وانت

در بخش کامیونت این ارزیابی، ۳ محصول از بهمن دیزل و یک محصول از شرکت سایپادیزل دیده می‌شود

به گزارش «اخبار خودرو»، بررسی گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای کاروتجاری طی آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد وضعیت کیفی این خودروها در مقایسه با ماه گذشته تغییری نداشته است و انواع محصولات خودروسازان توانسته‌اند سطح کیفی محصولات خود را حفظ کند. در این گزارش کیفی، ۸محصول وانت از شرکت‌های خودروساز مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در بین آن‌ها وانت نیسان شرکت زامیاد کم‌ترین ستاره را کسب کرده است.

پنج وانت بین سه ‌ستاره‌ ها

در سطح قیمتی یک این فهرست، وانت‌نیوپیکاپ فوتون (دیزلی) شرکت ایران‌خودرو دیزل قرار دارد. این وانت طی مهرماه سه ستاره کیفی در اختیار داشته و طی آبان نیز این ستاره‌ها را حفظ کرده است. در سطح قیمتی دو نیز ۴ خودرو توانسته‌اند ستاره‌های کیفی خود را حفظ کنند. در بین خودروهای سه‌ستاره سطح قیمتی دو، ۲محصول از بهمن‌موتور و ۲ محصول از گروه خودروسازی سایپا قرار دارد. 

وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ۳ و همچنین وانت تک‌کابین کارا همچنان ستاره‌های خود را حفظ کرده‌اند. ضمن این‌که وانت نیسان ریچ شرکت زامیاد و سایپا ۱۵۱ شرکت سایپا بن‌رو نیز در مهر و آبان سال جاری با همان ۳ستاره کیفی کار خود را ادامه داده‌اند. همچنین نکته قابل توجه در ارزیابی کیفی آبان‌ماه، ورود وانت نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز شرکت زامیاد به جدول کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است. 

این خودرو که دارای یک ستاره کیفی است، در مهرماه در لیست بررسی‌های کیفی قرار نداشت. به‌طور کلی به نظر می‌رسد وانت‌های تولیدشده توسط خودروسازان داخلی تا پایان سال جاری نیز وضعیت کیفی خود را حفظ کنند. این در حالی است که وزارت صمت با ورود وزیر جدید تاکید بسیاری بر افزایش رقابت و همچنین افزایش کیفیت در صنعت خودرو داشته و بعید نیست در سال آینده تغییراتی را در بخش خودروهای وانت شاهد باشیم.

عدم‌تغییر در وضع کیفی مینی‌ بوس و میدل ‌باس

کاهش تولید و عدم‌تولید محصولاتی مانند مینی‌بوس و میدل‌باس باعث شده است ۲ محصول از بهمن‌دیزل تنها محصولات جدول کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باشند. در این بخش، ۲محصول ایسوزو سحر و همچنین شیلر قرار دارند که هر دو محصول عملکرد مناسبی داشته و همچنان ۴ ستاره کیفی خود را مانند ماه‌های گذشته حفظ کرده‌اند. 

در بخش مسافری‌های سنگین نیز تنها اتوبوس بین‌شهری عقاب افشان قرار دارد که توانسته است مانند ماه‌های گذشته ۴ ستاره کیفی به دست آورد. اتوبوس بین‌شهری درسا همچنان ۴ ستاره کیفی خود را حفظ کرده‌ است.

کامیونت ایسوزو تنها محصول پنج‌ستاره کاروتجاری

در بخش کامیونت این ارزیابی، ۳ محصول از بهمن دیزل و یک محصول از شرکت سایپادیزل دیده می‌شود. در این بخش، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ شرکت بهمن‌دیزل یکی از با کیفیت‌ترین محصولات گروه کاروتجاری کشور است و توانسته ۵ ستاره کیفی خود را مانند ماه‌های گذشته حفظ کند. 

کامیونت ایسوزو NPR۷۵K یکی دیگر از محصولات با کیفیت بهمن‌دیزل است که طی دو ماه مهر و آبان توانسته ۴ ستاره کیفی در اختیار داشته باشد. طی سال‌های اخیر نیز کامیونت‌های ایسوزو شرکت بهمن‌دیزل در سطح کیفی بسیار بالایی قرار داشته و توانسته است روند مثبت کیفی خود را حفظ کنند. دیگر محصول چهارستاره در بخش کامیونت‌ها نیز متعلق به شرکت بهمن‌دیزل است.

کامیونت شیلر نیز یکی دیگر از محصولاتی است که توانسته ۴ ستاره کیفی در اختیار بگیرد. به این ترتیب، بهمن‌دیزل در بخش کامیونت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. اما آخرین کامیونتی که در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار دارد، کامیونت الوند شرکت سایپادیزل است. این کامیونت در دو ماه گذشته ۳ ستاره کیفی خود را حفظ کرد.

بهمن ‌دیزل و ۴ ستاره کیفی برای کامیون ایسوزو

در بخش کامیون‌ها نیز تنها دو محصول از ایران‌خودرو دیزل و بهمن‌دیزل قرار دارد و خبری از محصولات سایر شرکت‌های سنگین‌ساز در کشور نیست. در این بخش باز هم محصول بهمن‌دیزل عملکرد کیفی بسیار مناسبی داشته و کامیون ایسوزوNPR۷۵M  این شرکت ۴ستاره کیفی در اختیار گرفته است. 

این محصول مهرماه نیز ۴ستاره کیفی به دست آورده بود.  در بخش کامیون‌ها همچنین کامیون بنز WH شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز با ۳ ستاره کیفی دیده می‌شود. این خودرو در مهرماه سال جاری نیز ۳ستاره کیفی به دست آورد.
 

کشنده‌ ها و ۲ محصول چهارستاره

در بخش کشنده‌ها نیز طی آبان‌ماه، ۳ محصول در جدول گزارش ارزشیابی کیفی شرکت ISQI دیده می‌شوند. 

در جدول آبان‌ماه، تنها نیوفوتون ایران‌خودرو دیزل، FAWJ۶ و سیتراک C۷ در رده کشنده‌ها دیده می‌شوند و بازهم خبری از محصولات شرکت‌های دیگر نیست. در این بین کشنده نیوفوتون Auman H۴ ایران‌خودرو دیزل توانسته ۴ ستاره کیفی به دست آورد.

کشنده FAW J۶ بهمن‌دیزل نیز ۴ ستاره کیفی خود در مهرماه را تکرار کرده است. ضمن این‌که محصول سیتراک C۷شرکت پیلسان که مهرماه در لیست گزارش ارزشیابی کیفی نبوده، توانسته است ۳ ستاره کیفی به‌دست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =