بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌یکشنبه ۲۳ آذر بالغ بر ۳.۷میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر۱۹۰۵میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد، رادیاتور ایران، چرخشگر، سرمایه‌گذاری رنا، فنرسازی خاور و سازه‌پویش قرمزپوش شدند و درمقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، کمک‌فنر ایندامین، صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، مهرکام‌پارس، تولیدمحورخودرو، ایرکا پارت‌صنعت و لنت‌ترمز ایران مثبت شدند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۱۹۶هزار نوبت معاملاتی، ۳.۴میلیارد سهم به ارزش ۱۶۶۹میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۳۰۶ هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از ۳۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

صف فروش؛ فینال معاملات سهام !

دیروز فشار فروش در بورس بسیار زیاد بود و تقریبا اکثر سهم‌ها با صف فروش به کار خود پایان دادند. با توجه به این‌که شاخص‌کل نیز حمایت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحدی را از دست داد، معاملات امروز و فردا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتقاد سهامداران از بازارگردان‌ها

این روزها در میان سهامداران، انتقاد از بازارگردان‌ها به‌شدت بالاست؛ به‌طوری‌که برخی افراد معتقدند این صندوق‌ها طی این ایام از سهامداران خرد نوسان گرفته‌اند. 

به همین خاطر است که بازار دائم در نوسان به‌سر می‌برد. به نظر می‌رسد در مورد نحوه فعالیت این بازارگردان‌ها قرار است تجدید نظر شود. حال باید دید آیا چنین عملی رخ خواهد داد یا این‌که بازارگردانی به شیوه فعلی که به هیچ عنوان مورد توجه سهامداران نیست، ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =