خوردو به‌وجود آورند.

طراحی فضای داخلی و آپشن ‌ها

در طراحی فضای داخل کابین به‌خوبی می‌توان آلمانی بودن این خودرو را مشاهده کرد. طراحی کلاسیک با چیدمانی عادی که در کنار متریال مرغوب، حس لوکس بودن را به‌خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. 

ماموت‌خودرو پاسات را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند ۹کیسه ایمنی هوا، سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل، سیستم پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم start/stop engine، پدال‌های تعویض‌دنده از پشن فرمان، دوربین دید ۳۶۰درجه، حالات مختلف رانندگی، کروزکنترل هوشمند، سنسور نمایشگر باد لاستیک‌ها، ماساژور صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی دارای گرم‌کن، گرم‌کن اتوماتیک نازل آب‌پاش شیشه‌های جلو، باز شدن در صندوق عقب به‌صورت هوشمند، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۲حالت دارای مِموری، سانروف برقی پانورامیک و سیستم صوتی و تصویری مالتی‌مدیا به بازار عرضه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =