بهمن دیزل

بهمن ‌دیزل بعد از عبور از چهارستاره کیفی در کمتر از دوماه، سه ‌محصول نیمه ‌سنگین پنج‌ ستاره را معرفی کرده است

به گزارش «اخبار خودرو»، یازدهمین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. در این گزارش 24 محصول تجاری سبک، نیمه‌سنگین و سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان برخی از این محصولات به‌رغم تمام تحریم‌ها کار خود را پرقدرت ادامه می‌دهند و از وقفه‌ای که تحریم‌ها برای تولید خودرو به‌ویژه در بخش تجاری ایجاد کرده است به‌عنوان فرصت استفاده می‌کنند و به ارتقای کیفی محصولات خود می‌پردازند. با این‌حال برخی از تولیدکنندگان نیز در شرایط مشابه درخصوص برخی محصولات همچنان با کیفیت پایین به تولید ادامه می‌دهند و به نظر نمی‌رسد تلاش چندانی برای افزایش سطح کیفی محصولات یا ارتقا دانش‌فنی خود برای تولید داشته‌ باشند؛ موضوعی که در سال‌های اخیر بارها از سوی کارشناسان این صنعت عنوان و باعث شده است اکثریت تولیدکنندگان در این بخش به‌عنوان یک مونتاژکار شناخته شوند.

براساس گزارش بهمن‌ماه بازرسی کیفیت، همچنان وانت‌ها ازجمله کم‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدشده در داخل هستند. این در حالی است که تقاضا برای این خودروها به‌رغم تمام محدودیت‌ها و به دلیل کوچک‌شدن حجم بار، روبه‌افزایش است.

در ماه‌های اخیر بهمن‌دیزل بعد از عبور از چهار ستاره کیفی در کمتر از دو ماه، سه محصول نیمه‌سنگین 5 ستاره را معرفی کرده و این در حالی است که سایر محصولات این خودروسازی هم با کیفیت‌های قابل قبولی عرضه می‌شوند.

وانت‌ها؛ پرتعداد و کم‌کیفیت

وانت‌ها که به دلیل کیفیت پایین در میان سایر سگمنت‌ها، در ماه‌های اخیر مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفتند، با 10 محصول در یازدهمین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 99 مشارکت داشتند. گرچه این بخش در گزارش کیفی بهمن‌ماه از نظر کمیت نسبت به تمام دوره‌های قبل، حضور پررنگ‌تری داشته اما از نظر کیفی نتوانسته است تغییری ایجاد کند و ارتقا یابد. 
همچنان وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران‌خودرودیزل با سه ستاره تنها محصول در سطح قیمتی یک این گزارش است.

وانت نیسان ریچ محصول زامیاد، سایپا 151، وانت کارا 2000 تیپ 3 در دو مدل تک‌کابین و دوکابین محصولات بهمن‌موتور در سطح قیمتی دو گزارش کیفی تنها محصولاتی هستند که موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند. 

در ادامه نیز وانت آریسان ایران‌خودرودیزل تنها دو ستاره به دست آورده است. وانت نیسان در گزارش بهمن‌ماه در چهار مدل تک‌سوز آپشنال، تک‌سوز، دوگانه‌سوز و دوگانه‌سوز آپشنال شرکت کرده، این محصول زامیاد به‌رغم فروش بالایی که در کشور دارد تنها یک ستاره کیفی کسب کرده است. 

دو خودرو 5‌ستاره بهمن‌دیزل در سگمنت‌ کامیونت‌ها

در ماه گذشته (دی‌ماه) به لطف حضور کامیونت NMR85 بهمن‌دیزل، گزارش کیفی برای نخستین بار محصولی تجاری پنج‌ستاره‌ای را مورد ارزیابی قرار داد. در بهمن‌ماه نیز این شرکت موفق شد کامیونت پنج‌ستاره دیگری را به این گزارش‌ها اضافه کند. به نظر می‌رسد در ماه‌های گذشته بهمن‌دیزل، فهرستی از محصولات باکیفیت را به بازار عرضه کرده است. کامیونت شیلر این شرکت نیز چهار ستاره کیفی را در اختیار دارد. کامیونت الوند سایپادیزل هم با یک پله ارتقا نسبت به دی‌ماه، توانسته است چهار ستاره کیفی به دست بیاورد و به رقابت با شیلر بهمن‌دیزل بپردازد. برخلاف دیگر سگمنت‌ها، کامیونت‌ها را می‌توان کامیونت‌ها را یکی از باکیفیت‌ترین سگمنت‌های تجاری دانست.

درخشش مینی‌بوس پنج‌ستاره بهمن‌دیزل

در میان مسافری‌های نیمه‌سنگین نیز بهمن‌دیزل با مینی‌بوس پنج‌ستاره ایسوزو می‌درخشد. این محصول در واقع نخستین خودرو پنج‌ستاره در میان تجاری‌های مسافربری است. مینی‌بوس شیلر این خودروسازی نیز با کسب چهارستاره در رقابت با ون وانا ایران‌خودرودیزل در این ارزیابی قرار دارد. کم‌ستاره‌ترین مینی‌بوس نیز مدل آرین محصول ایران‌خودرودیزل است که تنها دوستاره کیفی را از این ارزیابی به دسـت آورده، در بخش مسافری‌های سنگین نیز به‌نظر می‌رسد عقاب‌افشان که چند ماهی تنها تولیدکننده حاضر در این بخش بود، جای خود را ایران‌خودرودیزل داده است تا با اتوبوس تازه‌وارد آتـــــروس سه ستاره کیفی را به دست بیاورد.

ادامه تولید باری‌های سنگین با چهار و سه‌ستاره

کیفیت باری‌های سنگین اما نسبت به ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته‌ است. کامیون ایسوزو NPR75M  بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی را به دست آورده و کامیون بنز WH ایران‌خودرودیزل با کیفیت سه ستاره در رده دوم این گروه نشسته است. 

کشنده نیوفوتون آئومان ایران‌خودرودیزل و کشنده FAW J6 سیباموتور در میان کشنده‌ها نیز پرستاره‌ترین‌ها هستند و چهار ستاره را به‌دست آورده‌اند. شرکت پیلسان هم کشنده سیتراک خود را با سه ستاره در این گزارش مشارکت داده و عنوان سومین کشنده کیفی را برای بهمن‌ماه در اختیار گرفته است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 0
    خنده دار بود.همه هی چیز مافیا داره.آخه پراید وانت .. نیم ستاره هم زیادشه.سه ستاره.کامیون بنز یک قرن پیش شوفر کُش سه ستاره!!! جمع کنید بابا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =