دیگنیتی iX5

گروه بهمن با از دست دادن شرکای تجاری دیرینه خود مانند مزدا، ایسوزو، هاوال و... روزهای سختی را گذراند، اما از تکاپو دست نکشید و اکنون تیمی از مهندسان و طراحان داخلی در تولید خودرویی با نام دیگنیتی مشارکت داشته‌اند که به‌زودی به بازار عرضه می شود. فعالیت هدفمند در قطعه‌سازی داخلی نیز برای داخلی‌سازی قطعات این خودرو در حال انجام است

صنعت خودرو ایران با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو است که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و از آن پیروی می‌کنند. این تحریم‌ها که ازسوی آمریکا و به صورت یکجانبه بر صنعت خودرو ایران اعمال شده، باعث می‌شود قدیمی‌ترین شرکای خودروسازان داخلی نیز قطع همکاری کنند و بازار داخلی یک‌باره خالی از خودرو شود. گروه بهمن نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با از دست دادن شرکای تجاری قدیمی خود مانند مزدا، ایسوزو و هاوال روزهای سختی را گذرانده است.

در چنین شرایطی این خودروساز با تمام کمبودهایی که بابت قطعات وجود دارد در تلاش است خودرو جدیدی را به بازار عرضه کند. این خودرو که درحال‌حاضر با مشارکت تیمی از مهندسان و طراحان داخلی در حال تولید است، «دیگنیتی» نام دارد و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود. این خودرو قطعا حاصل زحمات مهندسان شرکت بهمن‌موتور بوده، ازسوی‌دیگر فعالیت هدفمند در قطعه‌سازی داخلی برای تولید قطعات این خودرو در کشور در حال انجام است. 

مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در این زمینه گفت: «آن ‌چه عرضه محصول جدید گروه بهمن را حائزاهمیت می‌کند، اعمال تحریم‌های سنگین خودرویی است، زیرا صنعت خودرو ما زیر ذره‌بین قرار دارد و تحریم‌کنندگان کشور هرگونه فعالیت این صنعت را زیر نظر گرفته‌اند.»مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن با اشاره به دستاوردهای این شرکت در زمان تحریم‌ها اظهار کرد: «در این مدت‌ که سایه تحریم‌ها بر صنعت خودرو این کشور بوده، آینده‌نگری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و در زمان اعمال تحریم‌ها و فروکشی بازار با آموزش همه جانبه پرسنل، استانداردسازی نمایندگی‌ها، بازسازی خطوط تولید و ساخت سالن‌های جدید، توسعه فضای کارخانه بهمن‌موتور و بهمن‌دیزل، افزایش سطح کیفیت محصولات و تحریم‌ها را برای توسعه گروه خودروسازی بهمن تبدیل به یک فرصت کردیم.»
مجتبی نظری در ادامه گفت: «حتی طی این بازه ۲ساله در حوزه محصولات تجاری، خودرو شیلر ایرانی را رونمایی و به‌تولید انبوه رساندیم و فعالیت خود در زمینه کاربری‌سازی را نیز با تولید ۲۰۰۰ کاربری در سال گسترش دادیم، این محصولات حاصل تلاش مستمر و چابکی و توجه به تحقیق‌وتوسعه در گروه بهمن است.»  

مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن با اشاره به سختی روند تولید در شرایط تحریم‌های شدید دو جانبه تصریح کرد: «حرکت خوبی در تولید و عرضه یک خودرو جدید با همه دشوارهایی که وجود داشت، انجام شده و توانستیم با تلاش و همت مهندسان و طراحان شرکت در طراحی این خودرو مشارکت داشته باشیم و با ایجاد تغییرات خاص، یک خودرو جدید با ظاهر و طراحی متمایز تولید کنیم که به‌زودی به بازار کشور عرضه خواهد شد. اما این‌که اصرار دارند نام کمپانی خاصی را ببرند و این خودرو را منتسب‌به برند یا مجموعه‌ای خاص کنند، مایه تعجب است. در چنین شرایطی یک خودرو باکیفیت و با امکانات ویژه در یکی از خطوط تولید داخلی ساخته می‌شود، بنابراین نباید آدرس‌هایی بدهیم که تحریم‌کنندگان با جاسوسی به‌دنبال آن‌ها هستند.»

وی ادامه داد: «برنامه ما داخلی‌سازی درصد قابل‌توجهی از این خودرو تا پایان امسال است و حتی در تلاش هستیم برخی قطعات توسط قطعه‌سازان داخلی تامین شود.»

نظری با اشاره به اینکه کسانی که به فکر کشور هستند باید از تن‌دادن به حواشی امتناع کنند، ادامه داد: «بر این مبنا دو جریان تحریف و تحریم، سیاه‌ نمایی نسبت ‌به دستاوردها و یأس نسبت به آینده سبب توقف حرکت اقتصادی کشور می‌شوند. همچنین سیاه‌نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست، القای ناتوانی و ناکارآمدی به‌نوعی حرکت درراستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور است و دوست‌داران ایران باید از آن دوری کنند.»

البته گروه‌بهمن از نخستین شرکت‌های خودروسازی داخلی است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تولید داخلی چنین خودرویی درزمان تحریم‌ها نشأت‌گرفته از سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح این مجموعه است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 2
    عالیه ، طراحی فوق العاده ، قیمت مفت 1،200،000،000 تومان
  • حسین آراسته حسینی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    1 0
    گروه بهمن تا به حال بد کار نکرده، البته در قیاس با فاجعه های سایپا و ایران خودرو، تو مونتاژ با قرار دادی که با مزدا بست تونست سه نسل مزدای با کیفیت از 323 و نسل 1،2 مزدا 3 رو مونتاژ کنه، و جقد ما منتظر نسل 3،4 مزدا 3 موندیم و نشد، مزدا 6 هم که کلا هیچی... این خودرو هم یه چینی دیگه س که اگر کیفیت هاوالو داشته باشه یا بسترن تو چینی ها ماشین بدی نمیشه ولی در قیاس با کره ایی ها و ژاپنی ها....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =