کد خبر: 231494
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۴
رانا پلاس

ایران‌خودرو در آخرین طرح فروش خود راناپلاس با موتور جدید EC5 را عرضه کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،ایران‌خودرو در آخرین طرح فروش خود راناپلاس با موتور جدید EC5 را عرضه کرد. 
این شرکت خودروسازی که در فروش فوق‌العاده خود سه خودرو راناپلاس، سورن‌پلاس و آریسان را برای ثبت‌نام در اختیار مشتریان گذاشته است برای اولین‌بار موتور جدید EC5 را در رانا استفاده کرده است. 
گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌خواهد به جای پیشرانه TU5 از پیشرانه EC5 در این خودرو استفاده کند. پیشرانه EC5 در اصل نمونه ارتقایافته TU5 توسط گروه PSA است که همچنان در محصولات پژو و سیتروئن استفاده می‌شود. 
این پیشرانه که برای تولید K132 به داخلی‌سازی فراتر از ۹۰درصد رسیده است، به‌زودی در زیر کاپوت راناپلاس قرار می‌گیرد. 
پیشرانه 1.6 لیتری EC5 قدرتی نزدیک به ۱۱۰اسب‌بخار را با گشتاور ۱۵۰نیوتون‌متر تولید می‌کند. این قوای محرکه دارای زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌هاست و از پمپ روغن متغیر در آن استفاده شده، همچنین در این خودرو، جعبه‌دنده ۶‌سرعته دستی به پیشرانه EC5 متصل می‌شود و قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. 
ازسوی‌دیگر فرمان کمکی برقی هم جایگزین سیستم هیدرولیک و باعث شده حدود ۴اسب‌بخار از هدررفت توان حرکتی جلوگیری شود. 
برای نسخه اتوماتیک راناپلاس EC5 جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک AMT یا همان نیمه‌اتوماتیک در گرفـــته شده است. 
این جعبه دنده همان سیستم انتقال قدرت شش‌سرعته دستی در رانا پلاس خواهد بود که سیستم کلاچ‌گیری مکانیکی از روی آن حذف شده و سیستم انتقال قدرت مشابه ام‌جی۳، برلیانس سری H200 اتوماتیک و گریت‌وال ‌وولیکس C30 فیس‌لیفت اتوماتیک در آن نصب شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل خلخالی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 2
    با عرض سلام اینجانب برنده خودروی رانا پلاس در قرعه کشی دیروز مبلغ 145 میلیون تومان بابت ثبت نام واریز نمودم. یک ساعت بعد اطلاعیه فروش فوق العاده اعلام گردید که در آن قیمت تمامی خودروها از قبیل پژو 207، 206 صندوقدار از مبلغ رانا پلاس کمتر بوده است. حتی امروز در اطلاعیه پیشفروش یکساله دیدم که قیمت رانا پلاس از تمامی خودروهای اعلامی حتی دنا پلاس هم بالاتر اعلام شده است. خواهشمند است در صورتی که علت این اختلاف، منطقی می باش،. ویژگی های رانا پلاس که منجر به این افزایش قیمت و گرانتر شدن حتی از دنا پلاس شده است را در رسانه ها اعلام نمایید و در غیر اینصورت نسبت به اصلاح قیمت رانا پلاس و عودت مابه تفاوت به مشریان اقدام نمایید.
  • حسینی FR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا مبنای قیمت گذاری راناپلاس چی بوده ک انقدرتفاوت قیمت داره با بقیه محصولات ایران‌خودرو.توجیه کنن ماحواله دارارو‌.
  • امیر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    گیربکس amt یک گیربکس کاملا اتوماتیک است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =