دافران H7

نخستین کامیون شایان‌دیزل هفته گذشته تحویل اولین مشتری این خودروسازی کشور شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نخستین کامیون شایان‌دیزل هفته گذشته تحویل اولین مشتری این خودروسازی کشور شد. شایان‌دیزل به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری ماه گذشته از کامیون کشنده جدید خود با نام دافران H7 رونمایی کرد و به‌تازگی نیز با گذشت کمتر از یک ماه از رونمایی این خودرو، نخستین محصول داخلی‌سازی‌شده این شرکت با حضور نادر طیبی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و اعضای هیات‌مدیره «ماشین‌رو» تحویل مشتری شد.

  تحویل کامیون کشنده شایان‌دیزل در 13 روز
براساس اعلام این شرکت، کامیون دافران H7 با قیمت یک میلیارد و 970 میلیون تومان به مشتری شایان دیزل تحویل شد. این خودرو که 4 شهریورماه توسط مهدی جهانگیر ثبت‌نام شده بود، روز دوشنبه 17 شهریورماه و طی کمتر از 2 هفته به مشتری تحویل داده شد. با ادامه این روند، به‌زودی شاهد تحویل سایر خودروهای این خودروسازی خواهیم بود و کامیون‌های دافران در جاده‌های کشور به تردد خواهند پرداخت.

   ظرفیت تولید سالانه 3هزار دستگاه خودرو سنگین
خط تولید این خودروسازی با حضور آنلاین رئیس‌جمهوری در ابتدای شهریورماه سال جاری افتتاح شده بود. این خودروسازی ظرفیت تولید سالانه 3هزار دستگاه خودرو را دارد و برای 100 نفر اشتغال مستقیم به‌وجود می‌آورد. بیش از 70 مهندس و تکنسین در این مجموعه مشغول به‌کار شده‌اند. خودرو H7 محصول شرکت طراحی مهندسی دافران‌دیزل اروپاست و تمامی قطعات اصلی این خودرو از برندهای بنام و معروف و باکیفیت اروپایی تشکیل شده و به سفارش شرکت شایان‌دیزل توسط یکی از خودروسازان برتر کشور چین، مونتاژ شده است.

  صادرات محصولات دافران به خاورمیانه و آسیای مرکزی
شایان‌دیزل در کنار نمایندگی ایران، موفق به اخذ نمایندگی خاورمیانه و آسیای میانه هم شده و قرار است پلت‌فرم این شرکت در یکی از کشورهای منطقه اجرا و صادرات آن آغاز شود. البته شایان‌دیزل با سرمایه‌ 287میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز کرده است. محصول شایان‌دیزل از استانداردهای 85گانه اروپا همچون آلایندگی پایین،‌ ایمنی بالا و سایر استانداردهای بین‌المللی برخوردار است و با طراحی مدرن و به‌روز به بازار عرضه خواهد شد. قرار است با همکاری بانک توسعه تعاون تسهیلات 800میلیون تومانی در اختیار خریداران 1000 دستگاه از این خودروها قرار گیرد. 

   قطعات به‌روز شرکت‌های بزرگ در دافران شایان‌دیزل
محصول جدید شایان‌دیزل از موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجم ۱۲۱۵۵ سی‌سی برخوردار است که مجهز به سیستم سوخت‌رسانی Common Rail و ECU محصول شرکت Bosch آلمان بوده و ازجمله مزایای مهم آن می‌توان به توانی برابر با ۴۸۰ اسب‌بخار اشاره کرد که به‌صورت سیستم و واحد فنی مجزا، موفق به اخذ E-mark شده است. 
مزیت دیگر این کشنده، بهره‌مندی از مدرن‌ترین گیربکس AMT و جعبه‌فرمان محصول کارخانه ZF آلمان است. سیستم ترمز این خودرو شامل ABS، ECS، EBS و AEBS  (ترمز هوشمند اضطراری) محصول کمپانی WABCO آلمان است. بهره‌مندی از ریتاردر (خفه‌کن یا ترمز موتور) محصول شرکت Jacobs و اینتاردر (ترمز گیربکس) پنج‌زمانه محصول شرکت ZF آلمان از دیگر مزایای رقابتی به‌کار گرفته‌شده در سیستم ترمز این خودرو است. یکی از قابلیت‌های برجسته این محصول بهره‌مندی از سیستم LDWS یا سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است. این خودرو دارای استانداردهای استحکام کابین اروپایی است که روی چهار بالون هوا قرار گرفته و تنظیم ارتفاع فرمان آن نیز به‌صورت پنوماتیک (بادی-برقی) است. پدال‌های قابل تنظیم، آینه‌های گرمکن‌دار، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، قطع‌کن برق دستی، فیلتر آبگیر سوخت، کروزکنترل و بخاری درجا نیز بخشی دیگر از امکانات این خودرو به شمار می‌رود. این کامیون کشنده با طول 6040 میلی‌متر، عرض 2525 میلی‌متر، ارتفاع 3680 میلی‌متر تا سقف اتاق و فاصله بین دو محور 3800 میلی‌متری ساخته شده است برای تولید نیرومحرکه خود از پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم دقیق 12هزار و 155 سی‌سی استفاده می‌کند. این پیشرانه 12 لیتری با بهره‌مندی از استانداردهای یورو5، قادر به تولید 480اسب بخار قدرت در دور موتور 1900 است و می‌تواند خروجی گشتاور بسیار خوب 2230 نیوتن متری در محدوده 1300 دور بر دقیقه تولید کند. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب، جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک با قابلیت تعویض‌دنده دستی مورد استفاده قرار گرفته است که 12 دنده جلو و 4 دنده عقب دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد کامیوندار IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    چه خوب که در باره مصرف سوخت سایز لاستیک نوع فنربندی الیاژ شاسی قفل کن دیفرنسیال در موقع یخیندان تک یا جفت بودن محور ها ترمزبندی و قابلیت نوع بارگیری نیز توضیحاتی میدادنند با تشگر
  • جواد US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 0
    خب بگن چنگ لانگ h7 ،دیگه اینقدر پیچوندن نداره که سروتهشو میچسبونن به المانیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =