بورس

سازمان بورس و اوراق بهادار در چند وقت اخیر اقدامات متعددی را برای کاهش نوسان و ممانعت از افت‌وخیزهای هیجانی در دستور کار قرار داده است. در همین راستا، روز گذشته شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای محدودیت جدیدی را بر این بازار اعمال کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، معاملات این صنعت بورسی بازهم نزولی شد، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پاس، ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران و ایرکاپارت‌صنعت منفی خوردند و درمقابل نمادهای گروه بهمن و بهمن‌دیزل نیز مثبت شدند. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 94هزار نوبت معاملاتی، 1.6میلیارد سهم به ارزش 570میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 261هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز روز شنبه با افزایش 4هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 615هزار واحدی ایستاد.

   محدودیت‌های جدیدی برای معاملات بازار
سازمان بورس و اوراق بهادار در چند وقت اخیر اقدامات متعددی را برای کاهش نوسان و ممانعت از افت‌وخیزهای هیجانی در دستور کار قرار داده است. در همین راستا، روز گذشته شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای محدودیت جدیدی را بر این بازار اعمال کرد. مدیریت عملیات بورس تهران اعلام کرد: «به اطلاع کلیه فعالان بازار می‌رساند، از روز پنجم مهرماه تا اطلاع ثانوی، زمان سپرده‌شدن سهام از t + 0 به +1 t تغییر می‌یابد و انجام معامله روز مجاز نیست. بر این اساس، بدیهی است فروش سهام خریداری‌شده در همان‌روز امکان‌پذیر نیست.»

   بازگشت بورس به روند صعودی تا پایان سال
اکنون اندازه بازار بسیار متفاوت با چند سال گذشته است. به همین دلیل، نمی‌توان این بازار را با حمایت‌های کوچک سرپا نگه داشت. بنابراین بازار باید خود را به تعادل برساند و عرضه‌وتقاضا در بازار باید مبتنی بر ارزش سهام شرکت‌ها باشد. از سوی دیگر، بورس تا پایان سال به روند صعودی خود باز خواهد گشت. در این زمینه، بازار تاثیرپذیر از عوامل مختلفی مانند نرخ دلار، افزایش صادرات کشور و قیمت‌های جهانی است و در ادامه نیز همین عوامل روند بورس را مشخص خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =